Kwaliteit van deze wielset ?

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

Bericht door Chimaera »

damn #-o das al een pak minder, dan kan ik al beter me m'n sl's blijven rijden.
is er dan niemand met positieve ervaringen ?
houbenk
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: do 01 sep 2005 21:59

Bericht door houbenk »

saucer rijdt op ac en het dolphin team ook (al lijkt het niet zo)

de renners toch nooit horen klagen over de wielen maar het zijn natuurlijk allemaal lichte kerels.

ik denk toch dat de wielen dan van behoorlijke kwaliteit moeten zijn anders voldoen ze niet in competitieverband...
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

houbenk schreef:saucer rijdt op ac en het dolphin team ook (al lijkt het niet zo)

de renners toch nooit horen klagen over de wielen maar het zijn natuurlijk allemaal lichte kerels.

ik denk toch dat de wielen dan van behoorlijke kwaliteit moeten zijn anders voldoen ze niet in competitieverband...
die mannen rijden zonder zorgen he geen geld probs om eens een nieuw wiel te steken he
Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

Bericht door Chimaera »

kiwi_x schreef:
houbenk schreef:saucer rijdt op ac en het dolphin team ook (al lijkt het niet zo)

de renners toch nooit horen klagen over de wielen maar het zijn natuurlijk allemaal lichte kerels.

ik denk toch dat de wielen dan van behoorlijke kwaliteit moeten zijn anders voldoen ze niet in competitieverband...

die mannen rijden zonder zorgen he geen geld probs om eens een nieuw wiel te steken he
Voila, die kunnen het permitteren om elke week de naven te vervangen.
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

dat kan best zijn dat die mannen gesponserd worden,maar of dat dat exact hetzelfde materiaal is als hetgeen wij kunnen kopen is natuurlijk de vraag.
ik heb al van verschillende mensen gehoord dat ze met een bepaald merk rijden omdat ze MOETEN,maar moesten ze mogen kiezen,ze reden met iets anders
wiens brood met eet.........
ik heb tune naven, sapim spaken en ztr velgen,ook megalicht,iets duurder,maar veel stijver
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Tja,over AC kan ik ook niet meepraten,maar ik kan wel vertellen dat Tune/DT aero/ZTR355 wel een zeer stijve en lichte combinatie levert voor marathon/XC gebruik.Ik heb momenteel 4 wielensets waar ik mee kan vergelijken:Tune Super MTB,Tune Skyline MTB,Crossmax XL en de standaard wielen van mijn vorige Merida(XT/Noname/AxelRims)

Edit:Ik heb het dan wel over V-brake wielen... :oops: #-o
Laatst gewijzigd door $mokeyJoe op zo 31 dec 2006 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Even op de site gekeken bij AC.
Kan je de spaken niet upgraden naar CX-ray?
Dat zal dan wel een stijver wiel geven imo.
Luc (Hilset) raadde de ZTR's voor velgrem niet aan, hij vond de AC-velgen degelijker en stijver voor quasi hetzelfde gewicht.
Maar da's off-topic, het ging over discwielen... :oops: en daar kan ik dan weer niet over meepraten. :lol:
pacer
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: za 03 dec 2005 19:27
Rijdt met: Ebony SS - Unit 29er SS

Bericht door pacer »

iemand toevallig ervaring met die Ringlé set op AC, 239 euro voor 1400 gr of zo?!!!

zijn de lagers van Ringle naven nog een beetje deftig??
pacer
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: za 03 dec 2005 19:27
Rijdt met: Ebony SS - Unit 29er SS

Bericht door pacer »

Niemand ervaring met Ringlé wielen? :roll:
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

pacer schreef:Niemand ervaring met Ringlé wielen? :roll:
Zo te zien niet...spijtig genoeg kan ik jou er ook niet mee helpen...
Plaats reactie