Eenvoudig GPS toestel?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

andyl schreef:Ik heb de etrex legend hcx, ongeveer hetzelfde maar dan zonder elektronisch kompas. En het grootste probleem bij dit type van gps-en is de moeilijke montage op een stuur. De garmin fietssteun past niet op oversized sturen en kan niet rechtstreeks op de stuurpen gemonteerd worden.
Oversized houder kopen tiens.
wihameke
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: wo 20 jul 2011 19:28
Rijdt met: Canyon 29'er

Bericht door wihameke »

Gps staat bij mij gewoon op het stuur. Houder zat gewoon mee in de doos...
TGV
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 02 dec 2011 11:55
Rijdt met: Focus

Garmin-fietshouder

Bericht door TGV »

andyl schreef:Ik heb de etrex legend hcx, ongeveer hetzelfde maar dan zonder elektronisch kompas. En het grootste probleem bij dit type van gps-en is de moeilijke montage op een stuur. De garmin fietssteun past niet op oversized sturen en kan niet rechtstreeks op de stuurpen gemonteerd worden.
Is dat niet op te lossen met de Garmin-fietshouder? Zie: http://www.futurumshop.nl/product/90630 ... 2-mm.phtml
Gebruikersavatar
andyl
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 18 feb 2011 20:10
Rijdt met: Garry fisher

Bericht door andyl »

weer iets bijgeleerd, mijne mount was er bijgeleverd en gaat maar tot 25mm. :oops:
TGV
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 02 dec 2011 11:55
Rijdt met: Focus

Bericht door TGV »

Bedankt voor de info; heb de etrex vista hcx besteld. Ik zal binnenkort mijn commentaar wel eens posten.
Gebruikersavatar
***G***
Mountainbiker
Berichten: 341
Lid geworden op: di 23 aug 2011 23:18

Bericht door ***G*** »

Door middel van de zoekfunctie ben ik al een stuk wijzer geworden maar zou toch nog eens graag de bevindingen horen van mensen die ervaring hebben met het toestel :oops: :oops:

Ik ben op zoek naar een toestel om ritten te downloaden en te rijden in de bossen van de ardennen en in mindere mate de pyreneeen of alpen als we met verlof gaan. En ritten die ik rij te kunnen opslagen en later weer te rijden.

Nu was de edge serie van garmin de eerste die me opviel maar daar valt de 200 en 500 al af door hun mindere navigatie,de 800 is dan weer vrij prijzig.
Via de zoekfunctie kwam ik dan bij de dakota 20 en volgens wat ik er uit kan maken past deze perfect bij wat ik van het toestel verlang.

Klopt dit,is dit het toestel dat het best past bij wat ik er van verlang of toch beter de edge 800 hiervoor??
Is de dakota 20 zijn navigatie duidelijk genoeg in de ardense bossen en eventueel de bergpassen van de alpen of pyreneeen??

Misschien nog vermelden dat al die extra functies niet echt hoeven,het zou mooi meegenomen zijn maar is geen voorwaarde

men excuses voor de zoveelste welke gps vraag maar ben hier omtrent echt een leek :oops: :oops:
Gebruikersavatar
PhilippeBiker
Mountainbiker
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 09:03
Rijdt met: Scott Spark 900

Garmin 450

Bericht door PhilippeBiker »

Waarom ga je niet voor de Oregon 450 reeks,heeft een iets groter scherm(wat steeds handiger is)zeker als je moet navigeren, en kan dacht ik meer waypoints opslaan dan de Egde reeks.
Ikzelf ben in het bezit van de 550T maar das wa overkill, die topokaarten die erbij zijn kan je niet veel doen (en je schaft je dan ook beter die benelux versie aan) enkel het fototoestel is handig om foto's op te slaan en via die foto's kan je achteraf naar dezelfde plaats terugrijden(geotagging).
http://www.gpsshop.be/product/90222/gar ... n-450.html
Ook de standaard houder van Garmin vond ik iets minder en heb ik vervangen door dit:
http://shop.softplate.nl/epages/6213121 ... Categories
De Egde reeks is meer om trainingen (al gaat mijne ook met hartslagband) maar die is niet zo gedetailleerd .
De Dakota is niet mis maar vind het wa klein.
De montana reeks is wel een zalig toestel(3GB intern geheugen) maar toen ik het vorig jaar op de beurs in Nederland zag schrok ik even van de grote ...
Dus (nieuwe)Etrex versie zou ik zeker bekijken veel geheugen en meer dan voldoende voor de functies die jij zoek :
http://www.futurumshop.nl/garmin_etrex_30_gps.whtml
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin 450

Bericht door RigolleM »

Reden(en) waarom je voor een Edge 800 kiest:

- trainingsgegevens (ook av HR op scherm tonen)
- grootte van het toestel (vooral hoogte)
- basis navigatie (registreren tracks, narijden tracks en navigeren naar X)
- budget (€ 350-375 voor de bundel zonder Garmin kaarten)

U wilt een 'echt' navigatietoestel en bovenstaande is van minder belang:

- indien budget en/of grootte u parten speelt => Etrex 30/Dakota 20
- indien budget u geen parten speelt => GPSMap62 S(t)/Oregon 450 (550)

Grootste verschil tss Etrex vs Dakota en GPSMap vs Oregon is druktoetsen vs touchscreen.

Dit is ongeveer in grote lijnen wat de verschillen zijn, natuurlijk zijn er onderling nog meer verschillen maar hiervoor moet je maar eens de technische specs naast mekaar leggen, reviews (meestal Engels) nalezen over de toestellen of youtube raadplegen waar de toestellen tot in het detail uitgelegd en vergeleken worden. Wil je nog sneller geholpen worden dan ga je het best langs bij een GPS verdeler met de nodige kennis en opleiding.
Gebruikersavatar
***G***
Mountainbiker
Berichten: 341
Lid geworden op: di 23 aug 2011 23:18

Bericht door ***G*** »

Hierbij de vergelijking via kieskeurig.be

http://www.kieskeurig.be/productvergeli ... 5380&ps=10

De etrex mag al afvallen,daar ben ik zo niet voor.
De oregon komt er het beste uit,scherm is +-1 cm groter,meer pixels en voor de rest vergelijkbaar met de dakota. Maar die kost ook bijna de helft meer als de dakota.
Het zal 1 van deze 2 worden maar voorlopig heeft de dakota een klein streepje voor.

Kan iemand mij misschien iets vertellen over de navigatie kwaliteit van de dakota 20 en de oregon 450??
Is het moeilijk om direkt de juiste weg te vinden in de ardense bossen als je Y splitsing tegen komt ofzo??

alvast bedankt
Gebruikersavatar
***G***
Mountainbiker
Berichten: 341
Lid geworden op: di 23 aug 2011 23:18

Re: Garmin 450

Bericht door ***G*** »

RigolleM schreef:Reden(en) waarom je voor een Edge 800 kiest:

- trainingsgegevens (ook av HR op scherm tonen)
- grootte van het toestel (vooral hoogte)
- basis navigatie (registreren tracks, narijden tracks en navigeren naar X)
- budget (€ 350-375 voor de bundel zonder Garmin kaarten)

U wilt een 'echt' navigatietoestel en bovenstaande is van minder belang:

- indien budget en/of grootte u parten speelt => Etrex 30/Dakota 20
- indien budget u geen parten speelt => GPSMap62 S(t)/Oregon 450 (550)

Grootste verschil tss Etrex vs Dakota en GPSMap vs Oregon is druktoetsen vs touchscreen.

Dit is ongeveer in grote lijnen wat de verschillen zijn, natuurlijk zijn er onderling nog meer verschillen maar hiervoor moet je maar eens de technische specs naast mekaar leggen, reviews (meestal Engels) nalezen over de toestellen of youtube raadplegen waar de toestellen tot in het detail uitgelegd en vergeleken worden. Wil je nog sneller geholpen worden dan ga je het best langs bij een GPS verdeler met de nodige kennis en opleiding.
Bedankt RigolleM voor je duidelijke uitleg,de prijs is inderdaad een belangrijke factor daar wij net een huis gekocht hebben en blablabla...

Daarom dat de dakota een streepje voor heeft maar de navigatie kwaliteit komt voor mij (voor mijn vrouw niet :-D) op de eerste plaats.
Ik wil gerust zijn dat ik in onbekend gebied niet kompleet verloren rij of telkens moet terugdraaien om de juiste weg te zoeken
Plaats reactie