edge 800 .... ?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Re: edge 800 .... ?

Bericht door Den Deze »

Justin schreef:Vandaag het eerste negatief puntje van mijn Edge 800 mogen ervaren... :-?
Zoals op verschillende fora te lezen is (google is your guide), begint bij mijn toestel de rand van de display ook af te brokkelen. Kijken of ze dit onder garantie gaan herstellen of vervangen.
Bij mijn broer hebben ze een nieuwe in de plaats gegeven, hij had hetzelfde probleem.

Iemand ervaring met het exporteren van routes van fietsnet.be naar de edge 800?
Ik heb eigenlijk nooit routes uitgestippeld op mijn gps, maar ik ga dit (na 2 jaar :oops: ) toch maar eens proberen.
Ik werk ook met een macbook pro, heb dus geen windows :)
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Re: edge 800 .... ?

Bericht door Justin »

Den Deze schreef:
Justin schreef:Vandaag het eerste negatief puntje van mijn Edge 800 mogen ervaren... :-?
Zoals op verschillende fora te lezen is (google is your guide), begint bij mijn toestel de rand van de display ook af te brokkelen. Kijken of ze dit onder garantie gaan herstellen of vervangen.
Bij mijn broer hebben ze een nieuwe in de plaats gegeven, hij had hetzelfde probleem.
Heb gisteren een mailtje gehad dat er idd een lot Edge 800 toestellen zijn die dit probleem hebben. Ook heeft men mij bevestigd dat deze toestellen zonder problemen onder garantie vervangen worden.
Spijtig genoeg kan ik 'm alleen nog niet binnendoen gezien ik mij ingeschreven heb voor een cursus van Garmin Academy en ik het toestel daar dus nodig heb. Maar het komt allemaal in orde. :-D
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: edge 800 .... ?

Bericht door endorfin »

Heb nu de 810.... Is een leuk toestel, maar vind de 705 handiger met zijn knoppen.
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Re: edge 800 .... ?

Bericht door Justin »

Den Deze schreef:Iemand ervaring met het exporteren van routes van fietsnet.be naar de edge 800?
Met windows werkt het zowieso zonder problemen, dus ik veronderstel dat het met een Mac ook wel perfect zal verlopen. Over wat nu al dan niet de juiste navigatie-instellingen zijn, daar ben ik nog niet uit. Vandaar de cursus van Garmin Academy. :wink: (zo vorig quote)
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: edge 800 .... ?

Bericht door Restyle »

Wanneer ik mijn Basecamp op start heb ik gewoon de "global map" het moment dat ik mijn garmin in steek krijg ik gewoon een grijze achtergrond, ik kan mijn tracks wel nog zien maar heb geen achterliggende map, kan ook geen manier vinden om dit te fixen.
Het heeft wel al eerder gewerkt, op 2 pc's geprobeerd werkt op beide niet.
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Re: edge 800 .... ?

Bericht door Justin »

Restyle schreef:Wanneer ik mijn Basecamp op start heb ik gewoon de "global map" het moment dat ik mijn garmin in steek krijg ik gewoon een grijze achtergrond, ik kan mijn tracks wel nog zien maar heb geen achterliggende map, kan ook geen manier vinden om dit te fixen.
Het heeft wel al eerder gewerkt, op 2 pc's geprobeerd werkt op beide niet.
Klinkt misschien lachwekkend (maar heb het zelf ook ooit aan de hand gehad) : zit je niet te ver uitgezoomd, want dan kan het namelijk zijn dat je met - misschien ongewild - scrollen buiten het gebied bent geraakt dat door je kaarten gedekt wordt. (alhoewel je je tracks dan in principe ook niet zou kunnen zien... [-X )

Andere mogelijkheid is dat je misschien niet de juiste kaart geselecteerd hebt in het kaartselectie pull down menutje van BaseCamp.
jorisv
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 21:34
Rijdt met: cube reaction race

Re: edge 800 .... ?

Bericht door jorisv »

Indien je wel de juiste kaart geselecteerd heb (zie reactie Justin) probeer dan eens volgende toetsencombinatie : Ctrl + G
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: edge 800 .... ?

Bericht door R1ALAIN »

telkens ik een route download en deze in courses heb op mijn GPS en eveneens op de H:courses zichtbaar op mijn PC, kan ik deze niet zien in BaseCamp.
Op mijn GPS toestel zie ik degelijk de track op de kaart in zwarte lijnen en als ik op GA duw wil hij mij navigeren naar het startpunt.
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Re: edge 800 .... ?

Bericht door Justin »

R1ALAIN schreef:telkens ik een route download en deze in courses heb op mijn GPS en eveneens op de H:courses zichtbaar op mijn PC, kan ik deze niet zien in BaseCamp.
Op mijn GPS toestel zie ik degelijk de track op de kaart in zwarte lijnen en als ik op GA duw wil hij mij navigeren naar het startpunt.
Ik kan verkeerd zijn, maar volgens mij ga je die ook niet onmiddellijk zien in BaseCamp. Nadat je ze eens nagereden en gelogd heb, zou ze nogthans in de bibliotheek van BaseCamp moeten staan.
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: edge 800 .... ?

Bericht door R1ALAIN »

Ik denk dat je de track kan zien in basecamp. Ik heb 2 tracs gedownloaded van oostenrijk om na te rijden in het groot verlof en deze zie ik met grijze lijnen staan, alhoewel ik ze nog niet gereden heb.
Justin schreef:
R1ALAIN schreef:telkens ik een route download en deze in courses heb op mijn GPS en eveneens op de H:courses zichtbaar op mijn PC, kan ik deze niet zien in BaseCamp.
Op mijn GPS toestel zie ik degelijk de track op de kaart in zwarte lijnen en als ik op GA duw wil hij mij navigeren naar het startpunt.
Ik kan verkeerd zijn, maar volgens mij ga je die ook niet onmiddellijk zien in BaseCamp. Nadat je ze eens nagereden en gelogd heb, zou ze nogthans in de bibliotheek van BaseCamp moeten staan.
Plaats reactie