edge 800 .... ?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
ThaDoc
Mountainbiker
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 22 sep 2010 21:14
Rijdt met: ne rood/witte
Contacteer:

Bericht door ThaDoc »

Heb mijn Edge 800. Ben zeer tevreden over de eerder aangehaalde winkel (http://www.sakal.be). In tegenstelling tot vele anderen vind ik het menu wel zeer intuitief (zoals het plaatsen van temp op scherm), maar dat kan liggen aan het feit dat ik IT'er ben van opleiding. :-)
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Heb de 800 en werk met garmin connect ! Ik kom van polar zo'n 10jaar gebruiker met de oudere software om je trainingen in te lezen en wat ik heel hard mis bij garmin is je totale tijd in alle hartslag-zones per training , ook het weekoverzicht hoeveel % je in iedere zone gefietst heb vind ik heel belangrijk ! Iemand een oplossing msh met andere trainingssoftware's van garmin ? Trainingscenter vind ik maar niks en al geprobeerd ! Wachtend op een antwoordje zoek ik ondertussen verder !!

Misty ,
Ief
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 14:26
Rijdt met: CUBE reaction GTC SL

Bericht door Ief »

ik ben wel benieuwt of je met de 800 ardense mountainbike routes goed kan na rijden. is dit beter dan bij de 60cx of 62s. want ben vanplan om een GPS te kopen dat voor een groot deel op de mountainbike zal staan.


iemdand hier info rond?



Ief
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

Misty schreef:Heb de 800 en werk met garmin connect ! Ik kom van polar zo'n 10jaar gebruiker met de oudere software om je trainingen in te lezen en wat ik heel hard mis bij garmin is je totale tijd in alle hartslag-zones per training , ook het weekoverzicht hoeveel % je in iedere zone gefietst heb vind ik heel belangrijk ! Iemand een oplossing msh met andere trainingssoftware's van garmin ? Trainingscenter vind ik maar niks en al geprobeerd ! Wachtend op een antwoordje zoek ik ondertussen verder !!

Misty ,
In TC
Tabblad geschiedenis
Ipv "kaart" kiezen voor "totalen"
Aan de rechterkant kun je de grafiek kleiner maken (verticaal tussen de vensters staan en naar beneden slepen)
Als je iets verder doorsleept naar beneden verschijnt er een tweede "totalen venster" met per bereik info
gabriel.lozano-moran
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 14 nov 2010 04:04
Rijdt met: Cube LTD Pro (2010) Black Anodized

Bericht door gabriel.lozano-moran »

Ik heb dit weekend voor het eerst de Edge 800 getest op een paar van de vaste routes in Limburg en ik moet zeggen dat ik over het algemeen zeer tevreden ben over mijn aankoop. Ik heb alvast de Topografische kaarten ook besteld.

Een minpuntje vond ik dan weer dat de resolutie van de scherm misschien zeker hoger kon voor deze prijsklasse zeker als je een smartphone gewoon bent in de categorie iPhone of HTC Desire. Maar het scherm is heel goed leesbaar, zo goed had ik het zelfs niet verwacht. En ik heb geen enkele problemen gehad om het toestel te bedienen met handschoenen aan.

Een ander minpuntje vind ik dan weer de gebruiksvriendelijkheid. Zo is het bijvoorbeeld lang zoeken voor eenvoudige operaties. Zo heb ik dus nog steeds niet gevonden hoe dat je bijvoorbeeld van een route kunt vragen hoe ver het nog is tot het eindpunt zonder dat je door alle waypoints moet scrollen.

Ook heb ik nog steeds niet gevonden waar mijn hartslag eigenlijk getoond wordt terwijl het toestel wel degelijk zegt dat er een hartslagsensor gevonden werd.

Ook het overzetten van de route's naar een SD kaartje in de Edge 800 via de bijgeleverde software werkt niet, dit moet je manueel doen.

Een grote minpunt vind ik dan weer dat de namen van de route's niet langer moeten zijn dan 15 karakters dus route namen zoals "MTB Aarschot Groen-Blauw" zijn niet mogelijk en je moet dus creatief zijn met namen zoals "Aarsch. Gr-Bl." Ik vind dit een minpunt omdat je met een SD kaart van 8GB of groter alle routes die je kan bedenken kan opslaan maar door deze beperking krijgen de routes een cryptische naam.

Verder heb ik het nog niet kunnen testen tot in de puntjes maar dat komt nog wel.

Wat ik me wel afvraag is door de hoge aanschafprijs van de Garmin Edge 800 of deze oplossing wel uberhaupt zoveel beter is dan een HTC Desire smartphone te mounten op je fiets met een waterproof bikemount en door gebruik te maken van de Android toepassing Sportstracker.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

gabriel.lozano-moran schreef: Een minpuntje vond ik dan weer dat de resolutie van de scherm misschien zeker hoger kon voor deze prijsklasse zeker als je een smartphone gewoon bent in de categorie iPhone of HTC Desire. Maar het scherm is heel goed leesbaar, zo goed had ik het zelfs niet verwacht.
Was al bekend bij de eerste persberichten van de Edge 800 dat de resolutie 160 x 240 was, en vergeleken met de Edge 705 is dit een stap achteruit want het scherm is groter (3.48 x 4.36 cm) dan de Edge 705 (3.8 x 5.6 cm), maw grote pixels.
gabriel.lozano-moran schreef: Een ander minpuntje vind ik dan weer de gebruiksvriendelijkheid. Zo is het bijvoorbeeld lang zoeken voor eenvoudige operaties. Zo heb ik dus nog steeds niet gevonden hoe dat je bijvoorbeeld van een route kunt vragen hoe ver het nog is tot het eindpunt zonder dat je door alle waypoints moet scrollen.
Hiervoor bestaat er volgens mij een gegevensveld voor: afstand tot einde of zoiets.
gabriel.lozano-moran schreef:Ook heb ik nog steeds niet gevonden waar mijn hartslag eigenlijk getoond wordt terwijl het toestel wel degelijk zegt dat er een hartslagsensor gevonden werd.
Idem dito, een gegevensveld toevoegen aan één van uw schermen, namelijk 'Hartslag'.
gabriel.lozano-moran schreef:Ook het overzetten van de route's naar een SD kaartje in de Edge 800 via de bijgeleverde software werkt niet, dit moet je manueel doen.
Ik doe het altijd zo rechtstreeks op het intern/extern geheugen ipv Mapsource of Basecamp hiervoor te gebruiken.
gabriel.lozano-moran schreef:Een grote minpunt vind ik dan weer dat de namen van de route's niet langer moeten zijn dan 15 karakters dus route namen zoals "MTB Aarschot Groen-Blauw" zijn niet mogelijk en je moet dus creatief zijn met namen zoals "Aarsch. Gr-Bl." Ik vind dit een minpunt omdat je met een SD kaart van 8GB of groter alle routes die je kan bedenken kan opslaan maar door deze beperking krijgen de routes een cryptische naam.
Niks nieuws onder de noorderzon is bij alle Garmin devices zo!
gabriel.lozano-moran schreef: Wat ik me wel afvraag is door de hoge aanschafprijs van de Garmin Edge 800 of deze oplossing wel uberhaupt zoveel beter is dan een HTC Desire smartphone te mounten op je fiets met een waterproof bikemount en door gebruik te maken van de Android toepassing Sportstracker.
Heb je al eens met uw smartphone 4 uur uw GPS signaal actief gebruikt? Zonder lader gaat uw smartphone geen uur volhouden. Dit is één van de véle beperkingen...
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

@gabriel.lozano-moran: informeer u ook eens over het begrip tracks
een track narijden is de meest zekere manier om een leuk traject te volgen
een route is de manier wanneer je eindbestemming het doel van je activiteit is (bvb terug naar huis, auto, ...)
johand
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: do 05 nov 2009 10:46
Rijdt met: Cube LTD Pro

Bericht door johand »

Beny schreef:een track narijden is de meest zekere manier om een leuk traject te volgen
Ik dacht dat dat een koers was?
gabriel.lozano-moran
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 14 nov 2010 04:04
Rijdt met: Cube LTD Pro (2010) Black Anodized

Bericht door gabriel.lozano-moran »

johand schreef:
Beny schreef:een track narijden is de meest zekere manier om een leuk traject te volgen
Ik dacht dat dat een koers was?
Ik denk dat een koers of course en track beiden hetzelfde zijn namelijk iets dat gerecord werd terwijl je of iemand anders aan het fietsen was en dat achteraf kan gereplayed worden.

Dat van die tracks had ik in ieder geval al door want ik heb al verschillende uitgeprobeerd in het weekend en dat werkt inderdaad heel goed. Zo had ik de bestanden gedownload van de vaste routes van de Heideroute in Zonhoven en die van Heusden-Zolder en geexporteerd naar de Edge 800 en ik was aangenaam verrast door de resultaten.

Intussen heb ik gevonden hoe dat ik mijn hartslag en andere informatie kan tonen op het scherm (fietsinstellingen -> trainingpagina's -> Timer-pagina's).
Gebruikersavatar
ThaDoc
Mountainbiker
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 22 sep 2010 21:14
Rijdt met: ne rood/witte
Contacteer:

Bericht door ThaDoc »

gabriel.lozano-moran schreef:Intussen heb ik gevonden hoe dat ik mijn hartslag en andere informatie kan tonen op het scherm (fietsinstellingen -> trainingpagina's -> Timer-pagina's).
Of nog eenvoudiger: gewoon uw vinger enkele seconden op het veld dat je wil veranderen houden... enige beperking is dat je op deze manier het aantal velden op het scherm niet kan aanpassen. Maar om snel even te wisselen tijdens het rijden is dit ideaal :-)
Plaats reactie