Wel een beetje rekening houden met het profiel en dus de grip hé mannen... De zomer is voorbij...
Nu, als je enkel in het redelijk vlakke vlaanderen rijdt is dat niet onoverkomelijk
in 1 keer veel gewicht besparen
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Idd, ge kunt er eventueel ook crosstubekes op leggen hé
Nee, effe serieus, ik heb mijn recentste set wielen al enkele jaren nu en specifiek gekozen op gebruik in de ardennen, met lekker veel rayons dus. Nu ik daar iets minder rij en terug meer in de kempen zit heb ik me gisteren een extra setje bijgekocht en spaar daar toch ook algauw een kleine kilo op, zo heb ik toch een keuze naargelang het weer en hoe de ondergrond erbij ligt.
Echt gaan voor de lichtgewichten doe ik niet, maar dat moet je voor jezelf uitmaken naargelang de regio waar je rijdt omdat heel licht materiaal op zwaar parcours qua hotsen en totsen toch dikwijls moet inboeten.
Wielen en vork dus !
Nee, effe serieus, ik heb mijn recentste set wielen al enkele jaren nu en specifiek gekozen op gebruik in de ardennen, met lekker veel rayons dus. Nu ik daar iets minder rij en terug meer in de kempen zit heb ik me gisteren een extra setje bijgekocht en spaar daar toch ook algauw een kleine kilo op, zo heb ik toch een keuze naargelang het weer en hoe de ondergrond erbij ligt.
Echt gaan voor de lichtgewichten doe ik niet, maar dat moet je voor jezelf uitmaken naargelang de regio waar je rijdt omdat heel licht materiaal op zwaar parcours qua hotsen en totsen toch dikwijls moet inboeten.
Wielen en vork dus !
Schwalbe Fast Fred's wegen maar een 350gr per stuk... Maxxis Flyweights => 310gr (maar de prijs is er dan ook wel bij die maxxis'en)
Voor tubeless gedoe ben ik niet zo... Want meestal als je een zware lek hebt moet je al snel de hele band vervangen, of ben ik daarmee verkeerd?
Banden zijn denk ik toch wel de goedkoopste manier om er gewicht af te krijgen.
Aan lichte wielen of een andere vork ga je denk ik al snel redelijk veel geld geven.
Voor tubeless gedoe ben ik niet zo... Want meestal als je een zware lek hebt moet je al snel de hele band vervangen, of ben ik daarmee verkeerd?
Banden zijn denk ik toch wel de goedkoopste manier om er gewicht af te krijgen.
Aan lichte wielen of een andere vork ga je denk ik al snel redelijk veel geld geven.
Idd, met crosstubes is dit zo. Het bandjes vs tubes verhaal is nog lang niet gedaan in het crosswereldje want elk heeft toch wel z'n voordelen. Nu in de competitie-cross is plat gewoon plat of je nu een tube hebt of bandje, je moet van fiets wisselen, daarom dat de meesten toch met tubes rijden vanwege de sterkte.
Voor jezelf op training lijkt me een bandje een beter oplossing omdat tubes nog altijd wel gelijmd moeten worden op de velg en na plat rijden het risico om je tube eraf te rijden toch groot wordt. Binnenbandje wisselen is veel makkelijker en je kan zo weer verder hé.
Gelukkig hebben wij mtb'ers hier minder last van hé
Voor jezelf op training lijkt me een bandje een beter oplossing omdat tubes nog altijd wel gelijmd moeten worden op de velg en na plat rijden het risico om je tube eraf te rijden toch groot wordt. Binnenbandje wisselen is veel makkelijker en je kan zo weer verder hé.
Gelukkig hebben wij mtb'ers hier minder last van hé