licht stuur

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
franco
Mountainbiker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

licht stuur

Bericht door franco »

Hulp gezocht
Ik zou me graag een nieuw licht stuur aanschaffen dit in de niet oversized maat.
Ik had eindelijk besloten om een extralite te kopen, maar deze zijn uitverkocht op het ogenblik en ze gaan de produktie ergens in 2007 hervatten (gekregen via mail van ultralight).
Nu heb ik een paar bemerkingen bij de andere sturen

Schmolke: heel licht en mooi maar o zo duur :cry:

Syntace duraflite carbon: licht maar geen bar ends behalve met speciale doppen, maar dan is het niet meer zo echt licht :cry:

Ritchey wcs: het alu stuur is niet zo licht maar oerdegelijk, ik rijd er al een paar jaar mee op mijn andere fiets. :-)

heeft er iemand een ander voorstel, ik zou het monteren in een syntace force f99 met tita boutjes, of weten jullie hiervoor een beter alternatief.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

ik koop binnenkort een wcs.. ik hou niet zo van carbon en wil een licht en betrouwbaar stuur.
zombie
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 14:10
Rijdt met: ExtraLite Scandium-Reba-XT-XO

Bericht door zombie »

PRO heeft een Bart Brentjens-lijn uit met een Alu (Scandium-legering) OS flat-stuur van 126 gr
staat in e nieuwe Shimano catalogus maar nog niet op website
Stappertje
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 04 sep 2006 21:01

licht stuur

Bericht door Stappertje »

Een Easton EC-90 carbon stuurtje, slechts 100 gr. en sterk. Ik rijdt hier al weer een paar jaar mee en met Bar-Ends. Ik weeg ongeveer 80 Kg.