licht stuur

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
Foempes
Mountainbiker
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 12:15

Bericht door Foempes »

hey franco ...

bestaan in beide uitvoeringen, en heb al een beetje spijt dat ik't mijne verkocht heb ....

licht, mooi, barend ready en niet duur , wat wil een mens nog meer .

waar en hoeveel € .... :roll:
Gebruikersavatar
philcore
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 13:21
Rijdt met: Canyon AL9.0
Contacteer:

Bericht door philcore »

Hubertje schreef:ik koop binnenkort een wcs.. ik hou niet zo van carbon en wil een licht en betrouwbaar stuur.
Enkele weken geleden in een klim mijn wcs alu stuur krom getrokken aan de ossekoppen. Ik denk teveel pk's(phil krachten)
vmd1ao
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 19:43
Rijdt met: Canyon Exceed 9.0 SLX (29")// Stumpjumper Expert Carbon HT 09 (26")
Contacteer:

Bericht door vmd1ao »

BBB fibertop 14, €50 en slechts 128gr, voor een 25.4 stuurke prijs qualiteit volgens mij vrij goed. Maar ja "slechts" een BBB stuurke
Gebruikersavatar
franco
Mountainbiker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Re: licht stuur

Bericht door franco »

Stappertje schreef:Een Easton EC-90 carbon stuurtje, slechts 100 gr. en sterk. Ik rijdt hier al weer een paar jaar mee en met Bar-Ends. Ik weeg ongeveer 80 Kg.

Let op met de Bar-ends, alleen die toepassen die gelijkmatig (lees; rond) klemming hebben. Bijvoorbeeld die van Tune, absoluut geen type Ritchey Bar-Ends gebruiken omdat die als het ware een ovale klemming hebben.
Gebruik jij dan alu bussen in je stuur om de bar-ends te monteren (zoals syntace) of gewoon op het stuur vijzen?
Gebruikersavatar
franco
Mountainbiker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Re: licht stuur

Bericht door franco »

Stappertje schreef:Een Easton EC-90 carbon stuurtje, slechts 100 gr. en sterk. Ik rijdt hier al weer een paar jaar mee en met Bar-Ends. Ik weeg ongeveer 80 Kg.

Let op met de Bar-ends, alleen die toepassen die gelijkmatig (lees; rond) klemming hebben. Bijvoorbeeld die van Tune, absoluut geen type Ritchey Bar-Ends gebruiken omdat die als het ware een ovale klemming hebben.
Het is een easton EC-90 carbon geworden, weegt op mijn weegschaal 106gr en is gemonteerd met smica bar-ends. Zal laten weten hoe het afloopt, tot nu toen geen enkel probleem (2 ritjes van 70km)
Gebruikersavatar
philcore
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 13:21
Rijdt met: Canyon AL9.0
Contacteer:

Bericht door philcore »

Ik heb op mijne fiets momenteel een race face carbon Next sl stuur staan. (flat bar 24,4mm). Als ik daar bar ends op monteer en ik gebruik enkele pk's, die ik ook in het bergop rijden gebruik zie ik de remmen een kleine hoekverdraaing draaien.
Is dat wel normaal???????? En heeft nog iemand dit aan de hand?
Gebruikersavatar
_eli_
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: do 09 okt 2003 19:57
Rijdt met: your dreambike

Bericht door _eli_ »

de jongste schreef:Heeft er soms iemand ervaring met het stuur van xtx dit weegt maar 102gr. Het is een stuur van alu omwikkeld met carbon zoals pro. En voor een zeer mooie prijs dacht iets van 40 a 45eur. Weet dit omdat ik net de bar ends van xtx hem gekocht en deze zijn ook zeer prijselijk voor maar 58gr te wegen (zelf gewogen).
dit ziet er wel goed uit,
iemand een idee waar dit te verkrijgen is? web-shop of dichtbij Geel?
welk stuurpennetje raden jullie aan 120mm 6°?
het xtx stuurpen valt zwaar uit
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

ielaaj schreef:
de jongste schreef:Heeft er soms iemand ervaring met het stuur van xtx dit weegt maar 102gr. Het is een stuur van alu omwikkeld met carbon zoals pro. En voor een zeer mooie prijs dacht iets van 40 a 45eur. Weet dit omdat ik net de bar ends van xtx hem gekocht en deze zijn ook zeer prijselijk voor maar 58gr te wegen (zelf gewogen).
dit ziet er wel goed uit,
iemand een idee waar dit te verkrijgen is? web-shop of dichtbij Geel?
welk stuurpennetje raden jullie aan 120mm 6°?
het xtx stuurpen valt zwaar uit
Ben ook wel geinteresseerd naar een winkel in de buurt van Geel die XTX verkoopt..
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

All Bikes & Co in Herentals
Meer info
Gebruikersavatar
_eli_
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: do 09 okt 2003 19:57
Rijdt met: your dreambike

Bericht door _eli_ »

Heb bij hen geinformeerd,
probleem is dat je als je het stuur inkort geen barends meer kan monteren.

XTX is goedkoop, maar de kwaliteit is dan ook niet super, ze krijgen veel gebogen sturen terug binnen.
Plaats reactie