Scott Spark

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Bericht door flupke73 »

SOM epic ghost schreef: mijn fully frameke ook :lol: (nog een verassing maar weegt ook incl demper 1,85 kg) officieel
zelf gewogen?
in welke maat?
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

S k u l l schreef:... Orbea OIZ carbon ?
inderdaad
ben in blijde verwachting
zal het frame aan de weegtest onderwerpen :P
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

hmmm, ben benieuwd
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

om een paar opmerkingen te geven over het frame (volgens duitse bike)
spark komt als absolute stijfheid het zwakste uit de test. De relatieve stijfheid (stijfheid tgo gewicht) is het een middenmaat.

de trapefficientie is ook niet zo goed

algemene commentaren zijn wel super

je moet wel rekening houden dat de concurrentie niet mis was (bijna allemaal fietskes van + 4000 euro)
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

SOM epic ghost schreef:om een paar opmerkingen te geven over het frame (volgens duitse bike)
spark komt als absolute stijfheid het zwakste uit de test. De relatieve stijfheid (stijfheid tgo gewicht) is het een middenmaat.

de trapefficientie is ook niet zo goed

algemene commentaren zijn wel super

je moet wel rekening houden dat de concurrentie niet mis was (bijna allemaal fietskes van + 4000 euro)
Hoe kunnen algemene commentaren super zijn als stijfheid en trapefficientie nie goe zijn? Ofwel zijn die gegevens van stijfheid en trapefficientie heel ralatief ofwel hebben ze een vreemde definitie van algemeen commentaar.
In ieder geval was de "pre-test" van de Spark in O²Bikers toch nie zo slecht...
IK maak me in ieder geval niet bang maken en blijf vol ongeduld wachten tot ik mijn eerste toer kan doen op de Spark.


Greetz,

Julien
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

als je vergelijkt met oa een trek fuel 9.9, merida carbon, epic s-works carbon en een storck carbon heb je natuurlijk wel een vergelijk met TOP TOP TOP. vergelijk dit met een doorsnee fully en je krijgt een totaal ander beeld. Je moet alles in zijn context bekijken.

vraag die je je moet stellen of het verschil in stijfheid bij deze waarden nog als fietser 'voelbaar' is. Misschien als zware rijder wel, maar als pluimgewicht ...
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

SOM epic ghost schreef:als je vergelijkt met oa een trek fuel 9.9, merida carbon, epic s-works carbon en een storck carbon heb je natuurlijk wel een vergelijk met TOP TOP TOP. vergelijk dit met een doorsnee fully en je krijgt een totaal ander beeld. Je moet alles in zijn context bekijken.

vraag die je je moet stellen of het verschil in stijfheid bij deze waarden nog als fietser 'voelbaar' is. Misschien als zware rijder wel, maar als pluimgewicht ...

Wow wow! Bedoel je daarmee dat de Spark geen maat is voor die andere topmodellen???
Ik denk wel dat de Spark goed genoeg ontwikkeld is om zijn mannetje te staan t.o.v. Trek, Merida en Specialized... zoniet deze te overtreffen. De vergelijking tussen het Trek TopFuel kader en de Scott Spark kan ik binnekort maken en zoals geen ander beoordelen. Drie jaar met een TopFuel kader gereden en nu met een Scott Spark; welk tijdschrift gaat het beter doen dan mij? We'll see in a few weeks, months...


Greetz,

Julien.
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

maakt ulle toch niet druk in die fietstesten door die boekskes... elke fiets heeft zijn eigen karakter, elke biker heeft zijn eigen karakter, en als daar een match op zit, dan zit het snor. wat voor den enen biker de slechtste fiets van de wereld is, is voor de andere toppie toppie...

en een fiets is toch o zo veel meer dan een kader. vooral bij HT's, maar bij fullies eigenlijk toch ook...
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

neen wacko zo bedoel ik het niet
maar er is niet zo een groot verschil tussen deze topfietsen, en onderaan hangen qua stijfheid is geen ramp op dit niveau. we spreken over cijferkes na de KOMMA.

vergelijk dit met een fully uit het segment van 1000 euro en de spark staat er torenhoog boven.
op dit niveau van topfietsen zijn het de komma en de puntjes en zoals iegienie het stelt, zal het persoonlijke gevoel dan eerder overwegen, vandaar ook de misschien iets minder uitvallende testcijfers op de testbank, maar de positieve globale beoordeling.
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

De spark is idd bedoeld voor topniveau en zal daar ook glansrijk tot zijn recht komen, alleen zijn de details op topniveau net de doorslag he
Plaats reactie