Lichte Cockpit

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
Tokke
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 10 okt 2004 17:25
Rijdt met: C'Dale Taurine Team 2008

Re: Lichte Cockpit

Bericht door Tokke »

Supra schreef:Hallo,

Ik ben van plan om deze cockpit op mijn bike te monteren.

Stuurpen: Syntace Force 99 MTB
Stuur: Ritchey WCS flat bar
Barends: Pro Alloy SL

Gewicht: Stuurpen: 103 gr (met tita schroeven)
Stuur: 120 gr
Barends: 62 gr (standaard, miss nog een tita schroef)
Totaal: 285 gr

Voor deze setup betaal ik 150 euro. Is dit een goede prijs? Of kan ik hier en daar nog wat aanpassen om nog een paar grammen te sparen?

Groetjes Didier
Zou ik mogen vragen waar je deze haalt voor die prijs? Ik wil namelijk iets dergelijks op mijn bike :wink: Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
philcore
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 13:21
Rijdt met: Canyon AL9.0
Contacteer:

Bericht door philcore »

Op gebied van stevigheid komen de ritchey sturen niet goed uit de bike test deze maand.

Eerder syntace of race face gaan.
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Re: Lichte Cockpit

Bericht door Supra »

Tokke schreef:
Supra schreef:Hallo,

Ik ben van plan om deze cockpit op mijn bike te monteren.

Stuurpen: Syntace Force 99 MTB
Stuur: Ritchey WCS flat bar
Barends: Pro Alloy SL

Gewicht: Stuurpen: 103 gr (met tita schroeven)
Stuur: 120 gr
Barends: 62 gr (standaard, miss nog een tita schroef)
Totaal: 285 gr

Voor deze setup betaal ik 150 euro. Is dit een goede prijs? Of kan ik hier en daar nog wat aanpassen om nog een paar grammen te sparen?

Groetjes Didier
Zou ik mogen vragen waar je deze haalt voor die prijs? Ik wil namelijk iets dergelijks op mijn bike :wink: Alvast bedankt.
Bij Bikeshop Donders in maasmechelen.
De prijs is dan wel zonder Tita schroeven.
Dennis
Mountainbiker
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:03
Rijdt met: Scott Scale + Cannondale Scalpel
Contacteer:

Bericht door Dennis »

philcore schreef:Op gebied van stevigheid komen de ritchey sturen niet goed uit de bike test deze maand.

Eerder syntace of race face gaan.
Ik zou die test wel eens willen zien. Ging dat voor Ritchey niet over de carbon sturen, en hij zou gaan voor een alu stuur. Ik heb in ieder geval alle vertrouwen in mijn Ritchey WCS alu stuur. Heb verscheidene carbon sturen kapot gedaan met te vallen. En ben terug overgeschakeld op alu.
Gebruikersavatar
Wallie
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 16:33
Rijdt met: Xcluziv 054 Carbon, Trek Topfuel Carbon

Bericht door Wallie »

Die test van sturen ging inderdaad over carbon-sturen, dus ook het Ritchey-carbon oversized stuur.
Aluminium sturen werden niet getest.
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Bericht door Supra »

Ik ga mij ipv de syntace een Extralite stuurpen steken. Kost wel meer , maar vind hem veel mooier dan de syntace... Zijn die ook iets waard?
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Een Extralite UltraStem SL stuurpen is zeker licht,en in combinatie met de Ti bouten kom je onder de 100g uit!
Afbeelding

Ik rij er ondertussen meer dan 2 jaar mee.Deze is 110mm lang.Denk wel aan een momentsleutel als je deze monteert!Het zijn belachelijke lage aantrekkingsmomenten(3.5Nm aan stuurbuiskant,2.5Nm aan stuurkant)Houdt je hier ook aan!Het enige dat ik als negatief of minpunt kan vertellen is dat er wel een beetje flex op is.Maar het hindert mijn stuurgedrag daar niet mee.Zo dempt het ook nog eens een beetje de kleine trillingen icm een carbon stuur.Mijn volgende wordt zeker de UltraStem UL2.Persoonlijk vind ik de EL ook mooier dan de Syntace qua afwerking.Het oppervlak vd Syntace is wat groffer dan de gladde EL.
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

iemand een idee welk merk een rizer stuur in carbon of alu heef die redelijk licht is en minimum 62 cm breed is en met een klemming van 25.4 geen os
Gebruikersavatar
ooSoo
Mountainbiker
Berichten: 1055
Lid geworden op: di 22 aug 2006 21:24
Rijdt met: XC Ti, XC alu, DH, Dirt, BMX, Xcross
Contacteer:

Bericht door ooSoo »

Ik heb op de site van extralite gezien ( al een tijdje geleden ) dat er een stuurpen van een +/- 89gr uitkomt ( zou er al kunnen zijn , kweet het niet )
Gebruikersavatar
ridley86
Mountainbiker
Berichten: 306
Lid geworden op: wo 22 nov 2006 15:47
Rijdt met: Rockmachine Xc elite team eleven
Contacteer:

Bericht door ridley86 »

Plaats reactie