Grips of stuurlint?

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Grips of stuurlint?

Bericht door Wacko007 »

I have a dream!
Om die droom te bereiken wil ik overal waar ik kan grammetjes sparen zonder teveel geld uit te geven. Op grips kan je enorm veel uitsparen, maar laatst dacht ik aan stuurlint... Volgens mij is dat enorm licht. Probleem dat ik mij stel; wordt de greep niet te smal aan het stuur?
Heeft iemand het al geprobeerd? Op hoeveel gram kwam je dan uit?


Greetz,

Julien.
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Dit heb ik ook eens overwogen,maar ik vrees dat er dan nagenoeg geen demping meer is aan je handen.Mousse grips hebben nog steeds deze demping.Ik heb al wel verschillende mensen met stuurlint zien rijden.Wat gewicht betreft moet ik je antwoord schuldig blijven.
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

ik denk dat je met gewoon stuurlint wel extreem licht kan gaan .
er bestaan stuurlinten die compleet 30 gram wegen, en wetend dat je voor een mtb maar de helft nodig hebt van wat je nodig hebt op een koersstuur, zal je handvatten van 10 a 15 gr per paar kunnen hebben.
enig nadeel is wel het comfort die ver achteruit gaat.
een ander alternatief zijn de gewone kurken/foam stuurlint die wel comfrtabeler is maar dan weer evenveel (of bijna) zal wegen als gewone foam handvatten.



http://www.bontrager.com/Road/Parts_and ... /21273.php

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mtb arno op do 23 nov 2006 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Stappertje
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 04 sep 2006 21:01

stuurlint natuurlijk

Bericht door Stappertje »

Rijdt zelf al weer ruim 2 jaar met stuurlint, en dat rijdt super hoor. Het is licht, hoe licht weet ik niet. Het enorme grote voordeel is dat je handvaten ECHT NOOIT los gaan zitten.
$mokeyJoe

Re: stuurlint natuurlijk

Bericht door $mokeyJoe »

Stappertje schreef:Rijdt zelf al weer ruim 2 jaar met stuurlint, en dat rijdt super hoor. Het is licht, hoe licht weet ik niet. Het enorme grote voordeel is dat je handvaten ECHT NOOIT los gaan zitten.
Dat is natuurlijk ook al een serieus pluspunt!Wat gewicht betreft vind ik 15g voor stuurlint dan wel veel!...Of ligt het aan mij!?! :drunk: :-D Trouwens als je last zou hebben van loszittende foam grips,spuit er voldoende haarlak in vooraleer je ze monteert.Laat uitdrogen en hopla! :wink:
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Re: stuurlint natuurlijk

Bericht door Wacko007 »

$mokeyJoe schreef:
Stappertje schreef:Rijdt zelf al weer ruim 2 jaar met stuurlint, en dat rijdt super hoor. Het is licht, hoe licht weet ik niet. Het enorme grote voordeel is dat je handvaten ECHT NOOIT los gaan zitten.
Dat is natuurlijk ook al een serieus pluspunt!Wat gewicht betreft vind ik 15g voor stuurlint dan wel veel!...Of ligt het aan mij!?! :drunk: :-D Trouwens als je last zou hebben van loszittende foam grips,spuit er voldoende haarlak in vooraleer je ze monteert.Laat uitdrogen en hopla! :wink:

Ik denk dat je minder dan de helft gebruikt van een stuurlint. Als ik het zo eens bekijk, zou het volgens mij ongeveer een derde zijn...
Iets van een 10g dan? Is toch mooi, niet?


Greetz,

Julien.
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

10g?Dat is 30% lichter!Dat is zeer mooi! :wink:
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Bericht door Supra »

verdomme, heb net verleden week een nieuw stuurlint gelegd. De laatste stukjes weg gegooid. Anders hat ik het geprobeert...

groetjes Didier
Gebruikersavatar
WorkZ
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 13 nov 2006 19:24
Rijdt met: Kung Fu Tubing

Bericht door WorkZ »

Is 't langs de ander kant dan weer niet aangeraden om 't mss dubbel er rond te doen, omdat 't anders misschien te dun word?!?
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

ik zal het straks is proberen met gewone stuurlint, kzal vanavond het juiste gewicht posten.
tzal wel niet van die superlichte stuurlint zijn maar die met carbon structuur.
Plaats reactie