Het reserve matteriaal van een WW

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Het reserve matteriaal van een WW

Bericht door Supra »

Wat heb je aan een lichte fiets, als je 2 kilo matteriaal mee sleurt... Dus nu vraag ik me af of er ook mensen zijn die naar hun reserve matteriaal kijken qua gewicht... Want als je een marathon rijd kan je best zo weinig mogelijk grammetjes meeslepen.
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Tja,je hebt gelijk,maar aangezien mijn fiets 99% vd tijd in orde is,heb ik niet meer nodig dan 2 binnenbanden,pomp,multitool van 150g :lol: ,en nu ook nog een tooltje om de bolt-ons te lossen(5g).Verder heb ik nog een PL en dat is't.Verder is er nog een Camelback met GSM,sleutels,geld en een paar repen.Voor marathons hé.
Gebruikersavatar
Tokke
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 10 okt 2004 17:25
Rijdt met: C'Dale Taurine Team 2008

Bericht door Tokke »

Ik steek gewoon alles in mijn achterzakken :wink:
Gebruikersavatar
Mondeoracing
Mountainbiker
Berichten: 476
Lid geworden op: di 28 jun 2005 23:31
Rijdt met: Scott scale 610
Contacteer:

Bericht door Mondeoracing »

ne binnenband en co2 patroon meer heb ik nie nodig
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

twee binnenbanden, pompje, eventueel rustienekes, plakker om gescheurde buitenband bij elkaar te houden, pat, medische kit, multitool, kabelke, overlevingsdeken, gsm, fluitje, drank, food, regenjasje, ...


en op een tt : binnenband en een pompje. nooit geen "bommekes" meer voor me, wat kan me die extra minuut schelen...
Gebruikersavatar
ooSoo
Mountainbiker
Berichten: 1055
Lid geworden op: di 22 aug 2006 21:24
Rijdt met: XC Ti, XC alu, DH, Dirt, BMX, Xcross
Contacteer:

Bericht door ooSoo »

binnenband , pompje , minitool , kettingpons en wat eten en drinken en dat ist
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Bericht door Supra »

Maar er word dus niet echt naar het gewicht gekeken van het matteriaal?
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Lichte binnenband, 5mm inbus, 1 co patroon+koppeling,
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

Supra schreef:Maar er word dus niet echt naar het gewicht gekeken van het matteriaal?
tuurlijk wel, binnenband moet minstens 180gram zijn, anders pak ik hem niet mee :-))
Gebruikersavatar
Luc
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 25 okt 2002 12:46
Rijdt met: Ne Zilvere en ne mat Zwette
Contacteer:

Bericht door Luc »

Op een lange tocht die ik echt wil uitrijden: Twee binnenbanden (heel lichte), pompje, multitool, overlevingsdeken, snelsluiting ketting, twee 'strapjes', buitenband (385gr), regenjasje, gsm, drinken, eten en evt bandenplaksetje. Dat zal het ongeveer zijn denk ik

Je ziet: wel aan het gewicht gedacht bij de keuze van materiaal maar geen enkel item 'skipped' voor het gewicht ervan.

Moet er wel bijzeggen dat ik zeker geen echte WW ben maar toch is gewicht altijd één van de bekommernissen bij aanschaf en keuze van materiaal, na en van minder belang dan degelijkheid.
Plaats reactie