bevestiging powercordz aan v-brakes

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
franco
Mountainbiker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

bevestiging powercordz aan v-brakes

Bericht door franco »

Valt het op dat ik bezig ben met powercordz te experimenteren?
De 2de topic al :-D
Moet je echt die speciale vijzen gebruiken om de powercordz aan je v brakes te bevestigen of is er een andere manier. ik heb daar echter al alu vijzen en vind het zonde om die te vervangen.
Thanks
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Je kan het anders doen,laten we zeggen op de normale manier...Zo doe ik het momenteel...maar...

Afbeelding

Ik zal het zo zeggen...Dhr VanIsle van DuPont keurt het niet goed.Nu kan je zeggen dat elk bedrijf enkel en alleen hun producten promoten,maar VanIsle is begaan met de mensen die hun kabels gebruiken(zie maar eens op Weight-Weenies of Fairwheelbikes hoe je support krijgt van hun! =D> )Ikzelf heb ook al foto's doorgestuurd van mijn opstelling en ze hebben nu zowel bouten M5 als M6 om te gebruiken met de PC.Trouwens voor het gewicht moet je het niet laten.Deze wegen evenveel als een alu exemplaar!Ik zal niet zeggen dat er kans is dat de kabel het niet houdt,maar er is eigenlijk geen reden waarom je de PowerCordz clasp niet zou gebruiken!Kleur misschien?

Ik zal id week wel eens een fotootje nemen van dichtbij...
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

$mokeyJoe schreef:Ik zal id week wel eens een fotootje nemen van dichtbij...
Voila!

Afbeelding

Zo ziet het eruit bij de achterrem...Ziet er goed uit hé! :lol:

Afbeelding

Maar zo ziet het er vooraan uit! :drunk: Nu,een woordje uitleg.Het ziet er erg uit,maar de PowerCordz bestaan uit ongeveer 9000 aparte vezels!Ik vertrouw nog steeds op mijn voorrem.Ik kan de grepen nog zo hard dichtknijpen zonder verdere scheuren.Ik vermoed dat de scheur is ontstaan omdat de bouten zeer weinig 'kop' hebben.Dus het raakvlak is zeer klein,met een andere bout of eventueel met een alu rondel,zou dit wel te voorkomen zijn.Ik heb inmiddels de clasp van 5mm bij PC besteld.Extralite remmen hebben een M5 als tap.

$mokeyJoe
Gebruikersavatar
franco
Mountainbiker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Bericht door franco »

bedankt, zal het ook zo proberen.
Gebruikersavatar
TS biker
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 25 okt 2005 17:15
Rijdt met: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Bericht door TS biker »

$mokeyJoe schreef:
$mokeyJoe schreef:Ik zal id week wel eens een fotootje nemen van dichtbij...
Maar zo ziet het er vooraan uit! :drunk: Nu,een woordje uitleg.Het ziet er erg uit,maar de PowerCordz bestaan uit ongeveer 9000 aparte vezels!Ik vertrouw nog steeds op mijn voorrem.Ik kan de grepen nog zo hard dichtknijpen zonder verdere scheuren.Ik vermoed dat de scheur is ontstaan omdat de bouten zeer weinig 'kop' hebben.Dus het raakvlak is zeer klein,met een andere bout of eventueel met een alu rondel,zou dit wel te voorkomen zijn.Ik heb inmiddels de clasp van 5mm bij PC besteld.Extralite remmen hebben een M5 als tap.

$mokeyJoe
idd, met een rondel had je dit kunnen voorkomen !
Het probleem met deze methode is enkel dat je van de 1ste maal zo correct mogelijk moet vastzetten anders begint de miserie [-o< [-o<
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

TS biker schreef:idd, met een rondel had je dit kunnen voorkomen !
Het probleem met deze methode is enkel dat je van de 1ste maal zo correct mogelijk moet vastzetten anders begint de miserie [-o< [-o<
Ik heb nogal wat reserves liggen thuis...Voor mij geen miserie! :wink: Maar ik had het kunnen voorkomen.Ben bezig met nieuwe kabels te steken...
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

Met welke reden wordt die kabelvestiging eigenlijk gebruikt dan ? Met een gewone bout kan je toch even hard een kabel klemmen lijkt me, vezel of stalen kabeltje ?
Peter LA
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 17:28
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door Peter LA »

Ik heb enkele weken geleden Powercordz geinstallleerd voor mijn deraillleurs en ben er zeer tevreden van.
Ik heb ze nog niet willen installeren voor mijn V-brakes omdat ik ook niet zeker was of ze kunnen bevestigd worden met de normale bouten. Dit kan dus wel?

$mokeyJoe,
Ik zie dat je Nokon buitenkabels gebruikt in combinatie met Powercodz. Op de site van Powercords dacht ik gelezen te hebben dat de Nokon rembuitenkabels niet compatibel zijn. Wat is jouw ervaring hiermee?

Peter
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

$mokey Joe had z'n nokon kabels lichtjes uitgeboord dacht ik :P
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Peter LA schreef:Ik heb enkele weken geleden Powercordz geinstallleerd voor mijn deraillleurs en ben er zeer tevreden van.
Ik heb ze nog niet willen installeren voor mijn V-brakes omdat ik ook niet zeker was of ze kunnen bevestigd worden met de normale bouten. Dit kan dus wel?

$mokeyJoe,
Ik zie dat je Nokon buitenkabels gebruikt in combinatie met Powercodz. Op de site van Powercords dacht ik gelezen te hebben dat de Nokon rembuitenkabels niet compatibel zijn. Wat is jouw ervaring hiermee?

Peter
Peter,je kan ze bevestigen met normale bouten,maar dit wordt niet aangeraden door de fabrikant.Er is niet voor niets onderzoek vericht om de beste manier van bevestiging te bekomen en dat gebeurt dmv de 'clasp'Deze weegt overigens bijna evenveel als een standaard alu bout.Daar moet je het dus niet voor laten.Maar de bevestiging is dus wel getest en goedgekeurd.Dat is ze niet als je dmv een bout vastzet(zoals ik heb geprobeerd dus)Ik heb dit gedaan in afwachting van een M5 clasp,die ondertss al op de markt is gebracht.De meeste MTB remmen zijn voorzien van een M6 tap.

En wat de Powercordz betreft icm met Nokons,hier heb je wat uitleg! :wink: Veel geduld is een noodzaak.Wat de werking betreft...1 woord: subliem!Voor mij zijn ze DE referentie!Ik ga niet meer terug naar stalen kabels.
Plaats reactie