Garmin Edge 705 fietsmontage

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door Mister No Chaïn »

Iemand een ebaylink naar de nieuwe houders van Garmin, ik kom enkel maar de oude tegen denk ik (is moeilijk te zien want zijn meestal wel erg kleine foto's)
Bij mijn houder is er binnenin gewoon 1 stuk afgebroken, dit was na +/-1000 km. Gelukkig dat ik mijn gps er eens afhaalde omdat ik dacht dat hij losser stond als voorheen, anders lag hij ondertussen wel al eens tegen de grond. En eigenlijk nooit toeren mee uitgehaald, toch wel straf dat dat zo vlot breekt.
BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Bericht door BikingBrecht »

Sandcrawler schreef:
TaurineR schreef:Ja, nieuwe houdertje(s) kopen! Ik heb geprobeerd het te herstellen, maar dat was ook geen groot succes.... :-?
Polsbandje en aan je stuur zekeren,als 'm dan valt dendert 'm toch niet op de grond.
Hoe maakt ze een polsbandje aan je edge vast?
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Bericht door TaurineR »

De edge zit goed vast op de houder, ik heb daar compleet vertrouwen in.
Het is enkel het klepje van de houder dat te licht is en na enige tijd afbreekt, meestal na te brutaal losmaken....
Het is ook zo dat ik de GPS na ieder rit wegneem van de houder, een fietscomputertje zou bij mij steeds op de fiets blijven zitten.
Gebruikersavatar
Gunter
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 nov 2003 00:28
Rijdt met: ne witte

Bericht door Gunter »

de standaard stuurhouders van Garmin trekken op niks maar sinds enkele maanden heeft Garmin er vernieuwde op de markt

maar toch ben ik overgestapt op de RAM mount en de Softplate combinatie

zie www.point2paal.be
daar kan je ook voor een goede prijs van Garmin stuurhouders kopen + correcte service, is veel beter betrouwbaar dan de ebays en de UK toestanden
BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Bericht door BikingBrecht »

Misschien nog een tip voor iemand die een tweede stuurhouder zoekt.
Bij aankoop zitten er twee stuurhouders in de doos.
De ene om op je stuurpen te plaatsen en de andere om op je stuur zelf te plaatsen.

Maar als je bij die stuurhouders de tie-wraps eruit haalt, dan kun je deze stuurhouders uit elkaar halen en draaien. Zodoende kun je twee stuurhouders maken voor op je stuurpen of twee stuurhouders voor op je stuur.
Het enige verschil is dat bij de ene de rubber een wig-vorm heeft en de andere rubber gewoon vlak. Wat mij betreft, lijkt dit een minimiem details waarmee te leven valt.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2055
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

WoodsWheel schreef:Misschien nog een tip voor iemand die een tweede stuurhouder zoekt.
Bij aankoop zitten er twee stuurhouders in de doos.
De ene om op je stuurpen te plaatsen en de andere om op je stuur zelf te plaatsen.

Maar als je bij die stuurhouders de tie-wraps eruit haalt, dan kun je deze stuurhouders uit elkaar halen en draaien. Zodoende kun je twee stuurhouders maken voor op je stuurpen of twee stuurhouders voor op je stuur.
Het enige verschil is dat bij de ene de rubber een wig-vorm heeft en de andere rubber gewoon vlak. Wat mij betreft, lijkt dit een minimiem details waarmee te leven valt.
de nieuwe houdertjes bestaan inderdaad uit 2 stukken, dus je kan kiezen waar je ze plaatst (stuur of stuurpen).

als je gewoon wat voorzichtig bent bij het afnemen van het toestel, gaat dat zo snel niet kapot, lijkt mij.
Gebruikersavatar
vtteddy
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: wo 28 jan 2009 22:14
Rijdt met: Rotwild RX 750 ---KTM e-bike macina kapoho LT272

Bericht door vtteddy »

Heb al een goed jaar mijne softplate.Sindsdien geen enkel probleem meer.Heb ook al 2x de originele fietssteun van garmin stuk gereden.
Beter iets meer uitgeven voor degelijk materiaal.Gekocht bij 2point
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2055
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

vtteddy schreef:Heb al een goed jaar mijne softplate.Sindsdien geen enkel probleem meer.Heb ook al 2x de originele fietssteun van garmin stuk gereden.
Beter iets meer uitgeven voor degelijk materiaal.Gekocht bij 2point
point2

:wink:
Gebruikersavatar
vtteddy
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: wo 28 jan 2009 22:14
Rijdt met: Rotwild RX 750 ---KTM e-bike macina kapoho LT272

Bericht door vtteddy »

LuckyIron schreef:
vtteddy schreef:Heb al een goed jaar mijne softplate.Sindsdien geen enkel probleem meer.Heb ook al 2x de originele fietssteun van garmin stuk gereden.
Beter iets meer uitgeven voor degelijk materiaal.Gekocht bij 2point
point2

:wink:
Dit was een tikfout,maar klinkt het niet veel beter two-point
Gebruikersavatar
MT_Biker
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 05 feb 2008 10:01
Rijdt met: Stevens SMC Flight ES

Bericht door MT_Biker »

Wat je ook kan doen (collega biker heeft di gedaan) is als je Edge nog binnen garantie periode is, is naar Garmin klachten mail sturen en mede delen dat houders steeds afbreken en dan sturen ze gratis een nieuw/beter model op van houder.

De mijne is echter nog nooit afgebroken ... [-o<

TIP:
Tie Wraps niet te hard aanspannen want anders scheurt die houder direct door :-)
Plaats reactie