Egnos Active
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
- phille
- Mountainbiker
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
- Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
- Contacteer:
http://garmincolorado.wikispaces.com/me ... me/6244133
afhankelijk van de plaats kan hij 3 gedaantes aannemen
afhankelijk van de plaats kan hij 3 gedaantes aannemen
Verandert niets aan de accuraatheid van de positie.
Drie meter was voorheen ook normaal. Iso verigens 3 meter straal dus 6 meter.
En dan is die accuuraatheid nog een wiskundige inschatting die niets te maken heeft met de werkelijke afwijking.
In de praktijk zal de afwijking groter (of kleiner) zijn dan de aanduiding van het toestel.
(als het toestel werkelijk wist dat hij er bv. 3 meter naast zat zou hij bijgevolg ook weten waar de exacte werkelijke locatie was).
Bij een miswijzing van (bv.) 3 meter zit je dus geen 3 meter van de werkelijke geografische juiste locatie maar ergens in een cirkel van ong. 0 tot 6 meter van de locatie (en dan nog).
Drie meter was voorheen ook normaal. Iso verigens 3 meter straal dus 6 meter.
En dan is die accuuraatheid nog een wiskundige inschatting die niets te maken heeft met de werkelijke afwijking.
In de praktijk zal de afwijking groter (of kleiner) zijn dan de aanduiding van het toestel.
(als het toestel werkelijk wist dat hij er bv. 3 meter naast zat zou hij bijgevolg ook weten waar de exacte werkelijke locatie was).
Bij een miswijzing van (bv.) 3 meter zit je dus geen 3 meter van de werkelijke geografische juiste locatie maar ergens in een cirkel van ong. 0 tot 6 meter van de locatie (en dan nog).
- phille
- Mountainbiker
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
- Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
- Contacteer:
accuracy is 3m, jij moet correctieleer niet naar je hand zetten een meetlat van 30cm met mm indicatie heeft ook een accuraatheid van een .5 mm en niet 1mm, sorryivo schreef:Verandert niets aan de accuraatheid van de positie.
Drie meter was voorheen ook normaal. Iso verigens 3 meter straal dus 6 meter.
En dan is die accuuraatheid nog een wiskundige inschatting die niets te maken heeft met de werkelijke afwijking.
In de praktijk zal de afwijking groter (of kleiner) zijn dan de aanduiding van het toestel.
(als het toestel werkelijk wist dat hij er bv. 3 meter naast zat zou hij bijgevolg ook weten waar de exacte werkelijke locatie was).
Bij een miswijzing van (bv.) 3 meter zit je dus geen 3 meter van de werkelijke geografische juiste locatie maar ergens in een cirkel van ong. 0 tot 6 meter van de locatie (en dan nog).
Het probleem is dat niet ik de accuraatheid naar mijn hand zet maar Garmin dit doet om commerciële redenen.
Nu ja, als jij gelukkig bent met verkoopspraatjes zonder enige werkelijke onderbouw ook goed. Zo zullen er wel meer zijn.
Het is anders heel logisch en kort door de bocht gesteld: als ze wisten dat jouw gps 3 meter afweek van het juiste geografische punt wisten ze ook waar dat punt exact lag en konden ze ook jouw locatie bijgevolg naar dat punt herberekenen en was er gewoon geen afwijking.
Bovendien is het 3 meter straal en niet 3 meter verwijdering (als ze dat punt al wisten, zie hierboven) wat bij een gegeven afwijking (door je unit) van 3 meter geen 3 meter geeft maar dat je je 'ergens' bevindt in een cirkel met een straal van 3 meter wat dus 6 meter doormeter is in het slechtste geval want de juiste locatie kan zich ergens op de rand van de cirkel bevinden en je unit kan jouw locatie aan de tegenovergestelde andere rand van de circel vertonen. In de veronderstelling dat het weergegeven getal van de unit correct is uiteraard (wat in de praktijk ook al niet is want het is geen accurate weergave van de afwijking maar een wiskundige schatting en geen ingebouwde meetlat (zie daarom ook +- op de unit).
Je moet eens wat lessen vliegtuig navigatie gaan volgen of boeken lezen dan wordt het een en ander je wel duidelijk. En weet je ook waarom de luchtvaart zich ((voor als nog) niet laat sturen door gps navigatie (alleen als bijkomend hulpmiddel in de lucht) maar als het er op aankomt, door radiobakens.
Om maar te zeggen, verwacht van je 'grote markt' speelgoedje geen grotere accuratesse dan wat professionele apparatuur heden kan bieden (en die hebben om begrijpelijke redenen geen commerciële 'accuracy' getallen nodig).
Nu ja, als jij gelukkig bent met verkoopspraatjes zonder enige werkelijke onderbouw ook goed. Zo zullen er wel meer zijn.
Het is anders heel logisch en kort door de bocht gesteld: als ze wisten dat jouw gps 3 meter afweek van het juiste geografische punt wisten ze ook waar dat punt exact lag en konden ze ook jouw locatie bijgevolg naar dat punt herberekenen en was er gewoon geen afwijking.
Bovendien is het 3 meter straal en niet 3 meter verwijdering (als ze dat punt al wisten, zie hierboven) wat bij een gegeven afwijking (door je unit) van 3 meter geen 3 meter geeft maar dat je je 'ergens' bevindt in een cirkel met een straal van 3 meter wat dus 6 meter doormeter is in het slechtste geval want de juiste locatie kan zich ergens op de rand van de cirkel bevinden en je unit kan jouw locatie aan de tegenovergestelde andere rand van de circel vertonen. In de veronderstelling dat het weergegeven getal van de unit correct is uiteraard (wat in de praktijk ook al niet is want het is geen accurate weergave van de afwijking maar een wiskundige schatting en geen ingebouwde meetlat (zie daarom ook +- op de unit).
Je moet eens wat lessen vliegtuig navigatie gaan volgen of boeken lezen dan wordt het een en ander je wel duidelijk. En weet je ook waarom de luchtvaart zich ((voor als nog) niet laat sturen door gps navigatie (alleen als bijkomend hulpmiddel in de lucht) maar als het er op aankomt, door radiobakens.
Om maar te zeggen, verwacht van je 'grote markt' speelgoedje geen grotere accuratesse dan wat professionele apparatuur heden kan bieden (en die hebben om begrijpelijke redenen geen commerciële 'accuracy' getallen nodig).
- phille
- Mountainbiker
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
- Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
- Contacteer:
ik heb geen verkoopspraatjes nodig, koop zo'n dingen met eigen kennis en via ebay, aub trek uw eigen conclusies en niet voor mij (ik vind het onbeschoft zoals jij replied)
in een ver verleden heb ik nog les gekregen in foutbereking en dergelijke, wat jij zegt is een verdraaing en naar je hand zetten van de leer, als men spreekt van 3m nauwkeurigheid dan is de afstand van je aangegeven positie tov de werkelijke positie met 3m marge te bepalen. Je weet goed genoeg datveel afhangt van de signaal kwaliteit, egnos is er gekomen om de nauwkeurigheid te vergroten, dat kan je ook afleiden uit toepassingen die software ontwikkelaars maken waarin neuwkeurigheid 30m zelfs word gebruikt
Wat men in de luchtvaart doet interesseert me niet, hou liever mijn wielen hier op de grond, weet wel dat de scheepvaart het gebruikt. Trouwens er is een verschil tussen navigeren en poistioneren, in de luchtvaart worden daar 2 technieken voor gebruikt en beide technieken gebruiken GPS ter ondersteuning, trouwens vraag me af hoe die mannen hun signaal ontvangst is zo kortbij die voorbij vliegende wasmachines met antennes op
Voor de rest ga ik er geen woorden meer aan vuil maken, afgelopen zondag is mijn nauwkeurigheid niet boven de 3m geweest is, maar zoals eerder gezegd ik hou die zaken niet int oog, ga terug eens beginnen loggen met mijn locosys met sirfstar die er soms wel compleet naast zat.
in een ver verleden heb ik nog les gekregen in foutbereking en dergelijke, wat jij zegt is een verdraaing en naar je hand zetten van de leer, als men spreekt van 3m nauwkeurigheid dan is de afstand van je aangegeven positie tov de werkelijke positie met 3m marge te bepalen. Je weet goed genoeg datveel afhangt van de signaal kwaliteit, egnos is er gekomen om de nauwkeurigheid te vergroten, dat kan je ook afleiden uit toepassingen die software ontwikkelaars maken waarin neuwkeurigheid 30m zelfs word gebruikt
Wat men in de luchtvaart doet interesseert me niet, hou liever mijn wielen hier op de grond, weet wel dat de scheepvaart het gebruikt. Trouwens er is een verschil tussen navigeren en poistioneren, in de luchtvaart worden daar 2 technieken voor gebruikt en beide technieken gebruiken GPS ter ondersteuning, trouwens vraag me af hoe die mannen hun signaal ontvangst is zo kortbij die voorbij vliegende wasmachines met antennes op
Voor de rest ga ik er geen woorden meer aan vuil maken, afgelopen zondag is mijn nauwkeurigheid niet boven de 3m geweest is, maar zoals eerder gezegd ik hou die zaken niet int oog, ga terug eens beginnen loggen met mijn locosys met sirfstar die er soms wel compleet naast zat.