Forumoverzicht Productinfo Mountainbike light heluim???

heluim???

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht ma 13 nov 2006 00:09
mtb arno Avatar gebruiker
Pro

iemand al gedacht om heluim in uw banden te doen.
niet zozeer voor het gewicht van het heluimvolume dat er dan in uw banden zit.(als je mij kunt volgen)
maar ik vroeg mij gewoon af of het iets uitmaakt op de weegschaal, vermits balonnen de lucht in vliegen. Zou deze dan ook een minimale grammenwinst opleveren. niet dat uw fiets zal zweven, maar kan het een paar grammen schelen????

ik weet dat het een onozele vraag is :drunk: :drunk: , maar ik vroeg het mij af #-o :lol:

Bericht ma 13 nov 2006 00:17
Gast

punt 1 helium is vrij duur dus om dat zomaar in je banden te doen vrij $$$
punt 2 binnenbanden en tublesbanden zijn te porieus om helium goed binnen te houden
helium heeft een lagere dichtheidsgraad dan gewone lucht waardoor dat het gas sneller door de band zal gaan

Bericht ma 13 nov 2006 01:46
EasyDeluxe Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale Rush
in de motorracerij w helium niet gebruikt om gewicht te sparen, maar wel om de bandendruk constant te houden.

Bericht ma 13 nov 2006 13:03
Pro

ok ik bedoelde niet dat je er heluim in zou doen om uw zondags ritje te gaan doen .
ik vroeg mij juist af of het iets zou uitmaken op de weegschaal.

Bericht ma 13 nov 2006 13:07
Flip FSR Mountainbiker

Klinkt idioot, maar ik heb ooit geweten dat er helium in frames werd geperst om het "lichter" te maken. :drunk: #-o

Bericht ma 13 nov 2006 13:08
kenny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Ik heb daar nog een voorbeeld van in mijn handen gehad, dat was wel een trial frame.

Bericht ma 13 nov 2006 13:29
Pro

aha, dus er zijn er die nog zotter zijn als ik :drunk: , die zich niet enkel afvragen of het iets doet, maar die het ook uitvoeren :lol:

Bericht ma 13 nov 2006 13:39
Gast

Flip FSR schreef:
Klinkt idioot, maar ik heb ooit geweten dat er helium in frames werd geperst om het "lichter" te maken. :drunk: #-o

correctie bij die trialframes dat is lucht

Afbeelding

dit doen ze om een andere rijeigenschappen te creëren bij het frame
citaat:
Tuneable Downtube
The trials frame's downtube features an air valve and pressure gauge for the ultimate in ride-tuning. Adjusting air pressure changes impact feel and response, for that extra edge.

http://www.syntace.com/index.cfm?pid=3&pk=709#

Bericht ma 13 nov 2006 13:45
kenny Avatar gebruiker
Mountainbiker

idd, het was dat frame. Kleine vergissing blijkbaar, ik dacht dat het helium was.

Bericht ma 13 nov 2006 14:13
Gast

EasyDeluxe schreef:
in de motorracerij w helium niet gebruikt om gewicht te sparen, maar wel om de bandendruk constant te houden.

Moet dat niet stikstof zijn?
Tegenwoordig pompen ze de autobanden op met stikstof omdat daardoor de bandendruk langer constant blijft.

Volgende

Keer terug naar Mountainbike light