tune zadelpen vraagje?

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

s3t schreef:die carbon zadelpen lijkt wel heel veel op die van schmolke vind ik
Misschien is dat dan ook wel een schmolke :wink:
Al eens naar een Tune stuur gekeken :wink:
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Hubertje schreef:...En zo licht vind ik die carbon niet...
Hier sluit ik mij bij aan.Voor een carbon pen vind ik ze nu ook niet echt licht.180g is bijna evenveel dan hun alu exemplaar!En dat gaat dan nog over 340mm!Maar als het een Schmolke betreft,waar zitten de grammen van de Tune dan?In de buisdikte?Het zadelmechanisme ziet er van buitenaf hetzelfde,behalve de pen waar de bouten door gaan,bij Tune hol is.Trouwens de zwaarste zadelpen van Schmolke weegt 140g(volgens fabrikant) voor de afm. 450mm/31.6 dia.
ridley biker schreef:http://www.b-t-p.de/B-T-P_Team/b-t-p_team1.html Als je dan even bij products naar seatposts gaat, de 2de zadelpen vind ik wel licht voor wat hij kost. Maar ik weet nu niet hoeveel jij weegt
Tja,TS vroeg ivm Tune zadelpennen...Alternatieven zijn er nog wel enkele...
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

ik vroeg dat omdat ik een 420mm pen in okkasie heb gekocht, en dat is veel meer dan ik nodig heb dus zal ik die dan afzagen (tunen :lol: ) op 340 of zelfs iets minder.
ik dacht dat die lange pennen soms dikker van materiaal zouden zijn ivm sterkte dan de korte exemplaar.
als dat zo was geweest dan had die (op +- 340mm) afgezaagde pen zwaarder geweest dan een standaart 340 mm.
daarom stelde ik mij deze vraag.

ter informatie: ik heb mijn zadelpen (kuota sp 09) eens nagewogen en deze weegt 266 gr, dus zou ik met een tune pen toch wel +- 50 gramm gewonnen hebben. :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Ik zie wel dat je Kuota pen een lichte setback heeft.Dat heeft een Tune dan weer niet...dus je zou de afstand zadel-stuur wijzigen...
Trouwens als je wil zagen,zie dat je pen zeker tot het onderste gedeelte van de bovenbuis zit.Dit om een breuk te vermijden aan je frame.En voor je gaat zagen,als het een carbon exemplaar is,plak er eerst tape over om een schone snede te verkrijgen. :wink:

$mokeyJoe
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

goeie tips, smokey maar hij weet dat denk ik wel ;) :P
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

idd daar ben ik van op de hoogte, tzou een beetje spijtig zijn moest ik da ni weten, dan mocht ik van job veranderen denk ik :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

:off:
dan zou ge me u fikke gvd van mijnen bike moge afblijve!
as gij der dan toch de zaag inzet.. kan ik ni achterblijven he (lap daar gaat mn uitzonderlijk lange zadelpen)
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

mtb arno schreef:idd daar ben ik van op de hoogte, tzou een beetje spijtig zijn moest ik da ni weten, dan mocht ik van job veranderen denk ik :wink: :lol:
:oops:
Wie weet leest er iemand mee die dat niet weet! :wink:
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

$mokeyJoe schreef:
mtb arno schreef:idd daar ben ik van op de hoogte, tzou een beetje spijtig zijn moest ik da ni weten, dan mocht ik van job veranderen denk ik :wink: :lol:
:oops:
Wie weet leest er iemand mee die dat niet weet! :wink:
ik vind je vorige opmerking/tip voledig terecht hoor, heb al genoeg stoten gezien met te korte zadelpennen, of zadelpennen die niet diepgenoeg in het zitbuis zitten.

een gewaarschuwde biker is er .... :wink:
Gebruikersavatar
tarzan2
Mountainbiker
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 20 dec 2004 13:29
Rijdt met: Reven

Bericht door tarzan2 »

mtb arno schreef:ik vroeg dat omdat ik een 420mm pen in okkasie heb gekocht, en dat is veel meer dan ik nodig heb dus zal ik die dan afzagen (tunen :lol: ) op 340 of zelfs iets minder.
ik dacht dat die lange pennen soms dikker van materiaal zouden zijn ivm sterkte dan de korte exemplaar.
als dat zo was geweest dan had die (op +- 340mm) afgezaagde pen zwaarder geweest dan een standaart 340 mm.
daarom stelde ik mij deze vraag.

ter informatie: ik heb mijn zadelpen (kuota sp 09) eens nagewogen en deze weegt 266 gr, dus zou ik met een tune pen toch wel +- 50 gramm gewonnen hebben. :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ey, dat is mijn weegschaal! :-D Ik ga uw pakje nu op de post doen se.
Plaats reactie