routes van map 60 csx naar pc

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mojo
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: di 27 dec 2005 18:05
Rijdt met: granville

routes van map 60 csx naar pc

Bericht door mojo »

Blijkbaar kan ik geen routes overdragen van de gps naar de pc, er komt een foutmelding op het pc scherm en de gps valt uit, tracks kan ik wel probleemloos overdragen, weet iemand waarom??
:(
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Wat is de foutmelding?
Wat is trouwens de zin van een route overdragen van de gps naar de pc?
Een 60 slaat trouwens geen routes* op maar alleen tracks en waypoints.
Je kan dus geen route overdragen maar alleen de waypoints van de route die je in Mapsource dan terug moet berekenen.

*als je een route overdraagt van Mapsource naar de GPS draagt hij dus niet de route over maar de waypoints en berekent hij in de 60 aan de hand van deze waypoints terug de route. Het is dan ook belangrijk dat de instellingen in Mapsource (en de kaart) waarmee je de route maakt exact gelijk zijn aan de instellingen in de gps en dat je zoveel mogelijk waypoints plaatst op de juiste plaats, anders krijg je in de gps een route die niet gelijk is aan deze in Mapsource.
Deze route dan nadien terug overdragen van je gps naar Mapsource heeft dus absoluut geen zin (en ik denk zelfs onmogelijk). Je kan wel de waypoints van de route overdragen.
Wens je van je tracklog een route te maken draag je de tracklog over naar mapsource en zet deze daar met WINGDB over naar een directe route of je tekent de tracklog met het routetool over naar een routeerbare route (voor zover de track volledig over routeerbare wegen gaat anders gaat dit ook niet).
Gebruikersavatar
mojo
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: di 27 dec 2005 18:05
Rijdt met: granville

Bericht door mojo »

thx Ivo, ik heb mn gps pas en ben alles aan het testen.
op de pc kan je "routes" selecteren om over te dragen, dus ik doe dat eens om te proberen maar dat lukt niet, niet dat die functie zinvol is, maar als het erop staat...
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Jamaar nu kan ik helemaal niet meer volgen.
Wil je nu een route overdragen van de gps naar de pc (zoals je stelt in je eerste post) of van de pc naar de gps (zoals je nu stelt).
Dat laatste kan uiteraard wel.
Gebruikersavatar
mojo
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: di 27 dec 2005 18:05
Rijdt met: granville

Bericht door mojo »

juist, de havenfeesten gisteren in zeebrugge laten zich nog voelen :drunk: , het is wel degelijk zoals in mn eerste post
Plaats reactie