licht stuur

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
franco
Mountainbiker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

licht stuur

Bericht door franco »

Hulp gezocht
Ik zou me graag een nieuw licht stuur aanschaffen dit in de niet oversized maat.
Ik had eindelijk besloten om een extralite te kopen, maar deze zijn uitverkocht op het ogenblik en ze gaan de produktie ergens in 2007 hervatten (gekregen via mail van ultralight).
Nu heb ik een paar bemerkingen bij de andere sturen

Schmolke: heel licht en mooi maar o zo duur :cry:

Syntace duraflite carbon: licht maar geen bar ends behalve met speciale doppen, maar dan is het niet meer zo echt licht :cry:

Ritchey wcs: het alu stuur is niet zo licht maar oerdegelijk, ik rijd er al een paar jaar mee op mijn andere fiets. :-)

heeft er iemand een ander voorstel, ik zou het monteren in een syntace force f99 met tita boutjes, of weten jullie hiervoor een beter alternatief.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

ik koop binnenkort een wcs.. ik hou niet zo van carbon en wil een licht en betrouwbaar stuur.
zombie
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 14:10
Rijdt met: ExtraLite Scandium-Reba-XT-XO

Bericht door zombie »

PRO heeft een Bart Brentjens-lijn uit met een Alu (Scandium-legering) OS flat-stuur van 126 gr
staat in e nieuwe Shimano catalogus maar nog niet op website
Stappertje
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 04 sep 2006 21:01

licht stuur

Bericht door Stappertje »

Een Easton EC-90 carbon stuurtje, slechts 100 gr. en sterk. Ik rijdt hier al weer een paar jaar mee en met Bar-Ends. Ik weeg ongeveer 80 Kg.

Let op met de Bar-ends, alleen die toepassen die gelijkmatig (lees; rond) klemming hebben. Bijvoorbeeld die van Tune, absoluut geen type Ritchey Bar-Ends gebruiken omdat die als het ware een ovale klemming hebben.
Gebruikersavatar
dr paaj
Pro
Berichten: 762
Lid geworden op: do 10 feb 2005 13:38
Rijdt met: plastikfantastik discostik
Contacteer:

Bericht door dr paaj »

Extralite... voor een €1 per gram heb je een stuur dat net een 100 gram weegt.

Akkermans heeft hele lichte stuurtjes, merk en type weet ik niet, maar wel Spa proof...
Gebruikersavatar
Foempes
Mountainbiker
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 12:15

Bericht door Foempes »

onlangs nog zo eentje verkocht .. :roll:
Afbeelding
KCNC SC Bone Scandium heeft misschien wel de beste deal prijs - kwaliteit

zelf nagemeten op 115 gr voor de volledige 60 cm !!!

mooi en lekker ni duur zijn welgekomen extraatjes .
Speed
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 22:24
Rijdt met: Turner Sultan & 5.5Spot, Nicolai Helius RC, Liteville 101, Kona kula29, Trek 5200

Bericht door Speed »

Neem de Syntace duraflite carbon. dit is een zeer licht en degelijk.
hier kan je een test uit de Bike van deze maand aanvragen (syntace is testwinaar Ritchey de grote verliezer).
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=29789
Gebruikersavatar
Wallie
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 16:33
Rijdt met: Xcluziv 054 Carbon, Trek Topfuel Carbon

Bericht door Wallie »

Speed schreef:Neem de Syntace duraflite carbon. dit is een zeer licht en degelijk.
hier kan je een test uit de Bike van deze maand aanvragen (syntace is testwinaar Ritchey de grote verliezer).
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=29789
Hou, hou, niet te vlug van stapel lopen en het hele artikel lezen vooraleer je tot dergelijke conclusies komt.
We zullen hier het artikel eens samenvatten en dan zal je zien dat er buiten Syntace en Ritchey nog andere winnaars en verliezers zijn. En dat er bij hetzelfde merk ook verschillen zijn..
Rechte XC-sturen :
- super : FSA K-force flat, Race Face next xc (oversized), Race Face next xc, Syntace Duraflite carbon, Syncros factory carbon (oversized), Use atom flattie full carbon (oversized, en dit heb ik gemonteerd, 131 gram gewogen op de digi-weegschaal en dit als oversized-stuur);
- aanneembaar of met zwaktes : Control Tech crossbow, Ritchey WCS carbon flat.
Rizer sturen :
-super : Bontrager X lite, Syntace lowrider carbon, Specialized carbon xc low bar;
- aanneembaar of met zwaktes : Easton monkeylite xc, FSA k-force riser, Ritchey WCS carbon riser,Truvativ team carbon riserbar.
Gebruikersavatar
de jongste
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 14:44
Rijdt met: scott scale 20

Bericht door de jongste »

Heeft er soms iemand ervaring met het stuur van xtx dit weegt maar 102gr. Het is een stuur van alu omwikkeld met carbon zoals pro. En voor een zeer mooie prijs dacht iets van 40 a 45eur. Weet dit omdat ik net de bar ends van xtx hem gekocht en deze zijn ook zeer prijselijk voor maar 58gr te wegen (zelf gewogen).
Gebruikersavatar
franco
Mountainbiker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Bericht door franco »

Foempes schreef:onlangs nog zo eentje verkocht .. :roll:
Afbeelding
KCNC SC Bone Scandium heeft misschien wel de beste deal prijs - kwaliteit

zelf nagemeten op 115 gr voor de volledige 60 cm !!!

mooi en lekker ni duur zijn welgekomen extraatjes .
Dit is een oversize zeker, bestaan deze ook in gewone uitvoering?
Plaats reactie