Evaringen/Tips en Tricks Edge 800

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
B@rt
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: do 23 mar 2006 22:01
Rijdt met: BMC Fourstroke FS 02

Evaringen/Tips en Tricks Edge 800

Bericht door B@rt »

ik heb dit topic hernoemt omdat het mij interessanter leek om een volledig edge 800 topic te hebben ipv een topic voor ieder probleem.
Dus iedereen met een edge 800 deel hier uw ervaring/tips en tricks zodat deze steeds gegroepeerd blijven.

@Mods indien dit niet correct is dan moet je het maar laten weten.






gps'ers
ik heb zonet een edge 800 gekocht met CN op SD(4gb),ik had graag ook een gedeelte van een kaart van OSM(mtb) eropgezet. Hoe ga ik nu het best te werk?
SD card backup op PC voor alle zekerheid.
Op en SD card staat mijn CN als gmapsupp.img, mag ik deze hernoemen naar gmapcity.img en mijn delen van de OSM kaart via mapsource op de SD card zetten (wordt dan gmapsupp.img) als ik mij niet vergis.
Is deze manier juist of bestaan er andere(betere) opties.
PS het moet op SD want intern geheugen op de edge 800 is bijna nihil.

ik hoor het graag

B@rt
Laatst gewijzigd door B@rt op ma 29 nov 2010 13:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Kaartmateriaal op Edge 800

Bericht door RigolleM »

Waarom probeer je het gewoon niet om het bestand te hernoemen en als het niet werkt, die terug de originele naam terug te plaatsen. :wink:
Gebruikersavatar
B@rt
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: do 23 mar 2006 22:01
Rijdt met: BMC Fourstroke FS 02

Bericht door B@rt »

ik heb de kaartdelen van OSM op het intern geheugen geplaatst en hernoemt, nadien de TOPO ook op het intern geheugen.
De ciynavigator op SD kan ik ook hernoemen dus dat is ook geen probleem.

Moet er altijd een gmapsupp zijn of mogen de kaarten allemaal en andere naam hebben zolang het maar 8 karakters zijn?

thx
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3871
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

in principe volstaan de 8 karakters (try and error :-D )

maar... cn op sd
is diene sd dan niet op één of andere manier write protected?
nadeel met kaart gekocht op sd is dat je deze niet in mapsource krijgt...
voordeel is dat de kaart niet gelocked wordt aan intern ID van een gps en dus bruikbaar is op elke gps waar op dat moment diene sd kaart insteekt
Gebruikersavatar
B@rt
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: do 23 mar 2006 22:01
Rijdt met: BMC Fourstroke FS 02

Bericht door B@rt »

Beny schreef:in principe volstaan de 8 karakters (try and error :-D )

maar... cn op sd
is diene sd dan niet op één of andere manier write protected?
nadeel met kaart gekocht op sd is dat je deze niet in mapsource krijgt...
voordeel is dat de kaart niet gelocked wordt aan intern ID van een gps en dus bruikbaar is op elke gps waar op dat moment diene sd kaart insteekt
is blijkbaar niet write protected want ik kan de cn hernoemen en ik kan gpx files eropzetten.
Ik heb SD genomen omdat die inderdaad ook in mijn Nuvi kan
Gebruikersavatar
B@rt
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: do 23 mar 2006 22:01
Rijdt met: BMC Fourstroke FS 02

Bericht door B@rt »

ik hoop dus via dit topic de zeeeer onvolledige en niet correcte manual van de edge 800 een beetje te kunnen uitklaren want voor iemand die voor de eerste keer een gps gekocht heeft is dit toch niet duidelijk.


Mijn eerste tip:
Als je ver/diep in het menu zit dan kun je terug naar het beginscherm door de back-toets(pijltje) blijven in te drukken.
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Bericht door Hoezo »

Ik heb op mijn edge 800 , de maps erop gezet van openstreetmaps.

Alles werkt perfect kwa navigatie in de zin van, navigeer na ziekenhuis / tankstation .... via het pijltje zetten ed. Dan duid hij alle plaatsen en straatnamen zonder probleem aan.

Maar ik kan geen adres ingeven, bij in welke provincie wat ik ook doe deze herkent hij niet... iemand ervaring , of zit er niets anders op dan CN of topo kopen?
Gebruikersavatar
B@rt
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: do 23 mar 2006 22:01
Rijdt met: BMC Fourstroke FS 02

Bericht door B@rt »

ik heb de openmtbmap erop staan en ik kan navigeren op adres zonder problemen.
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Bericht door Hoezo »

Eerste week in gebruik.

Ervaring tov. 705.

Snellere menu
Snellere ontvangst van sateliet
Leuke navigatie optie's in de zin van navigeer naar ...... zelfs naar de plaatselijke fietswinkel ( wel leuk als je in de ardennen eens een klapband hebt , ik spreek uit ervaring ;-)
Touchscreen werkt perfect , ook met winterhandschoen en op mtb.
Leuke functie van autoscrol van de gegevens velden.
Beter en groter scherm.

Kortom een verbetering tov 705 , is het echt allemaal nodig en is de meerprijs te verantwoorden? Ligt eraan wat je wil natuurlijk. Voor mijn persoonlijk ja.
De 705 brengt je ook waar je wil, hartslag, cadans , snelheiden ed zijn idem. Maar om te zeggen ik koop hem niet omdat hij touchscreen heeft en ik werk liever met een joystick is bulls...
Aanrader is wel het silicon beschermhulsje, kan hij eens vallen , heb je geen blauwe tint op je fiets...
lexen007
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 22:19
Rijdt met: Cannondale Scalpel en Bad Boy
Contacteer:

Bericht door lexen007 »

Hallo,

Ik gebruik mijn edge 800 ook voor op de spinner. Maar de calorimeter blijft op 0 staan (net als met de 705) in de tijd. Op die 705 was dat normaal omdat hij calorieën berekende enkel met snelheid en afstand. Maar met de 800 is het harslaggebasseerd (zoals o.a. polar en suunto). Doe ik iets verkeerd, of heb ik iets te kort ? Voor de vet calorieën heb ik een new leaf profiel nodig zegt hij. Heb ik dus ook niet.
Plaats reactie