Daar vrees ik voor. Zoals Smokeyjoe al zei is enkel het witte pinnetje een schakelhulp. De zwarte puntjes zouden ook iets te hoog zitten voor schakelhulp te zijn denk ik.nothing 's impossible schreef:Zouden die vijskes ook niet als schakelhulp kunnen dienen?
Carbon-Ti tandwielen
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Dat witte pinnetje is geen schakelhulp. Dat moet achter je traparm komen en ervoor zorgen dat de ketting niet kan vast komen te zitten tussen de traparm en je plaat moest de ketting eens aflopen.JanMan schreef:Daar vrees ik voor. Zoals Smokeyjoe al zei is enkel het witte pinnetje een schakelhulp. De zwarte puntjes zouden ook iets te hoog zitten voor schakelhulp te zijn denk ik.nothing 's impossible schreef:Zouden die vijskes ook niet als schakelhulp kunnen dienen?
Bericht door $mokeyJoe »
...Je hebt gelijk!kenny schreef:Dat witte pinnetje is geen schakelhulp. Dat moet achter je traparm komen en ervoor zorgen dat de ketting niet kan vast komen te zitten tussen de traparm en je plaat moest de ketting eens aflopen.
Dat lijkt me nog het meest logische...JanMan schreef:Vermoedelijk zijn die pinnetjes nog extra verstevigingetjes om zo en vast van de sterkte zeker te zijn!
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
- Rijdt met: Sandman Hoggar
Bericht door nothing 's impossible »
Is er geen foto'ke van de achterkant?
Dan zijn we er direkt uit!
Dan zijn we er direkt uit!
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
- Rijdt met: Sandman Hoggar
Bericht door $mokeyJoe »
Ahoi!De tandwielen zijn aangekomen.Hier enkele foto's:
Niet slecht voor een 44T.Maar niet lichter dan een TA Specialites dus.
De 32T is dan wel 10g lichter dan een TA Specialites.
Wat de bevestiging betreft kan ik al wel zeggen dat ze inderdaad gelijmd en gebout/geklonken zijn.De 44T is dan gebout zoals op de foto te zien is...
De 32T is dan precies weer geklonken met klinknagels.Ik denk dat dit te wijten is aan de geringe plaats...
De 44T heeft 1 schakelhulp,dus enkel het lift pinnetje aan crankzijde.Verder zijn alle tanden even groot uitgevoerd,dus geen grote en kleine tanden om het schakelen te bevorderen.De 32T heeft geen enkel schakelhulp.Ze zijn gemaakt uit carbon van 4mm en 2T2 geweven.Dit is nu wel echt een meevaller aangezien de meeste onderdelen op de bike ook op deze manier zijn geweven.Dus het past echt wel op het plaatje.Het carbon is eveneens wat afgeschuind naar het Ti,aangezien de Ti tandwielen uit 2.5mm dikte zijn gemaakt.
Ze voelen redelijk stijf aan aangezien ik met zeer veel kracht maar weinig zijdelingse beweging in krijg,dus volgens mij zit dat wel snor voor het groot vermogen getrap.En aangezien de tanden uit Ti zijn,denk ik wel dat deze tandwielen redelijk lang meegaan.Maar dat kan ik eigenlijk pas met zekerheid vertellen nadat ik er enkele 1000km's mee heb gereden.Het is enkel nog wachten op de PowerArms om deze te testen,aangezien ik op de Tune een 74/110mm BOCD heb.Ik kijk er anders wel echt naar uit om ze eens te proberen.Ik ga jullie nog wel even in spanning moeten houden tot de PA binnen zijn...
Niet slecht voor een 44T.Maar niet lichter dan een TA Specialites dus.
De 32T is dan wel 10g lichter dan een TA Specialites.
Wat de bevestiging betreft kan ik al wel zeggen dat ze inderdaad gelijmd en gebout/geklonken zijn.De 44T is dan gebout zoals op de foto te zien is...
De 32T is dan precies weer geklonken met klinknagels.Ik denk dat dit te wijten is aan de geringe plaats...
De 44T heeft 1 schakelhulp,dus enkel het lift pinnetje aan crankzijde.Verder zijn alle tanden even groot uitgevoerd,dus geen grote en kleine tanden om het schakelen te bevorderen.De 32T heeft geen enkel schakelhulp.Ze zijn gemaakt uit carbon van 4mm en 2T2 geweven.Dit is nu wel echt een meevaller aangezien de meeste onderdelen op de bike ook op deze manier zijn geweven.Dus het past echt wel op het plaatje.Het carbon is eveneens wat afgeschuind naar het Ti,aangezien de Ti tandwielen uit 2.5mm dikte zijn gemaakt.
Ze voelen redelijk stijf aan aangezien ik met zeer veel kracht maar weinig zijdelingse beweging in krijg,dus volgens mij zit dat wel snor voor het groot vermogen getrap.En aangezien de tanden uit Ti zijn,denk ik wel dat deze tandwielen redelijk lang meegaan.Maar dat kan ik eigenlijk pas met zekerheid vertellen nadat ik er enkele 1000km's mee heb gereden.Het is enkel nog wachten op de PowerArms om deze te testen,aangezien ik op de Tune een 74/110mm BOCD heb.Ik kijk er anders wel echt naar uit om ze eens te proberen.Ik ga jullie nog wel even in spanning moeten houden tot de PA binnen zijn...