Carbon-Ti tandwielen

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
bosse
Mountainbiker
Berichten: 1704
Lid geworden op: do 19 okt 2006 19:43
Rijdt met: vliegt naar beneden
Contacteer:

Bericht door bosse »

toch knappe bike :-D heb hem ook gezien op velo expo =D>
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

focus_wrc schreef:Zijn deze ringen met Ti tanden erin verlijmd? Of is dit een tandwiel met carbon "belegd"?
Want ik dacht (op de foto's) gezien te hebben dat de achterkant van de nieuwe XTR niet carbon lijkt #-o
Ik denk dat deze carbon zijn met titanium belegd, waar XTR titanium is, met een carbonnen hulpstuk op (dat zwarte gedeelte). Carbon hoeft uiterlijk niet steeds die geweven structuur te hebben he, potloodpunt is in wezen ook carbon.
Ok, geen koolstofvezel zoals wij 'carbon' zien, maar toch...
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Daarom moet ik ze dus hebben! :lol: Om jullie vragen te beantwoorden! :lol: Eerlijk gezegd weet ik het (nog) niet hoe het juist in elkaar zit met dat carbon en Ti... :-k
Edit : Andere foto op het net gevonden...
Afbeelding
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

De titanium tanden zijn gelijmd op het carbon. Als je weet dat de derailleurpat en schijfremnokken van een scale ook op het frame zijn gelijmd kan je er van uitgaan dat deze verbinding sterk is!
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Ik ben benieuwd, die platen zijn gewoonweg schitterend =D> =D> =D>
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

JanMan schreef:De titanium tanden zijn gelijmd op het carbon. Als je weet dat de derailleurpat en schijfremnokken van een scale ook op het frame zijn gelijmd kan je er van uitgaan dat deze verbinding sterk is!
Janman,weet jij waarom die 'vijsjes' of look-like-vijsjes er op staan?Als je op deze foto kijkt,bedoel ik die zwarte cirkeltjes.Liftpins zijn het in elk geval niet.Dat is er maar eentje,nl. links(dat wit puntje)
Afbeelding
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

Zijn mss gaten waardoor ze carbon hebben door gehaald om een extra verbinding te hebben met de titanium ring buiten het verlijmen...
Deze zijn mss gesplit om wat open te gaan en op te spannen (vijskop uitzicht)
Gebruikersavatar
knef
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: za 08 jul 2006 13:55
Rijdt met: Giant XTC Composite
Contacteer:

Bericht door knef »

lijken mij gewoon borgpinnen
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

De voormalig Benelux invoerder van Carbon-Ti, heeft mij destijds verteld dat het titanium verlijmd is met het carbon. Vermoedelijk zijn die pinnetjes nog extra verstevigingetjes om zo en vast van de sterkte zeker te zijn!

Het enige zwakke punt lijkt mij de overgang van middenblad naar grootblad. Als je dan wat probs krijgt, kan de ketting eventueel de carbon meescharen. Maar normaal gebeurt zoiets niet!
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Zouden die vijskes ook niet als schakelhulp kunnen dienen?
Plaats reactie