ztr olympic - mavic xm819

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

ztr olympic - mavic xm819

Bericht door Misty »

Om nog wat gewicht te sparen zou ik mijn wielen laten herspaken met ztr olympic velgen de 347gr. versie!De wielenmaker bij mijn dealer rade me af dezelfde spaken te gebruiken omdat ze niet meer zo sterk zouden zijn!Ik dacht herspaken met dezelfde spaken (cx-ray) en gewoon andere nipples te gebruiken dus no problem?Of toch?En wat is het gewichtslimied voor de ztr velg,ik weeg 85kg!?Natuurlijk is dan de vraag,is het de kostprijs 2x120€velg en 60€ herspaken voor een gewichtwinst van 230gr wel waard?De wielen nu zijn:dt240s hubs met centerlock-mavic xm819 velgen-cx-ray spaken!


Misty,
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Re: ztr olympic - mavic xm819

Bericht door Iegienie »

Misty schreef:Om nog wat gewicht te sparen zou ik mijn wielen laten herspaken met ztr olympic velgen de 347gr. versie!De wielenmaker bij mijn dealer rade me af dezelfde spaken te gebruiken omdat ze niet meer zo sterk zouden zijn!Ik dacht herspaken met dezelfde spaken (cx-ray) en gewoon andere nipples te gebruiken dus no problem?Of toch?En wat is het gewichtslimied voor de ztr velg,ik weeg 85kg!?Natuurlijk is dan de vraag,is het de kostprijs 2x120€velg en 60€ herspaken voor een gewichtwinst van 230gr wel waard?De wielen nu zijn:dt240s hubs met centerlock-mavic xm819 velgen-cx-ray spaken!


Misty,
Amai, een velg van 347gram voor nen mensch van 85kg.

Wat ga je juist doen met die wielen ? Als het de bedoeling is om daar wat fikse ardense marathons mee te doen, ik zou het niet riskeren...
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Toertochten marathons en crono's en ga een 5tal keer per jaar naar de ardennen en mijn rijstijl naar beneden is nogal heftig,dus beter niet dan Iegienie?Ik wil wel wat gewicht besparen maar het is niet de bedoeling dat dit ten koste gaat van de betrouwbaarheid vandaar dus dat ik het eens vraag om zeker te weten!!Ben anders wel tevreden over deze wielset,ik kom van crosmaxen XL en vind deze een pak stijver hoor!!

Misty,
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

moest ik u zijn, ik zou de mavic velgen houden.
en over die spaken vervangen, het is geen probleem om uw zelfde spaken te hergebruiken (heb het zelf ook al vaak gedaan en eigenlijk nooit geen problemen gehad), maar het word aangeraden om deze te vervangen.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ik rij al bijna 2 jaar (overal) met die ZTR Olympics met DT Aerolite spaken en het zijn tot nu toe de enige wielen die geen krimp geven, stijver en bedrijfszekerder dan mijn Mavic UST's.
Gebruikersavatar
janus
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 11:50
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door janus »

Ivo,

Ik heb pas mijn nieuw wielekens getest (zrt olym+240s+supercomp+alunipples). 8)
Deze zijn super licht en super stijf...
Ik denk ook dat je deze overal kan gebruiken... :-D
xm819 velgen ook gehad met zware naven - wat een verschil =D> =D>
alleen heb ik ze nog bijghouden voor vieze blubber tochten.


grtn
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Janus de lichte(347gr) versie?En hoeveel weeg je!!!
Gebruikersavatar
janus
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 11:50
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door janus »

in de winter 80kg, als ik scherp staan 77-78kg [-o<
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Is da nu eigenlijk nodig om een velglint te gebruiken in mavic xm819 ust velg?Ik las daarjuist ergens dat dit niet echt nodig is!! #-o
Bij het kuisen van den bike vanavond heb ik een kras in de band gezien zo net geen scheur waarschijnlijk van naast een steen te rijden of zo,zou het kunnen dat hij door dat lekte?Als het doordat is heb ik blijkbaar wel echt pech gehad,de eerste 50km met notubes en al lek!!!

Misty,
Gebruikersavatar
scott racer
Mountainbiker
Berichten: 1639
Lid geworden op: zo 02 nov 2003 11:54
Rijdt met: bolt als ik trap!

Bericht door scott racer »

:roll: volgens de site van mavix is de xm819 toch een UST velg .

Mss toch pech dan??

Btw zo'n setje met ZTR olympics wat kost dat +- ??

Mss mijn Sl's vervangen door dit :roll:
Plaats reactie