ztr olympic - mavic xm819
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
- jerommeken
- Mountainbiker
- Berichten: 1227
- Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
- Rijdt met: Electrified Scalpel
- Contacteer:
Bericht door jerommeken »
Ik ben ook heel content van mijn Olympics met dt revolution & dt swiss 240S.
Ik overweeg een setje voor V-brakes in ongeveer dezelfde config. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik overweeg een setje voor V-brakes in ongeveer dezelfde config. Heeft iemand hier ervaring mee ?
- ooSoo
- Mountainbiker
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: di 22 aug 2006 21:24
- Rijdt met: XC Ti, XC alu, DH, Dirt, BMX, Xcross
- Contacteer:
Dan zal da toch ergens een productiefoutje in zitten denk ik want het zijn echt sterke velgen !!madskatingcow schreef:Corratec schreef:ze zijn dan wel superlicht en supersterk
Duurtest van Mountainbike Magazin dit jaar, waar ze oa enkele wedstrijd en alpenritten reden met die wielen : velg over de omtrek voor 1/3 gebarsten van spaaknippel naar spaaknippel. Hun conclusie : af te raden voor Jan met de pet
Ik wil nu niet stoefen maar een competitierenner is wel niet Jan met de pet é !!
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Berichten: 981
- Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
- Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
- Contacteer:
Bericht door SOM epic ghost »
jawel maar niet de olympic versie maar dan heb (had) je de ZTR355 die je kunt gebruiken voor velgremmen. Deze velgen zijn totaal anders van vorm en hebben een zwart oppervlak voor velgremmen.
- franco
- Mountainbiker
- Berichten: 630
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
- Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon
Volgende keer dat we eens samen rijden zal ik mijn setje eens steken, dan kan je ze van dichtbij eens bewonderen.jerommeken schreef:Ik ben ook heel content van mijn Olympics met dt revolution & dt swiss 240S.
Ik overweeg een setje voor V-brakes in ongeveer dezelfde config. Heeft iemand hier ervaring mee ?
ztr 355 velgen, dtswiss 240s naven en sapim laser spaken. Gespaakt door pervelo en heel tevreden over.
- ATEGEV
- Mountainbiker
- Berichten: 974
- Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
- Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road
Toe ik die ZTR ol velgen aan het bewonderen was bij mn lbs zei hij dat het niets voor mij was omdat er geen versterkingen zouden zitten aan de spaakgaten. Ik weeg nochthans maar 65 kg maar rij wel nogal wat brokken. Vraag me niet waarom, ik ben nochthans zo gene wacko i/d afdalingen, maar toch is mij voorste Xmax SL al zoveel keer paraplu geweest dat ik moet rijden met 3 spaken die niet echt aangespannen zijn om het min of meer recht te houden.
Hij zei me dat SL's sterker waren. Vinden jullie van niet?
Hij zei me dat SL's sterker waren. Vinden jullie van niet?
- JanMan
- Mountainbiker
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
- Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata
Het is wel zo dat de STAN velgen inderdaad geen versterkte eyelets hebben. Dit wil zeggen dat de spaaknippel rechtstreeks op de velg zit. Bij andere velgen heeft de fabrikant nog een extra verstevigingsringetje bij op de velg geplaatst. Dit zal zeker en vast meespelen in de sterkte van de velg, maar natuurlijk ook in het gewicht!
Wat me wel ontrust is de laatste test in BIKE of was het nu Bike magazin waarin beschreven werd dat hun testwielen met STAN velgen voor 2/3 gescheurd waren! Van nippel tot nippel.
Zelf heb ik geen ervaringen met de STAN velgen, maar ik heb een setje gemonteerd onder de bike van Wallie. Als ze het bij hem uithouden, dan lukt het bij iedereen!
Wat me wel ontrust is de laatste test in BIKE of was het nu Bike magazin waarin beschreven werd dat hun testwielen met STAN velgen voor 2/3 gescheurd waren! Van nippel tot nippel.
Zelf heb ik geen ervaringen met de STAN velgen, maar ik heb een setje gemonteerd onder de bike van Wallie. Als ze het bij hem uithouden, dan lukt het bij iedereen!
en , leven de velgen nog?JanMan schreef:Het is wel zo dat de STAN velgen inderdaad geen versterkte eyelets hebben. Dit wil zeggen dat de spaaknippel rechtstreeks op de velg zit. Bij andere velgen heeft de fabrikant nog een extra verstevigingsringetje bij op de velg geplaatst. Dit zal zeker en vast meespelen in de sterkte van de velg, maar natuurlijk ook in het gewicht!
Wat me wel ontrust is de laatste test in BIKE of was het nu Bike magazin waarin beschreven werd dat hun testwielen met STAN velgen voor 2/3 gescheurd waren! Van nippel tot nippel.
Zelf heb ik geen ervaringen met de STAN velgen, maar ik heb een setje gemonteerd onder de bike van Wallie. Als ze het bij hem uithouden, dan lukt het bij iedereen!
hebben er nog mensen persoonlijk slechte ervaringen met de velgen?