FRM FD-M ZX of Shimano FD-CX7O voorderrie op Air9

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

FRM FD-M ZX of Shimano FD-CX7O voorderrie op Air9

Bericht door Jeanke6 »

Hallo,

Ik denk eraan om deze te monteren op m'n Niner Air9 M frame in combi met XO crank (38/24T) en XO draaishifters. Iemand ervaringen hiermee? Vraag me vooral af of m'n bidonhouder niet in de weg zal zitten. Moet nu een low mount sram monteren, high mount zit in de weg van bidonhouder...

http://r2-bike.com/FRM-Umwerfer-FD-M-ZX_1

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jeanke6 op di 15 mei 2012 17:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
_ceee_
Mountainbiker
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 18 nov 2007 21:34
Rijdt met: Scott scale & Scott addict
Contacteer:

Bericht door _ceee_ »

ik denk dat je goedkoper uitkomt met een shimano cx7O derie, die is standaard top pull en weegt ook rond de 100 gram.

http://www.bike-components.de/products/ ... 2012-.html

Afbeelding
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Mij lijkt de shimano inderdaad de betere keus. Het braze-on model is waarschijnlijk nog lichter met carbon klemband. Weet iemand het gewicht van de braze-on variant?
De 34,9 is 105 gram: http://gewichte.mtb-news.de/product-357 ... er-fd-cx70
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Bericht door Jeanke6 »

die ben ik inderdaad ook al eens tegengekomen. Maar vrees dus dat die zeker gaat botsen met m'n bidonhouder.

Heeft iemand deze cyclocross-variant? Indien ja, zou je dan eens kunnen meten hoe groot de afstand is tussen bovenkant klemband en center van BB? (ook even vermelden met welk buitenblad je rijdt dan)

thx!
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Als je een aanlas pakt kan je er een custom klemband van carbon bij laten maken met uitsparing voor bidonhouder boutje. Of je pakt er een met een groot bereik voor de bevestiging. Mail smud carbon voor opties.
Gebruikersavatar
_ceee_
Mountainbiker
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 18 nov 2007 21:34
Rijdt met: Scott scale & Scott addict
Contacteer:

Bericht door _ceee_ »

volgens deze foto Is het ongeveer 63 mm van onderkant kooi tot center klemband :wink:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Moet imo zeker lukken met die FRM.
- De kooi is al wat korter tov de klassieke racedera's, dus die kan je al laag zetten tot net boven de tandjes van jouw 38'er blad, zoals 't zou moeten dus.
- Klemband is smaller dan DA en zit bovendien nog wat lager tov het scharnier volgens de afbeelding.
Ter info: mijn DA7800-kooi zit op de Air9 een dikke cm boven de tandjes van een 36 tands kamwiel.
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Bericht door Jeanke6 »

het is een Sram Force met 34.9 band geworden en een speen adaptor. Schakelt een pak beter dan m'n X7 en weegt de helft denk ik.

Veel lichter ga'k m'n Niner niet krijgen zonder extreme kosten denk ik.
Plaats reactie