Hulp gevraagd ivm Nokon en powercordz

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
1Sdt Demaeght
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 07 jul 2006 16:28
Rijdt met: Corratec

Hulp gevraagd ivm Nokon en powercordz

Bericht door 1Sdt Demaeght »

http://www.bikesport.be/index.php/catal ... s/cid=260/

Daar hebbben ze zowel de powercordz als de nokon kabels, maar welke set moet ik nemen?

Van de Powercordz zal het wel de "Power Cordz Derailleur Cable Set", zonder gaine zijn zeker?

Maar van de Nokons zijn er 2 varianten:
Nokon Shimano MTB Shifting Black
Nokon MTB Shifting Silver
Is hier een verschil tussen, behalve het kleur dan? En is dit de combinatie die ik nodig heb om van mijn X0 shifters naar X0 achterderailleur te gaan?
Zijn er nog enige aanpassingen nodig aan shifters ed?

Wannes.
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

Kabels voor shimano- en sram derailleurs zijn volledig hetzelfde qua systeem, ook aan de shifter zal je niks moeten doen als je gewone kabels of nokon gebruikt. Van powercordz weet ik het zo niet..
Gebruikersavatar
fuel
Mountainbiker
Berichten: 324
Lid geworden op: di 24 jan 2006 23:13
Rijdt met: Custom <7kg?

Bericht door fuel »

Je zult ze in combinatie met Power Cordz moeten uitboren.

Ik dacht wel dat nokon bezig is om een speciale set te maken voor de Power Cordz maar die is er na mijn weten nog niet.
Gebruikersavatar
TS biker
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 25 okt 2005 17:15
Rijdt met: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Bericht door TS biker »

fuel schreef:Je zult ze in combinatie met Power Cordz moeten uitboren.

Ik dacht wel dat nokon bezig is om een speciale set te maken voor de Power Cordz maar die is er na mijn weten nog niet.
idd,

je moet de shifter lichtjes uitboren (stelt eigenlijk niks voor).
Ivm nokon, buiten de kleur is er geen verschil, ik kan U wel zwart aanraden, dat houdt het langste zijn kleur tov de andere kleuren.
Gebruikersavatar
1Sdt Demaeght
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 07 jul 2006 16:28
Rijdt met: Corratec

Bericht door 1Sdt Demaeght »

Ok, bedankt voor de info iedereen!
Gebruikersavatar
franco
Mountainbiker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Bericht door franco »

fuel schreef:Je zult ze in combinatie met Power Cordz moeten uitboren.

Ik dacht wel dat nokon bezig is om een speciale set te maken voor de Power Cordz maar die is er na mijn weten nog niet.
Als het gaat over een schakelset met powerkordz, dan moet je niets doen, de kabels passen perfekt in de nokons. Enkel een kleine aanpassing aan je shifters (sram X0), het gaatje waar de kabel door gaat iets vergroten.
Gaat het over een v-brakes set, dan moet je ofwel de nokons uitboren en andere liner gebruiken, ofwel bestel je een speciale liner van powerkords.
De naam van de liner is: Nokon Compatible Liner. Dit vind je terug op de site: http://www.iodupont.com/. Kijk onder whats new.
Ik heb deze besteld bij ts-bikes en ga ze deze avond halen. Zijn dus al verkrijgbaar in Belgie.
Gebruikersavatar
s3t
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 22:01
Rijdt met: Rocky Mountain Vertex - Rocky Mountain element

Bericht door s3t »

Kan je over nokonparels zo van die beschermhulzen van jagwire schuiven om het frame te beschermen ? Of moet je iets op het frame kleven ?
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

Zo'n bescherming heb ik idd al over nokons gezien, denk dat ze er bijgeleverd worden.
Gebruikersavatar
Wallie
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 16:33
Rijdt met: Xcluziv 054 Carbon, Trek Topfuel Carbon

Bericht door Wallie »

Ik doe er een flexibel transparant plastic buisje over, kan je op maat snijden en werkt prima. Ik heb in de Brico zo eens een meter darm gekocht voor een halve euro denk ik.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

s3t schreef:Kan je over nokonparels zo van die beschermhulzen van jagwire schuiven om het frame te beschermen ? Of moet je iets op het frame kleven ?
Deze zitten bij je nokon setje dat je koopt
Plaats reactie