Edge of 60 csx voor mtb?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
De Vanes
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: za 02 jun 2007 17:56
Rijdt met: Cube Reaction GTC Pro

Edge of 60 csx voor mtb?

Bericht door De Vanes »

Nog eens de vraag maar hier zijn er die kunne antwoorden ipv de uitleg van de verkopers die nog van ver een gps gezien hebben.

Wil mijn twijfel gewoon weg zit meestal in bosrijke omgeving dusja volgens de reacties op forul edge niet echt geschikt?

Voorkeur gaat nu naar edge 605.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Je gaat hier ook geen bevredigend antwoord vinden hoor.
Een Edge gebruiker verdedigt zijne Edge, een Coloradogebruiker zijn ding, een 60tiger zweert bij zijn speeltje enz.
De ene valt op een stoer technisch apparaat, de ander is weg van een klein mietjes speeltje en vise versa.
Uiteindelijk zal je de keuze zelf moeten maken.
Gebruikersavatar
Rikki
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 09 aug 2009 19:03
Rijdt met: FRERA Delta 27 2009 - Centurion 1988
Contacteer:

Bericht door Rikki »

Ik heb een 60 csx en ben hier zeer tevreden van, duidelijk afleesbaar, goede ontvangst. Ik gebruik hem vooral op de fiets, maar ook voor geocaching of autonavigatie.
Wel geen extra's als hartslagmeting of cadansmeting, maar daar heb ik andere toestelletjes voor.

Grtz
Gebruikersavatar
MoC
Mountainbiker
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 01 feb 2004 13:40
Rijdt met: Radon Black Sin 9.0

Bericht door MoC »

Rikki schreef:Ik heb een 60 csx en ben hier zeer tevreden van, duidelijk afleesbaar, goede ontvangst. Ik gebruik hem vooral op de fiets, maar ook voor geocaching of autonavigatie.
Wel geen extra's als hartslagmeting of cadansmeting, maar daar heb ik andere toestelletjes voor.

Grtz
+1 de 60 csx is het meest "outdoor" van allemaal.
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Bericht door Wollie »

ik heb een oregon 300 sinds enkele weken

+ eenvoudige bediening (touchscreen)
+ vooral voor MTB en kaarten in te laden
+ ook zeer goed in auto te gebruiken

- afleesbaarheid scherm in de zon is niet zo goed
- batterijen gaan ongeveer 6 uur (met achtergrondverlichting aan)

+ toch een vrij compact en robuust toestel (geen uitstekende antenne's)
+ ontvangst is zeer goed, ook in bos

je kan er eventueel een cadans en hartslagmeter op aansluiten (al hoor ik dat de mogelijkheden daarmee zeer beperkt zijn)

Ik ben er zeer tevreden mee. Ik had het toestel vooral nodig voor offroad navigatie en twijfelde nog met een 60 Csx, uiteiendelijk de oregon genomen voor de gebruiksvriendelijkheid (Die 60 is echt complex).

Wouter
De Vanes
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: za 02 jun 2007 17:56
Rijdt met: Cube Reaction GTC Pro

Bericht door De Vanes »

Bedankt al voor alle antwoorden. nattuurlijk heb je gelijk dat ieder zijn gerief gaat aanprijzen. Maar heb ondertussen ook een adres gekregen van point 2 en kessel-lo schijnt zeer goede gps winkel te zijn zowel voor mtb moto als auto.

Ga daar is mijn licht opsteken maar de 60 csx lijkt mij nu de beste keuze.

Ik laat nog weten wat ik beslist heb en wat ze me verteld hebben.

Zeker bedankt.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Als het je iets kan helpen, heb zowel de 60CSx als de Oregon300 dus kan een beetje vergelijken zonder de een of de ander te moeten voortrekken :-D .
Ga je alle pro's en contra's besparen want die zijn hier en elders al talloze malen aangehaald maar de 60CSX is (bij mij) nog steeds de nr. 1 voor mtb en de Oregon voor auto en wandelen.
Grootste nadeel van de 60: steile leercurve en valt af en toe gewoon uit.
Grootse nadeel van de Oregon: slecht afleesbaar (in vergelijking met de 60) display zonder backlight, dus geringere autonomie van de batterijen.
Grootste voordeel van de 60: zijn SirfIII chipset (maar dat valt weg als je er nu een koopt) en juist zijn (kleine externe) quad helix antenne die maximaal ontvangst garanderen in alle posities.
Grootste voordeel van de Oregon: gemakkelijk te comfortabel bedienen, de profielen voor mix gebruik, geen beperking meer van het in te laden trackpoints en opladen en/of toevoegen van kaarten in delen ipv in één beweging die telkens herhaald moet worden .
Maar geen van de voordelen of nadelen zijn dusdanig scherp dat de ene het op de ander haalt of uitsluit of zijn op een of andere manier (bijna alle) te omzeilen met een work around..
Dus de 60 op de mtb gewoon voor zijn display en autonomie en de Oregon voor de rest wegens vlugge switch bij mixgebuik (profielen) en geen active log omzeiling meer
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Heb de Edge 305 en de 60 csx. Edge is voor "registratie". Gaan we echt op GPS rijden dan wordt het uiteraard de csx.

Stel je belang in trainingsopvolging -> Edge...anders csx....
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

een objectieve vergelijking van de meeste toestellen :
http://garmincolorado.wikispaces.com/
linksonderaan de links naar andere toestellen, makkelijk, zo moet je niet door de andere posts wat hierboven word gesuggereerd
Plaats reactie