Pagina 1 van 3

650b wielset lefty

Geplaatst: zo 24 jun 2012 11:21
door tyro13
Mijn dtswiss carbon 26" met tune prince en princess naven (1230gr!) zijn de deur uit.

Ik ga nu een nieuw 650b set voor mijn c'dale flash laten bouwen.

Jammergenoeg zijn er nog niet veel velgopties en nog geen carbon voor banden( geen tuben...) dus velg zal 9/10 een stans crest worden ofwel de frm/bor.

Voornaaf wordt zeker een tune cannonball. Enkel de achternaaf twijfel ik nog.
Ik ben misshien wel één van de weinige die tevreden was van mijn tune naven, maar moet wel zeggen dat ik er heel weinig mee reed en nooit in de winter.(90% op de weg) daarmee neig ik weer een tune te nemen omdat ik amper een 10tal marathons en tochten rijd. Ik verneem nu graag van jullie welke lichte achternaaf jullie zouden nemen......american classic,ztr,dtswiss.???

Ik heb ook eens heel even een Chris king A naaf gehad en das toch wel een,heel knappe naaf.... Maar 325gr daar heb ik het toch moeilijk mee als je ziet dat een tune naaf amper 200gr weegt :lol:

Kwa spaken heb ik steeds de dt swiss aerolites gehad, maar met eenkleine 3euro/stuk met 64spaken is dit tochnsteeds een dure optie, dus hier,ook graag jullie suggestie van een lichte sterke spaak.

Geplaatst: zo 24 jun 2012 11:37
door endorfin
Tune is goed
Bor is ook vernieuwd en enorm goed (made by tune)
240s is en blijft een zaligheid

Geplaatst: zo 24 jun 2012 13:06
door saiko
240s naaf met DT revo spaken.

Met een 240s naaf kun je nooit fout zitten.

Geplaatst: zo 24 jun 2012 13:29
door _alain_
CX-Ray's van Sapim.

Geplaatst: zo 24 jun 2012 15:02
door MirFlash
240, FRM/BöR velgen en CX Ray.

Maar als ge niet veel rijdt en licht als paramount beschouwd, dan zou ik alles op Extralite zetten. Met 10 ritten/jaar zal dat wel lukken. :lol:

Geplaatst: zo 24 jun 2012 16:10
door tyro13
MirFlash schreef:240, FRM/BöR velgen en CX Ray.

Maar als ge niet veel rijdt en licht als paramount beschouwd, dan zou ik alles op Extralite zetten. Met 10 ritten/jaar zal dat wel lukken. :lol:
Idd extralite heb ik ook al ziiten denken, ook fijn omdat je dan de leftynaaf en achternaaf van het zelfde merk hebt. Als je een 240 of bor neemt moet je voornaaf van iets anders nemen.
Het zou tijd zijn vind ik na jaren van enorme betrouwbaarheid dat chris king eens 100gr van de achternaaf schaaft....mijn keuze zou gemaakt zijn :P

Geplaatst: zo 24 jun 2012 17:33
door saiko
240 bestaat ook als lefty hub

110 gram ongeveer
Afbeelding

Geplaatst: zo 24 jun 2012 18:36
door tyro13
[quote="saiko"]240 bestaat ook als lefty hub

110 gram ongeveer
Afbeelding[/quote
:drunk: Oepssss dat wist ik niet..... Dan is dit ook wel een fijne en mss wel de meest betrouwbare.....?

Heb ondertussen al met opzoekwerk gedaan en de extralite hypernaven zijn wel vrij duur en hebben een soort mechaniek als CK en dtswiss niet met pallen maar een soort ratchet systeem. Je ziet ze ook vrij weinig en het is wel fijn ook iets exclusief te hebben.....

Tzal een moeilijke keuze worden, exclusiviteit betalen of op safe spelen en wat goedkoper met de dtswiss
:roll:

Geplaatst: zo 24 jun 2012 18:40
door saiko
bwa lefty voornaaf kun je niet heel veel mee fout doen.
is in principe maar een huls met 2 lagers in. Ik heb ondertussen al vanalles gehad en enkel met Tune Cannonball nog maar een probleem gehad. Maar toen ik de lagers eruit had gehaald en er SKF lagers in stopte was alles inorde.
Er staan hier wel meer verhalen op het forum over die Tune cannonball hubs. Zonde dat je zoveel moet betalen voor de naven en dat er dan goedkope rommel lagers in zitten

Geplaatst: zo 24 jun 2012 19:05
door endorfin
Nieuwste gen is standaard met skf geleverd.