KCNC Ti Pro Lite zadelpen (27.2)

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koene Biker
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 07 jan 2005 17:26
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2000
Contacteer:

KCNC Ti Pro Lite zadelpen (27.2)

Bericht door Koene Biker »

Hallo,

In mijn zoektocht naat een lichte zadelpen ben ik bij een KCNC Ti Pro Lite terecht gekomen (lijkt mij een goeie prijs / gewicht verhouding).
Mijn vraag is nu: Is deze compatibel met een Tune Speedneedle én met mijn gewicht van +/-86kg...

Idem eigenlijk voor alternatieven als de Tune Stärkes Stück of de Thomson Masterpiece.

Thanks.
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Re: KCNC Ti Pro Lite zadelpen (27.2)

Bericht door Fry »

Koene Biker schreef:Hallo,

In mijn zoektocht naat een lichte zadelpen ben ik bij een KCNC Ti Pro Lite terecht gekomen (lijkt mij een goeie prijs / gewicht verhouding).
Mijn vraag is nu: Is deze compatibel met een Tune Speedneedle én met mijn gewicht van +/-86kg...

Idem eigenlijk voor alternatieven als de Tune Stärkes Stück of de Thomson Masterpiece.

Thanks.
Ben je zeker dat je zo een lichte zadelpen wil als je zelf 86 kg weegt?

Ik rij zelf met een roox, deze weegt 245 gram voor een pen van 430mm, je hebt ook een versie van 350mm die maar 215 gram weegt. Ik weeg over de 100 en heb er nog geen problemen mee.
Gebruikersavatar
Koene Biker
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 07 jan 2005 17:26
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2000
Contacteer:

Bericht door Koene Biker »

Zeker ben ik inderdaad niet...maar ik ben wel benieuwd of het zou kunnen met m'n gewicht.
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Re: KCNC Ti Pro Lite zadelpen (27.2)

Bericht door Iegienie »

Fry schreef:
Ik rij zelf met een roox, deze weegt 245 gram voor een pen van 430mm, je hebt ook een versie van 350mm die maar 215 gram weegt. Ik weeg over de 100 en heb er nog geen problemen mee.
amaj, weegt die echt maar 245gram ? Ik heb er zo eentje op mijn HT staan, maar die is aan vervanging toe. Aan de vijskes is een klein barstje zichtbaar geworden. Maar ja, de pen gaat eigenlijk al ettelijke jaren mee. Al heb ik de laatste jaren niet veel meer met de HT gereden. De vijskes zijn echter wel "roestig" geworden.
$mokeyJoe

Re: KCNC Ti Pro Lite zadelpen (27.2)

Bericht door $mokeyJoe »

Koene Biker schreef:Hallo,

In mijn zoektocht naat een lichte zadelpen ben ik bij een KCNC Ti Pro Lite terecht gekomen (lijkt mij een goeie prijs / gewicht verhouding).
Mijn vraag is nu: Is deze compatibel met een Tune Speedneedle én met mijn gewicht van +/-86kg...

Idem eigenlijk voor alternatieven als de Tune Stärkes Stück of de Thomson Masterpiece.

Thanks.
KCNC Pro Lite is compatibel met Speedneedle,zeker weten.Met je gewicht...?!?Probeer het zou ik zeggen,lijkt mij van wel.Thomson is ook compatibel met Speedneedle en Starkes Stuck al zeker! :lol:
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Re: KCNC Ti Pro Lite zadelpen (27.2)

Bericht door Schijfrem »

Fry schreef:
Koene Biker schreef:Hallo,

In mijn zoektocht naat een lichte zadelpen ben ik bij een KCNC Ti Pro Lite terecht gekomen (lijkt mij een goeie prijs / gewicht verhouding).
Mijn vraag is nu: Is deze compatibel met een Tune Speedneedle én met mijn gewicht van +/-86kg...

Idem eigenlijk voor alternatieven als de Tune Stärkes Stück of de Thomson Masterpiece.

Thanks.
Ben je zeker dat je zo een lichte zadelpen wil als je zelf 86 kg weegt?

Ik rij zelf met een roox, deze weegt 245 gram voor een pen van 430mm, je hebt ook een versie van 350mm die maar 215 gram weegt. Ik weeg over de 100 en heb er nog geen problemen mee.
Als gij 100 kg weegt dan denk ik wel de Moots-Ti die ik besteld heb mijn 80kg gaat kunnen dragen zonder te veel te flexen :-? :-k
Is een 380mm/27,2 en die zou ong. +/- 234 gram wegen ( volgens weegschaal van Adri).
Als het geval toch teveel beweegt dan komt ze in de verkoop en vliegt er een Thomson Elite op. Dat zijn ook schoon en kwalitatief goei zadelpennen.

VRAAG: is de breedte ook niet mee bepalend voor de stevigheid van de zadelpen? Ik zie bvb dat op de site van Thomson er diameters bestaan tot 32,4. Welke diameters zijn op XC fietsen het meest courant gebruikt?
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Re: KCNC Ti Pro Lite zadelpen (27.2)

Bericht door S k u l l »

Schijfrem schreef:Welke diameters zijn op XC fietsen het meest courant gebruikt?
Dit hangt van verschillende zaken af zoals merk, gebruikt materiaal, ...
Bij een scandium frame ga je (meestal) een 27,2 nodig hebben.
Specialized doet een beetje moeilijk met hun 30,9 (eigen ervaring :wink: )
Volgens mij is 27,2 & 31,6 de meeste gebruikte maten.
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Bericht door Fry »

ze zouden die handel beter eens standardiseren. Als je van frame veranderd moet je 9/10 van de gevallen je zadelpen van meer dan 50 euro ook veranderen.
Gebruikersavatar
Koene Biker
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 07 jan 2005 17:26
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2000
Contacteer:

Bericht door Koene Biker »

Antwoord van bij KCNC op m'n vraag:

"We suggest use the Ti pro lite about +/-60 kg,because it would not be safe to make a jump action."
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Bericht door Supra »

Dus ik kan de KCNC ook al vergeten?
Ik weeg 75 kilo
Plaats reactie