Weegschaal

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
wannesvda
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 23 jun 2006 14:24
Rijdt met: Cube Reaction black 2006
Contacteer:

Weegschaal

Bericht door wannesvda »

Kunnen jullie eens laten weten met welke weegschaal (merk, type, nauwkeurigheid...) jullie de bike wegen? Denk hierbij vooral aan hangweegschalen, liefst nauwkeurig tot 10g... Vermeld ook de richtprijs indien mogelijk, dan weet ik direct op ze binnen het budget valt of niet...

Het is niet nodig om allerlei links te posten vanop duitse sites of ebay met dergelijke weegschalen, die weet ik zelf wel te vinden. Het gaat erom eens te kijken wie wat heeft en wat de eventuele positieve en/of negatieve punten van een product zijn...

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
TS biker
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 25 okt 2005 17:15
Rijdt met: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Bericht door TS biker »

wannesvda
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 23 jun 2006 14:24
Rijdt met: Cube Reaction black 2006
Contacteer:

Bericht door wannesvda »

Bedankt, die had ik beiden al gezien; blijkbaar ben ik weer te veeleisend... Een kwaliteitsproduct met capaciteit van meer dan 10kg, maar toch nauwkeurig tot 10g en dit voor een goed prijsje...
Geef toe, het klonk al te mooi om waar te zijn :wink:

Ik vind het een beetje moeilijk om veel geld uit te geven voor zoiets, eens ik alles gewogen heb, zal ze nog maar zelden gebruikt worden. Ik koop nu ook niet elke week nieuwe onderdelen die moeten gewogen worden.

Ach, ik zoek nog even verder, alvast bedankt voor de moeite =D> :wink:
Gebruikersavatar
TS biker
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 25 okt 2005 17:15
Rijdt met: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Bericht door TS biker »

Wannes VdA schreef:Bedankt, die had ik beiden al gezien; blijkbaar ben ik weer te veeleisend... Een kwaliteitsproduct met capaciteit van meer dan 10kg, maar toch nauwkeurig tot 10g en dit voor een goed prijsje...
Geef toe, het klonk al te mooi om waar te zijn :wink:

Ik vind het een beetje moeilijk om veel geld uit te geven voor zoiets, eens ik alles gewogen heb, zal ze nog maar zelden gebruikt worden. Ik koop nu ook niet elke week nieuwe onderdelen die moeten gewogen worden.

Ach, ik zoek nog even verder, alvast bedankt voor de moeite =D> :wink:
voor onderdelen koop je trouwens beter een digitale platform weegschaal (om uw onderdelen op te leggen, tot <1gr nauwkeurig
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

ik heb eentje gaan halen in een vismateriaalwinkel, was +- 50 euro dacht ik, en is op 50 gr nauwkerig.
merk en type weet ik niet zo direct meer.
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Als je een weegschaal voor kleine onderdelen wil,kijk hier maar eens.Je beste adres! :wink:
Als hangmodel gebruik ik deze van Feedback Sports.Ik heb ook nog een tafelmodel van Feedback Sports voor de grotere onderdelen.De kleisnte weegschaal is nauwkeurig tot 0.1g.Tafelmodel tot 1g.Hangmodel tot 10g
Gebruikersavatar
knef
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: za 08 jul 2006 13:55
Rijdt met: Giant XTC Composite
Contacteer:

Bericht door knef »

$mokey: welke foutmarge heeft jouw weegschaal (type juweel schaaltje) ?
het meet tot op 0.1gr heb ik gezien, is dan de nauwkeurigheid +-0.1gr ?
thx!
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

$mockey, dat hangmodel van Feedback waar heb je dat gehaald ?

Ben zelf op zoek naar een hangweegschaal die een beetje nauwkeurig is, toch minstens 50gr.
Ben wel niet van plan er veel geld aan te spenderen :roll:
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

knef schreef:$mokey: welke foutmarge heeft jouw weegschaal (type juweel schaaltje) ?
het meet tot op 0.1gr heb ik gezien, is dan de nauwkeurigheid +-0.1gr ?
thx!
Inderdaad.Kleinste weegschaaltje geeft gewicht op tot 0.1g nauwkeurig.
S k u l l schreef:$mockey, dat hangmodel van Feedback waar heb je dat gehaald ?
S k u l l,als je niet veel wilt uitgeven,heb je
hier een grote keuze aan betaalbare hangweegschalen.Het verschil tss een duurdere en de goedkope is de nauwkeurigheid ervan.Er bestaan zeer veel vishangweegschalen die een nauwkeurigheid tot +/-20g hebben.Deze voldoen ook zeker voor je fiets.Denk eraan dat je eigenlijk niet veel bent met een weegschaal die tot 100kg gaat en per 100g nauwkeurig is! :wink:
Gebruikersavatar
Blokske
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 14 dec 2005 16:50
Rijdt met: Grand Canyon 9.0
Contacteer:

Bericht door Blokske »

ik heb een hangweegschaal besteld van "voltcraft" deze weegt tot 30 kg. en heeft een resolutie van 20 g. wat voor mij voldoende is. En deze kost ongeveer 30 euro.
zal volgende week mijn bevindingen posten. grtz !
Plaats reactie