Singletracks-track in Malmedy

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moddercrosser
Mountainbiker
Berichten: 368
Lid geworden op: za 20 aug 2005 11:47
Rijdt met: CUBE e mtb Hd 500

Singletracks-track in Malmedy

Bericht door moddercrosser »

Iemand een gps-track van Malmedy met overwegend singletrackgehalte en minieme asfalt?
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Ik kan je er eentje bezorgen van afgelopen zondag.
De Raid des Hautes Fagnes: 67 km off-road plezier, met lekker veel technische singletracks.
Gebruikersavatar
King of the Hill
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 04 jan 2009 10:15
Rijdt met: Cube LTD Pro

Bericht door King of the Hill »

El Baelos schreef:Ik kan je er eentje bezorgen van afgelopen zondag.
De Raid des Hautes Fagnes: 67 km off-road plezier, met lekker veel technische singletracks.
Maar gaat zo'n tocht dan niet vaak door privégebieden?
Of zit dat anders in de buurt van Malmedy?
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Je zal soms wel eens een stukje hebben waar je inderdaad niet door mag.
Meestal zijn dat niet zo'n lange stukjes en kan je die wel omzeilen door even op je kaart te kijken en er rond te rijden.
Als ik bijvoorbeeld over een kasteeldomein word gestuurd rij ik er wel rond.
Een privébos in de Ardennen, daar rij ik meestal wel gewoon door. Je komt er toch nooit iemand tegen...
inno
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: do 01 nov 2007 13:07
Rijdt met: tomac aotomatic 120

Bericht door inno »

je mag mij die ook altjd eens door sturen
zal wel leu zijn om zoveel singeltrack te rijden
alvast bedankt
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

King of the Hill schreef:
El Baelos schreef:Ik kan je er eentje bezorgen van afgelopen zondag.
De Raid des Hautes Fagnes: 67 km off-road plezier, met lekker veel technische singletracks.
Maar gaat zo'n tocht dan niet vaak door privégebieden?
Of zit dat anders in de buurt van Malmedy?
In een ander topic heb ik ook al eens op een gelijkaardige vraag geantwoord (zie hieronder) - het gaat vooral over de weides waar je doorheen komt, en er zijn er enkele waar je een serieuze omweg moet maken om die te omzeilen.
Gelieve de tracks dus niet te verspreiden.

De RDHF komt inderdaad door heel wat privéstukken (verschillende weides - kasteel van Reinhardstein - ...) en door natuurgebieden (zelfs een stuk door het natuurreservaat van de Hoge Venen waar mtb-en niet is toegestaan maar waar je, als je de track volgt, ook geen verbodsbord tegenkomt).
Ik weet ook wel dat je de verspreiding van tracks niet kan tegenhouden, maar de RDHF vraagt dan ook om dat zo beperkt mogelijk te houden (en idd : op Kraksontracks is een vroegere editie te vinden).
Op een vraagje van mij aan het opperhoofd van de RDHF om aan de deelnemers plannetjes te verdelen waarop het parcours staat ingetekend, antwoordde hij het volgende (waaruit nog eens blijkt dat ze er echt wel schrik voor hebben) :
** je ne suis pas trop pour car crois qu’il faut faire attention que les gens ne roulent sur des parties ou on a difficiles d’avoir les autorisations et notamment chez les particuliers (par ex à Bernister si le gars voit une fois un vttiste hors du rdhf je suis sûr qu’il ne nous laissera plus passer , cela peut TUER la course. Ou bien il faut faire des COPIES mais pas trop précises ou ne rester précis que pour les points pour voir la course
Gebruikersavatar
moddercrosser
Mountainbiker
Berichten: 368
Lid geworden op: za 20 aug 2005 11:47
Rijdt met: CUBE e mtb Hd 500

Bericht door moddercrosser »

nog iemand wat ?? :wink:
JonasVe
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 12 feb 2020 17:36

Re: Singletracks-track in Malmedy

Bericht door JonasVe »

moddercrosser schreef:Iemand een gps-track van Malmedy met overwegend singletrackgehalte en minieme asfalt?
Ben hier ook naar op zoek. Iemand wat gpxen met overwegend single track?
Plaats reactie