in 1 keer veel gewicht besparen

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Wel een beetje rekening houden met het profiel en dus de grip hé mannen... De zomer is voorbij... :-?
Nu, als je enkel in het redelijk vlakke vlaanderen rijdt is dat niet onoverkomelijk :wink:
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Idd, ge kunt er eventueel ook crosstubekes op leggen hé :lol:

Nee, effe serieus, ik heb mijn recentste set wielen al enkele jaren nu en specifiek gekozen op gebruik in de ardennen, met lekker veel rayons dus. Nu ik daar iets minder rij en terug meer in de kempen zit heb ik me gisteren een extra setje bijgekocht en spaar daar toch ook algauw een kleine kilo op, zo heb ik toch een keuze naargelang het weer en hoe de ondergrond erbij ligt.

Echt gaan voor de lichtgewichten doe ik niet, maar dat moet je voor jezelf uitmaken naargelang de regio waar je rijdt omdat heel licht materiaal op zwaar parcours qua hotsen en totsen toch dikwijls moet inboeten.

Wielen en vork dus ! :wink:
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Bericht door Fry »

als je geen vetpercentage van minder dan 10% hebt: Je eigen lichaam.
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

lol
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door The OM »

Schwalbe Fast Fred's wegen maar een 350gr per stuk... Maxxis Flyweights => 310gr (maar de prijs is er dan ook wel bij die maxxis'en)

Voor tubeless gedoe ben ik niet zo... Want meestal als je een zware lek hebt moet je al snel de hele band vervangen, of ben ik daarmee verkeerd?


Banden zijn denk ik toch wel de goedkoopste manier om er gewicht af te krijgen.

Aan lichte wielen of een andere vork ga je denk ik al snel redelijk veel geld geven.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

dacht ook 350, ma was ni zeker en wilde ni overdrijven :P
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

The OM schreef:... Want meestal als je een zware lek hebt moet je al snel de hele band vervangen, of ben ik daarmee verkeerd?
Ik denk dat als je met tubes rijdt en je krijgt een zware lek,moet je alsnog een nieuwe band halen...of ben ik verkeerd? #-o
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Idd, met crosstubes is dit zo. Het bandjes vs tubes verhaal is nog lang niet gedaan in het crosswereldje want elk heeft toch wel z'n voordelen. Nu in de competitie-cross is plat gewoon plat of je nu een tube hebt of bandje, je moet van fiets wisselen, daarom dat de meesten toch met tubes rijden vanwege de sterkte.

Voor jezelf op training lijkt me een bandje een beter oplossing omdat tubes nog altijd wel gelijmd moeten worden op de velg en na plat rijden het risico om je tube eraf te rijden toch groot wordt. Binnenbandje wisselen is veel makkelijker en je kan zo weer verder hé.

Gelukkig hebben wij mtb'ers hier minder last van hé :wink:
Plaats reactie