Garmin edge 605-705

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Bericht door ikke met de fiets »

granvillexc schreef:ik heb een 705,en ik merk dat als ik bos rij mijn snelheid op mijn gps trager is dan mijn fietscomputer,maar de ontvangst valt niet weg
ge moet uwe snelheidsmeter aan het achterwiel installeren ; die vangt minder goede ontvangst op om te compenseren.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Mountain JOhler schreef:Het lukt mij maar niet, want telkens ik op track tekenen duw is het startpunt van de TT ook het startpunt van de te tekenen track.

Iemand raad?
Het is nochtans zeer eenvoudig, hier vind je een handleiding voor beginners (wel in het Engels).
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

Mountain JOhler schreef:Vraagje:

wanneer je een track aan het 'opnemen' bent tijdens een TT en door een keer te weinig op start/stop te drukken, ontbreekt er een stuk van de route, kan je dan via mapsource het ontbrekende stuk er nadien bijtekenen?

Het lukt mij maar niet, want telkens ik op track tekenen duw is het startpunt van de TT ook het startpunt van de te tekenen track.

Iemand raad?
als je track in mapsource geel is, wil dit zeggen dat deze actief is (tenzij ge ze als kleur geel hebt gegeven 8) )
als je dan klikt op track tekenen, dan gaat deze verder op de actieve track
dus... klik eerst ergens links in een leeg veld in uw tabblad tracks
en selecteer dan pas de tekentool, teken het stukje dat je wil
selecteer nadien de knop "track samenvoegen", klik eerst op deel 1 (actief maken), dan verschijnt daar een staart aan, klik dan op jou getekend stukje, en klik een derde keer voor het oorspronkelijke deel 2
Gebruikersavatar
Mountain JOhler
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: di 14 apr 2009 14:02
Rijdt met: Racing Rohler 29" Idworx
Contacteer:

Bericht door Mountain JOhler »

Beny schreef:
Mountain JOhler schreef:Vraagje:

wanneer je een track aan het 'opnemen' bent tijdens een TT en door een keer te weinig op start/stop te drukken, ontbreekt er een stuk van de route, kan je dan via mapsource het ontbrekende stuk er nadien bijtekenen?

Het lukt mij maar niet, want telkens ik op track tekenen duw is het startpunt van de TT ook het startpunt van de te tekenen track.

Iemand raad?
als je track in mapsource geel is, wil dit zeggen dat deze actief is (tenzij ge ze als kleur geel hebt gegeven 8) )
als je dan klikt op track tekenen, dan gaat deze verder op de actieve track
dus... klik eerst ergens links in een leeg veld in uw tabblad tracks
en selecteer dan pas de tekentool, teken het stukje dat je wil
selecteer nadien de knop "track samenvoegen", klik eerst op deel 1 (actief maken), dan verschijnt daar een staart aan, klik dan op jou getekend stukje, en klik een derde keer voor het oorspronkelijke deel 2
Bedankt voor de info, ik heb het ontbrekende stuk er bij kunnen tekenen.

Ik heb inderdaad het ontbrekende stuk kunnen tekenen nadat ik de bestaande track gedeselecteerd heb.
Als ik dan de twee tracks wou samenvoegen, werd de nieuw getekende track bijgevoegd aan het einde van de gereden track.

Als je de nieuw getekende track dus wilt tussenvoegen in de gereden track, moet je de gereden track verdelen in 2 afzonderlijk stukken. Zo krijg je drie tracks, die je in de juiste volgorde kan gaan samenvoegen tot één track.
Gebruikersavatar
Mountain JOhler
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: di 14 apr 2009 14:02
Rijdt met: Racing Rohler 29" Idworx
Contacteer:

Bericht door Mountain JOhler »

Afbeelding

Voor diegenen die het zouden zien zitten om met een naafdynamo te rijden, is bovenstaand accessoire misschien wel interessant om continu stroom ter beschikking te hebben via USB.

http://www.tout-terrain.de/cms/front_co ... 54&start=2[/u]
Velocity
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:43
Rijdt met: Cube Reaction

Bericht door Velocity »

Hey,

Weet er iemand hoe je kaarten kan verwijderen van je edge 705? Ik had een deel van CN geinstalleerd op de edge zelf omdat ik nog geen sd kaart had, daarna heb ik ze op een sd kaart geinstalleerd, maar blijkbaar ziet de edge dan enkel de map die op de edge zelf staat en niet op de sd-kaart. Sorry mocht de vraag al gesteld geweest zijn, ik heb zitten zoeken maar niets relevants gevonden.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Mountain JOhler
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: di 14 apr 2009 14:02
Rijdt met: Racing Rohler 29" Idworx
Contacteer:

Bericht door Mountain JOhler »

Ik heb vandaag eerste maal een uitgetekende track proberen te rijden via de navigatie van mijn edge 705.

Ik heb 3x de navigatie moeten stoppen en opnieuw opstarten omdat de gps me steeds terugstuurde naar bepaalde punten waar ik al een hele tijd voorbij gefietst was.

Kan dit voorkomen worden?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

het minste probleem:
track opslaan als gpx
verslepen naar je gps naar de map Garmin/GPX
de track vind je terug in waarheen/opgeslagen ritten
selecteer de rit
kies voor (wat staat er juist? net onder navigatie...) instellingen?
kies daar voor een trackkleur bvb blauw
en vink aan: toon op kaart
ga via de mode knop terug naar je kaart, en zorg ervoor dat je mooi op het lijntje blijft
poepsimpel, try it out
geen routeinstellingen, geen berekeningen, ...
enkel zorgen dat je op de broodkruimel blijft
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Mountain JOhler schreef:Kan dit voorkomen worden?
GPX converteren naar TCX en course rijden ipv track narijden.
Bovenstaande oplossing is ook een manier, beiden zonder navigatie aanduiding. Wanneer je een course rijdt en je wijkt af van het parcours krijg je wel een melding dat je van het parcours bent.
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

vraagje ivm trackpunten ik heb een etrex legend hcx.
Als ik een track van meer dan 500 punten op de gps zet geeft hij het sein track wordt verdeeld. (wat normaal is want ik heb meer trackpunten).
Nu is mijn vraag, als ik bij het laatste trackpunt kom schakelt de gps dan automatisch over naar het tweede deel of hoe gaat dit dan in zijn werk ?
Plaats reactie