OpenMTBMap.org

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
LittleWhiteDog
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: di 27 nov 2007 13:34
Rijdt met: Grand Canyon

OpenMTBMap.org

Bericht door LittleWhiteDog »

Werkt iemand hier met deze kaarten? Of kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Ik zou willen weten of ze een waardig, gratis, alternatief zijn, voor de toch wel dure garmin kaarten.
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

is gebaseerd op OSM mappen, kaarten die open source zijn en dus gratis te gebruiken zijn voor eigen gebruik, indien commercieel gebruikt ben je gebonden aan de CC licentie
De analogie met de wiki paginas is mss de makkelijkste om te begrijpen, iedereen kan meehelpen om te onderhouden, het enigste wat je nodig hebt is een account en een gps om te loggen
Ga eens kijken op de kaarten voor jou regio, mss is er nog wel een beetje werk te verzetten.

En bedenk, wat je nu niet doet kan je later aanvullen of kunnen anderen aanvullen

Om te antwoorden op je vraag : ik gebruik ze ALTIJD maar dan om te zien of ik moet bijloggen of niet (trouwens tis voor mezelf al effe geleden dat ik nog iets gedaan heb :oops:
Gebruikersavatar
LittleWhiteDog
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: di 27 nov 2007 13:34
Rijdt met: Grand Canyon

Bericht door LittleWhiteDog »

Inderdaad, ik had gelezen dat ze opensource en (privé) gratis te gebruiken zijn. Zal mij dan maar eens moeten verdiepen in het upgraden van die mappen, ik heb er ene op mijn nagelnieuwe edge geïnstalleerd, omdat ik nog geen kaart van garmin heb. Voorlopig ontbreekt er inderdaad wel een en ander :)
johand
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: do 05 nov 2009 10:46
Rijdt met: Cube LTD Pro

Bericht door johand »

hoe werkt dat dan juist? (mijn duits is niet wat het moet zijn). Rijd je gewoon een beetje rond met uw gps, en kan je de straatjes, baantjes die je gedaan/geregistreerd hebt uploaden naar de kaart ven Belgie...?
Gebruikersavatar
LittleWhiteDog
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: di 27 nov 2007 13:34
Rijdt met: Grand Canyon

Bericht door LittleWhiteDog »

Dat moet ik ook nog uitpluizen, er komt veel te veel nieuws in een keer op mij af :)
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

doe rustig aan ;-)

maar het werkt als het ware zo ja, bv je kan JOSM gebruiken om je gereden track te visualiseren en dan kan je nakijken wat er nog niet getekend is. Zoals je zegt soms is het wat over-engineerd dus int begin gewoon natekeken en alles track noemen (ook al is het een weg) later verdiep je je maar

Op het 4bikers forum staat nog een ganse thread met linken naar voor jouw gemaakte kaarten
Gebruikersavatar
LittleWhiteDog
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: di 27 nov 2007 13:34
Rijdt met: Grand Canyon

Bericht door LittleWhiteDog »

Oké, bij deze nog een beginnersvraagje: wat is JOSM?
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

http://wiki.openstreetmap.org/index.php/JOSM
;-)

het is iets Java, dus zeg maar dag tegen het geheugen ... grapje he

Tja wat is dat, het is een werktool om tracks aan te passen in de OSM database, mss is dat de juiste omschrijvingen.
Practisch, je rijd je track, je laad het GPS bestand of wat dan ook op je PC, waarschijnlijk moet je het effe converteren, bv net GPSBabel en dan kan je deze inladen in JOSM
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

als ik een kaart download, krijg ik een .exe bestand.
Wat kan ik daarmee aanvangen op mac OSx met Basecamp?

Unzippen met winrar of 7-zip?
Maar da's enkel voor windows...

Grrr tijd tijd tijd...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

VMware Fusion, Parallel Deskopts, Bootcamp,...
Plaats reactie