Garmin edge 605-705

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
After_Gold
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 01 mar 2010 16:46
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Comp Carbon '10
Contacteer:

Edge 705 Bundle

Bericht door After_Gold »

Beste,

Wat moet je nog allemaal aanschaffen na het kopen van een Edge 705 Bundle.

Ik zal deze gebruiken om te koersen, maar ook soms om te mountainbiken.

Moet je nog kaarten bijkopen na de aankoop ervan?
Zoja welke best voor het koersen en welke voor het mountainbiken.
Deze kaarten zijn nogal duur.


Moet je een programma bijkopen om een route te plannen of kan dit via het internet?
Kan je ook bijv. standaard routes loaden zoals ronde van vlaanderen?
Of is dit mits betaling?



Mvg,

Kenn
Gebruikersavatar
Mountain JOhler
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: di 14 apr 2009 14:02
Rijdt met: Racing Rohler 29" Idworx
Contacteer:

Bericht door Mountain JOhler »

Deze kaart lijkt me dan wel nuttig:

http://www.garmin.be/nl/prod.asp?refNR=GPCDIVTOPOBEL3

Gebruik ze zelf ook en geeft meer dan voldoende detail.

Routes uitstippelen kan je via de bijgeleverde software.
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Bericht door Erik.B »

Ik heb ook pas een 705 bundle gekocht en vind het toestel al duur genoeg om ook nog eens die dure kaarten van Garmin er bij te kopen :evil: :evil:
als je een beetje handig bent met een pc en google dan moet je geen kaarten kopen :bounce:
Gebruikersavatar
Mountain JOhler
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: di 14 apr 2009 14:02
Rijdt met: Racing Rohler 29" Idworx
Contacteer:

Bericht door Mountain JOhler »

Even een praktische vraag:

als ik in Mapsource software een route uitstippel of een route aanpas die ik zelf gereden heb, kan ik nadien in Training Center software onder Courses Totals wel het hoogteprofiel bekijken maar krijg ik geen weergave meer van het totaal aantal hoogtemeters.

Kan dit op een of andere manier wel?
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Bericht door Herder Alex² »

Mountain JOhler schreef:Even een praktische vraag:

als ik in Mapsource software een route uitstippel of een route aanpas die ik zelf gereden heb, kan ik nadien in Training Center software onder Courses Totals wel het hoogteprofiel bekijken maar krijg ik geen weergave meer van het totaal aantal hoogtemeters.

Kan dit op een of andere manier wel?
probeer dit alternatief eens : http://www.ibpindex.com/
links "analyze" aanklikken
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

Mountain JOhler schreef:Even een praktische vraag:

als ik in Mapsource software een route uitstippel of een route aanpas die ik zelf gereden heb, kan ik nadien in Training Center software onder Courses Totals wel het hoogteprofiel bekijken maar krijg ik geen weergave meer van het totaal aantal hoogtemeters.

Kan dit op een of andere manier wel?
http://www.softsolutions.be/academy/starta.htm
Gebruikersavatar
Mountain JOhler
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: di 14 apr 2009 14:02
Rijdt met: Racing Rohler 29" Idworx
Contacteer:

Bericht door Mountain JOhler »

Beny schreef:
Mountain JOhler schreef:Even een praktische vraag:

als ik in Mapsource software een route uitstippel of een route aanpas die ik zelf gereden heb, kan ik nadien in Training Center software onder Courses Totals wel het hoogteprofiel bekijken maar krijg ik geen weergave meer van het totaal aantal hoogtemeters.

Kan dit op een of andere manier wel?
http://www.softsolutions.be/academy/starta.htm
@ Beny: jij weet de oplossing dus ook niet :wink: of jij geeft deze cursus en wil er geld aan verdienen :wink:

Een forum is er voor mij net om vragen zoals deze op te lossen, ik kan niet geloven dat ik de enige ben die dit al eens is tegengekomen.
Een hele dag cursus volgen waarvan maar 10% nieuwe info is en 90% de eenvoud zelve is, lijkt me dan net iets te ver gegrepen om één vraag op te lossen.
BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Bericht door BikingBrecht »

Mountain JOhler schreef:Even een praktische vraag:

als ik in Mapsource software een route uitstippel of een route aanpas die ik zelf gereden heb, kan ik nadien in Training Center software onder Courses Totals wel het hoogteprofiel bekijken maar krijg ik geen weergave meer van het totaal aantal hoogtemeters.

Kan dit op een of andere manier wel?
Lijkt me logisch ....
het programma weet immers niet het exacte hoogte profiel van de stukken die je aanpast.
Als je initiele route van A via B naar C rijdt en je verandert de route zodat je rechtstreeks van A naar C rijdt, dan zal je wellicht op het hoogteprofiel zien dat er een rechte lijn loopt tussen de hoogte op punt A en de hoogte op punt C.
Maar is die rechte lijn wel effectief het profiel tussen punt A en C? Ligt er geen berg tussen deze twee punten?
Met andere woorden : het totaal aantal hoogtemeters weergeven heeft dus geen zin. Het zal toch niet juist zijn.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

Mountain JOhler schreef:@ Beny: jij weet de oplossing dus ook niet :wink: of jij geeft deze cursus en wil er geld aan verdienen :wink:

Een forum is er voor mij net om vragen zoals deze op te lossen, ik kan niet geloven dat ik de enige ben die dit al eens is tegengekomen.
Een hele dag cursus volgen waarvan maar 10% nieuwe info is en 90% de eenvoud zelve is, lijkt me dan net iets te ver gegrepen om één vraag op te lossen.
Inderdaad, ik geef daar cursus, maar geld is bij mij geen drijfveer
Ik doe dat heel graag, voor mij is gps een leuke aanvullen aan onze mooie mtb sport en vind het gewoon jammer dat zoveel mensen zoveel geld uitgeven aan toestellen, die naderhand dikwijls in de kast belanden, of het uiteindelijk enkel gebruiken als veredelde fietscomputer

Als je ne keer binnen de "GPS" topics zoekt, dan zal je zien, dat vooral Ivo en ikzelf hier de meeste nuttige reply's geschreven hebben
Als ge dan toch "zoekt", zult ge al heel wat te weten komen, maar soms is het zo vermoeiend om telkens opnieuw en opnieuw hier hetzelfde neer te pennen

En aan uwe uitleg te lezen, zou jij heel veel kunnen opsteken van zo een cursus, ofwel moet ge hier heel veel vragen stellen :-D
Als ik zie dat zo een cursus nu ook weer niet zoveel geld kost, en dat ge daardoor op een 4-tal uurtjes tijd het meeste voorgeschoteld krijgt, met bovenal nuttige gebruikstricks en betere handelingen dan voorzien door Garmin zelf...
Een paar tips om u wat bezig te houden op dit forum :wink:
Tip 1: Leer het verschil kennen tussen "Route" "Track" en "Koers"
Tip 2: Leer het verschil kennen tussen wel of niet routeerbare kaarten
Tip 3: Leer waarom een route op een pc haast nooit hetzelfde er gaat uitzien op je gps
Tip 4: Leer waarom voorkeuren toch van belang zijn het volgen van een track als je voor begeleiding ervan kiest
Tip 5: Wat hebben een aantal topografische kaarten extra dan anderen?
Tip 6: Hoe laad ik bij een Edge het best tracks op naar mijn toestel en waarom
Tip 7: Op welke manier kan ik tracks narijden (eentje ervan staat hierboven al)
Tip 8: ...
And so on :drunk:

15 euro voor een cursus als je het toestel bij Point2 gekocht hebt
40 euro wanneer je het toestel elders gekocht hebt
En dit voor 4 uur les
Gebruikersavatar
Mountain JOhler
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: di 14 apr 2009 14:02
Rijdt met: Racing Rohler 29" Idworx
Contacteer:

Bericht door Mountain JOhler »

Enige nadeel is dat er op de aangegeven website geen data voor 2010 staan weergegeven #-o
Plaats reactie