op zoek naar lichte wielen

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
ben505
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: di 13 jul 2010 11:54
Rijdt met: ridley
Contacteer:

Re: op zoek naar lichte wielen

Bericht door ben505 »

wheel setje gevonden crossmax slr niet de lichtste maar het is voor mijn reserve fiets.
maar ben nu op zoek naar goede carbon tube velgen voor mijn 29er( die van dt swiss zijn mij toch wel te duur) al iemand zijn ervaring wil delen :-D . vindt nie echt derekt set op het net
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Re: op zoek naar lichte wielen

Bericht door Tom-s »

Ik denk dat je voor een kwalitatief carbon set gaat betalen wat je voor DT betaald.
Ik heb ervaring met de DT carbon en Enve carbon velgen (wel clinchers). Beide goede velgen, beide stijver dan alu velgen van hetzelfde gewicht.
Als je het geld ervoor over hebt moet je zeker voor carbon gaan en dan wel van een deftig merk.
Als je goedkoop wil, ga dan niet voor carbon maar laat je alu wielsetje bouwen door net de wat beter maar duurdere wielbouwer met net wat betere naven etc. Daar ga je veel meer aan hebben op de lange duur.

Edit: staat er niet een AX lightness setje op 2dehands.be?
Gebruikersavatar
ben505
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: di 13 jul 2010 11:54
Rijdt met: ridley
Contacteer:

Re: op zoek naar lichte wielen

Bericht door ben505 »

Tom-s schreef:Ik denk dat je voor een kwalitatief carbon set gaat betalen wat je voor DT betaald.
Ik heb ervaring met de DT carbon en Enve carbon velgen (wel clinchers). Beide goede velgen, beide stijver dan alu velgen van hetzelfde gewicht.
Als je het geld ervoor over hebt moet je zeker voor carbon gaan en dan wel van een deftig merk.
Als je goedkoop wil, ga dan niet voor carbon maar laat je alu wielsetje bouwen door net de wat beter maar duurdere wielbouwer met net wat betere naven etc. Daar ga je veel meer aan hebben op de lange duur.

Edit: staat er niet een AX lightness setje op 2dehands.be?
ik heb geen zin om 3000 euro(XRC 950 T 29) te betalen voor wielen 1500 kan nog gaan en beetje meer ook maar toch al bedankt voor de tips
Bulkie
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 14 sep 2005 11:09
Rijdt met: Open - NoTubes - FOX Terralogic Fit

Re: op zoek naar lichte wielen

Bericht door Bulkie »

Trevorken schreef:
Den Deze schreef:Neem eens contact op met Rob (http://www.swooth.be/).
Heb daar mijn ZTR-Crest wielen laten maken, met de hand gespaakt.
Hij zal u zeker een meer dan deftig wiel kunnen maken, die jongen doet niks anders :)
Ik hoop dat zijn wielen wel iets sneller klaar zijn dan zijn website 8)
Die staat al in opbouw sinds Luc van Hilset ermee gestopt is.
Ik denk dat ie daar niet genoeg tijd voor heeft, hij bouwt liever wielen! En daar is hij wel super in!

Wat ook kan voor budget van 1000€: Race Gold 29", lichter (ca1350g inclusief ventielen) dan carbon aan de helft van de prijs van Carbon. Toch mooi een seizoen 2012 ermee gereden...!

Ken
Gebruikersavatar
ben505
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: di 13 jul 2010 11:54
Rijdt met: ridley
Contacteer:

Re: op zoek naar lichte wielen

Bericht door ben505 »

Bulkie schreef:
Trevorken schreef:
Den Deze schreef:Neem eens contact op met Rob (http://www.swooth.be/).
Heb daar mijn ZTR-Crest wielen laten maken, met de hand gespaakt.
Hij zal u zeker een meer dan deftig wiel kunnen maken, die jongen doet niks anders :)
Ik hoop dat zijn wielen wel iets sneller klaar zijn dan zijn website 8)
Die staat al in opbouw sinds Luc van Hilset ermee gestopt is.
Ik denk dat ie daar niet genoeg tijd voor heeft, hij bouwt liever wielen! En daar is hij wel super in!

Wat ook kan voor budget van 1000€: Race Gold 29", lichter (ca1350g inclusief ventielen) dan carbon aan de helft van de prijs van Carbon. Toch mooi een seizoen 2012 ermee gereden...!

Ken
race gold 29 heb ik ook :-D :-D :-D :-D zeet tevreden over ben op zoek naar tube wielen ongeveer het zelvde gewicht rond de 1000 euro mag iets meer zijn
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Re: op zoek naar lichte wielen

Bericht door Tom-s »

die AX lightness van 2dehands.be is niets?
Zijn toch top wielen voor het geld lijkt me zo?
Gebruikersavatar
ben505
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: di 13 jul 2010 11:54
Rijdt met: ridley
Contacteer:

Re: tufo heron 29 wielen

Bericht door ben505 »

heb dit weekend op velofollies mijn oog op de tufo heron 29 laten vallen heeft hier iemand ervaring mee?
Plaats reactie