Binnenbanden Schwalbe SV19 A

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JOBA
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 13 okt 2010 12:59
Rijdt met: Granville Pulse 29

Binnenbanden Schwalbe SV19 A

Bericht door JOBA »

Volgens de site van Schwalbe kun je 200gr. besparen door met een lichte(re) binnenband te rijden. Aangezien ik binnenkort m'n zomerbanden ga plaatsen lijkt het me ook interessant om eens die lichte binnenbanden te proberen. Iemand hier ervaring mee ? Gaan ze niet te snel lek ?

Ik zie ook op verschillende fora dat 26 inch latex banden interessant zijn om te gebruiken op een 29'er.

Btw, ik ben niet geïnsteresseerd in die notubes toestanden.
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Re: Binnenbanden Schwalbe SV19 A

Bericht door Tom-s »

Gewicht besparen is leuk, maar als je elke 100 meter lek staat is het niet meer zo leuk (ik ken dat bandje niet maar lichtgewicht binnenbanden loop je best met een boog omheen tenzij van latex).
Wil je goede binnenbanden, gebruik dan de Michelin c4 latex banden.
Deze zijn niet super zwaar (125g/stuk), hebben schitterende rijeigenschappen en gaan niet snel lek.
Toen ik met binnenbanden reed was dit de nummer 1 keus.
Gebruikersavatar
JOBA
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 13 okt 2010 12:59
Rijdt met: Granville Pulse 29

Re: Binnenbanden Schwalbe SV19 A

Bericht door JOBA »

Die Michelin latex binnenbanden lijken me wel iets. Zet je die dan op evenveel druk als een gewone binnenband ? Ik rijd gewoonlijk met ongeveer 2 tot 2,2 bar.
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Re: Binnenbanden Schwalbe SV19 A

Bericht door Tom-s »

Dat kunnen ze perfect hebben.
Ik gebruikte ze in een 26er altijd met 1.5-1.8 bar.
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: Binnenbanden Schwalbe SV19 A

Bericht door Jeanke6 »

als je echt iets tegen notubes hebt zou ik enkel de latex michelins aanraden. De rest wat ik ooit testte is log en veroorzaakt belachelijk veel rolweerstand. 2 à 2,2 bar vind ik ook wel héél veel, tenzij je heel zwaar bent? Zet ze eens op 1,5 en je zal versteld staan hoeveel meer grip je hebt! Kies dan ook wel voor een band van min 2.2 inch dik...
Gebruikersavatar
JOBA
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 13 okt 2010 12:59
Rijdt met: Granville Pulse 29

Re: Binnenbanden Schwalbe SV19 A

Bericht door JOBA »

Ik weeg zo'n 72kg, in de winter rijd ik met banden van 2,35, in de zomer 1.8. Dus ik veronderstel dat ik in de winter dan wel met wat lagere druk kan rijden.
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Re: Binnenbanden Schwalbe SV19 A

Bericht door wasbeer2006 »

Een SV19a is geen te lichte binnenband gewoon een lichte.
Vrijwel alle merken monteren hem standaard bij een 29,er

Ik zou nooit een SV19 gana rijden veel te stug en zwaar. De oorzaak van een lekke band is zelden een te lichte binnenband, als er iets door een buitenband komt gat elke binnenband vroeg of ietsje later lek.
Plaats reactie