Welke tracks hebben jullie opnieuw gereden ?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
loco
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 09:44
Rijdt met: TREK

Welke tracks hebben jullie opnieuw gereden ?

Bericht door loco »

We kennen intussen allemaal de kraksontracks databestand.
Ik vraag me nu af wie hier actief gebruik van maakt en onlangs enkele van deze tracks (opnieuw) gereden heeft en wat jullie ervaringen zijn.

Om zelf te beginnen:
Het liefst rijd ik de tracks die dicht bij huis liggen. Ondermeer TT Berlaar, TT Bonheiden en TT Weerde.
Daarnaast rijd ik regelamtig de Wodan track (Mechelen) van Ivo.
Verder heb ik bijna alle hoekjes van het Zoniënwoud verkend. Vooral bij "modderig weer" blijkt dit een goed alternatief.
Momenteel ben ik bezig de tracks in de omgeving van Ronse onveilig te maken (Ronse, Oudenaarde, Leupegem, Brakel en Opbrakel, Ruien, Kluisbergen, Ellezelle, Zottegem en enkele Blosoroutes). Hierdoor per toeval op zondagmorgen op de TT van Ooikegem terecht gekomen en dan maar gevolgd)

Mijn ervaring.
Sommige tracks zijn wat verouderd. Omdat sommige grondeigenaars liever geen bikers op hun erf willen zien, moet je noodgedwongen een alternatieve weg zoeken. In de praktijk valt dit nog mee.
Sommige tracks zijn ook door oudere toestellen geregistreerd en hebben daardoor ook niet van de recentste Sirf III techologie kunnen gebruik maken. Tracks in bosrijke omgevingen ondervinden daardoor wel eens hinder en hebben grote afwijkingen. Dan moet je wel improviseren.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Dat laatste kan je zelf al voorkomen.
Als je een track gaat rijden kijk je hem eerst volledig na op niveau 20 in de topomap B en verleg je de track tot op de wegen. Je kan door uit te zoomen naar niveau 80 en dan bewerken in niveau 20 al veel veranderen.
Zelf kijk ik alle ingezonden tracks na en verbeter ze tussen niveau 50 en 100 (afhankelijk van de lengte) zodat alle spikes eruit zijn, zwabbbertracks, verkeerd gereden stukken, keerstukken en afwijkingen van de weg die echt niet kunnen. Want je komt wat tegen. Op zich niet erg dat houdt me van de straat.
Alle tracks persoonlijk op de weg leggen is praktisch niet te doen want dan heb ik er een dagtaak aan.
Bij een SiRFIII unit is dat idd meestal geen probleem. Maar die zijn voorlopig nog een minderheid, waarschijnlijk om budgetaire redenen.
Maar nauwelijks 1% van de inzenders kijkt zijn eigen tracks na (om precies te zijn 2 van de 109) . Niet dat dat een probleem is maar het gaat wel ten koste van een 100% nauwkeurigheid. En eigenlijk heb ik het liever ook zo als je niet weet waar je aan moet beginnen, beter een ruwe track dan een verbeterde verkeerde track. En uit een Active log zijn ook meer gegevens te halen dan uit een verbeterde track.
Tja privé blijft privé maar alle privé is niet altijd privé. Zo ken ik nu zelfs bloso routes waar nooit een bord privé heeft gestaan en na het uitzetten van de route overal bordjes met privé opdoken tot zelfs stukken openbare weg omgeploegd werden in een veld. Dat heeft niets met privé te maken maar met de Belgische 'Ikke' kultuur. Met een 'Map' GPSr kan je steeds uitwijken rond een stuk echt privé 'die meestal van erg korte duur zijn), zonder map kan dat soms idd wel problematisch zijn.

Verder is het beter alles een beetje rustig op de achtergrond te houden gezien de 'hetze' tegen GPSr gebruikers op sommige andere fora :wink:
Niet iedereen is met zijn tijd mee en niet iedereen fiets alleen voor de fun.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

en ik ben 1 van die 109 die zijn tracks mooi nakijkt, foute stukken eruit haal en mooi met nummerkes aanduiding maak wanneer een parcour krijst en je dus de richting moet weten

=D> applaus voor mezelf =D> #-o
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Re: Welke tracks hebben jullie opnieuw gereden ?

Bericht door nebraz »

loco schreef:
Mijn ervaring.

Sommige tracks zijn ook door oudere toestellen geregistreerd en hebben daardoor ook niet van de recentste Sirf III techologie kunnen gebruik maken. Tracks in bosrijke omgevingen ondervinden daardoor wel eens hinder en hebben grote afwijkingen. Dan moet je wel improviseren.
Idd zoals Ivo zegt telkens de track eens vooraf bekijken kan je al een hoop ellende besparen.
Kom je dan tracks tegen die slecht aangeduid zijn kan je dit steeds melden.
Ik ben er zeker van dat Ivo er alles zal aan doen (of beter gezegd doet) om zo'n correct mogelijke tracks op de database te plaatsen.

Ikzelf maak heel regelmatig gebruik van kraksontracks. Ik rij niet alleen de bestaande tracks maar ook combinaties van (zeker in mijn eigen streek). Voor de rest kijk ik altijd in de database als ik ergens naartoe ga of het niet mogelijk is om in die streek een nieuwe track te rijden.
Indien ik grote fouten zie stuur ik de nieuwe track door naar Ivo maar meestal is dat niet nodig. (alhoewel de laatste die ik reed in Wissant moet ik nog corrigeren en doormailen :P ).
Plaats reactie