650b wielset lefty

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

net de nieuwe extralite achternaaf gezien wel prachtig ding :drunk:
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Bericht door tyro13 »

Tom-s schreef:Extralite naafsetje kost normaal (uit mijn hoofd he) 650€ - 700€ + ZTR Crest 250€ + spaken/nippels 100€ - 200€ + bouwen 100€ = 1000€ - 1200€ afhankelijk van details.
Dit zal ook 1250 gram wegen.

Ga je er lichtere carbon velgen op zetten (bijv DT, Innolite) dan kom je op 1100 - 1150 gram/set en ben je zeker 750€ meer kwijt voor de set.

Prijs/gewicht is het extralite setje niet eens zo een slechte keus denk ik. De vraag is wel wat voor een velg ze gaan gebruiken, materiaal, breedte? Enige details?
Wel de hypercamber die ze gaan gebruiken als achternaaf voor 27,5 en 29er wheelsets is toch een 80euro duurder als de "gewone" hyper achternaaf die 449 kost. Afgaande hun site waar je kan zien onder comming soon, gaan ze voor hun 29er set een crest gebruiken, dus,ik denk,dat dit voor de 27,5 ook zo zal zijn. Voor de 29er voorzien ze blijkbaar ook al een carbonversie, weet wel niet of dit voor tube of band zal zijn. Ik denk nog een week of 3 wachten volgens Sergio en dan zal alles online staan.
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Met 30mm buitenbreedte zijn het mooie brede velgen die extralite's. Ik gok toch wel op een ruim 24mm binnenbreedte =D> . Ze worden echter niet geleverd met hypercamber naaf bij de 29er carbocamber. Ik zie wel dat de velgen al een aanzienlijke offset hebben maar door deze offset op de velg te combineren met de hypercamber achternaaf maak je het wiel enkel stijver toch?
Plaats reactie