V-brake nokken

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

ik denk niet dat je daar een hanleiding van gaat vinden, met het bewerken van uw frame pak je wel wat risico's.
je kan het best te werk gaan eerst met de zaag, de grootste stukken wegzagen.
dan met vijl/ dremel de rest afvijlen/dremelen
en dan alles proper afwerken met schuurpapier.
zo heb ik het al meermaals gedaan op vorken en frame.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Ik kan je aan de hand van een paar pics wel uitleggen hoe ik het met mn fatty heb gedaan. PM maar ff. Ik vind het zeer geslaagd, en denk wel dat ze even sterk is als voorheen. Ook met een kader moet het best lukken, als de nokken tenminste op en niet in het frame gelast zijn.
Bij een sid lijkt het me nogal moeilijk de nokken proper weg te werken zonder aan de sterkte te raken.
Ik zou wel een stuk rond de nokken herspuiten in een kleurtje dat contrasteert met dat errond, en de rest mooi afplakken, zodat het niet lijkt alsof je het hebt bijgelakt en er ietwat verschil tussen de kleuren is.
Eerst afgezaagd, dan gevijld en uiteindelijk met schuurpapier 40 alles en lasnaden mooi af- en weggewerkt. Dan fijner en fijner schuurpapier gebruikt tot 600 en gelakt.
Je verliest uiteraard wel de garantie, maar aangezien de vorige eigenaar al een nok had afgezaagd (en ik dus ook de 2e eigenaar was), had ik sowiso al geen garantie meer.
Laatst gewijzigd door Hubertje op vr 29 dec 2006 19:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie