Scott Spark
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
't zou toch erg zijn als een full-suspension als stijve fiets uit een test komt...
(grapje)
maar weet dat superstijf soms ook nadelig is,
bij Seven leggen ze daar ook erg de nadruk op,
als je superlicht/stijf wil is dat ten koste van comfort, baanvastheid...
een Frans tijdschrift vond de Specialized Carbon HT zo stijf dat ze hem ronduit als Onvoldoende beoordeelden
ma bon, je kan niet EN de lichtste hebben EN de stijfste,
ergens zal er altijd een compromis gesloten moeten worden,
en ja, ze wouden persé onder de 2kg gaan met hun frame
als de Paashaas geweest is zal ik kunnen meeklappen...
(grapje)
maar weet dat superstijf soms ook nadelig is,
bij Seven leggen ze daar ook erg de nadruk op,
als je superlicht/stijf wil is dat ten koste van comfort, baanvastheid...
een Frans tijdschrift vond de Specialized Carbon HT zo stijf dat ze hem ronduit als Onvoldoende beoordeelden
ma bon, je kan niet EN de lichtste hebben EN de stijfste,
ergens zal er altijd een compromis gesloten moeten worden,
en ja, ze wouden persé onder de 2kg gaan met hun frame
als de Paashaas geweest is zal ik kunnen meeklappen...
- Wacko007
- Mountainbiker
- Berichten: 801
- Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
- Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92
Niemand zal je kunnen helpen met + en - of rijeigenschappen en veercomfort... Zelfs tijdschriften kunnen de Spark nog niet testen. O²Bikers heeft gelukt dat ze een korte test hebben mogen doen op de Roc d'Azur. Daar zal het voorlopig bij blijven...Foempes schreef:ik wou eigenlijk weten of 't wel verstandig zou zijn mijn Turner hiervoor in te ruilen ....
pro's en contra's , vooral qua rijeigenschappen en veercomfort !!
dat de LTD een geintegreerde zadelpen heeft weet ik , hoe ik dat juist moet zien wat betreft zadelhoogte ....
Als je in het gemiddelde zit voor de zadelhoogte, is de kans groot dat die je gaat passen. Voor de rest zou ik het niet weten...
De LTD kost wel meer dan €6000, maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze. Het zal wel nog wachten worden tot februari/maart eer je de fiets zelf onder je zitvlak kan schuiven... Het is volgens mij wel de moeite!!!
Greetz,
Julien.
hela,
velovert heeft er de echte Roc op gereden (58km)
fiets is super, alleen de laterale stijfheid achteraan kon iets beter,
maar afdalen gaat heel erg goed, klimmen in 70mm-stand ook, en afmontage was top (Spark 10),
résumé: c'est le premier tous-suspendu que j'achèterai (of zoiets)
testers waren dus zeer overtuigd v/h fietske
datzelfde blad brak vorig jaar de specialized sworks carbon HT helemaal af: onbereidbaar stijf was hun conclusie
velovert heeft er de echte Roc op gereden (58km)
fiets is super, alleen de laterale stijfheid achteraan kon iets beter,
maar afdalen gaat heel erg goed, klimmen in 70mm-stand ook, en afmontage was top (Spark 10),
résumé: c'est le premier tous-suspendu que j'achèterai (of zoiets)
testers waren dus zeer overtuigd v/h fietske
datzelfde blad brak vorig jaar de specialized sworks carbon HT helemaal af: onbereidbaar stijf was hun conclusie
- Wacko007
- Mountainbiker
- Berichten: 801
- Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
- Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92
Der Gertus schreef:my buddy heeft hem de Spark LTD vorige week besteld.....
Voorlopig wordt de levering op April vermeld....
Manman... Zelf ik met meer dan degelijke sponsoring waag me er niet aan!
Proficiat aan de kopers!!! Dé bike! Heb er nie meer over te vertellen...
Hopelijk kan ik wel voor april op een Spark rijden. Normaal wel.
Greetz,
Julien.
waar vind je die kleuren terug ?Rockrider_be schreef:Klein foutje, volgens de Scott catalogus van 2007 kun je hem in de Limited kleuren krijgen of de 10 kleuren.manitou. schreef:spart limited is met de rode kleuren (die met de speciale ingebouwde zadelpen)
spart 10 is met de gele kleuren die met de gewone zadelpen
een 10 zonder dat lelijke geel zegt me eventueel meer dan de LTD !!!
greetz