Training Center versus Sportracks

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
WardriverQ
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: za 14 apr 2007 21:53
Rijdt met: Scott Scale 70

Training Center versus Sportracks

Bericht door WardriverQ »

Als ik de hoogte profielen bekijk in Training center heb ik heel veel, in Sportracks daarentegen heel weinig.
Ik dacht eerst dat het te maken had met instellingen maar die staan blijkbaar toch goed.

Bijvoorbeeld
Training Center 454 stijging
Sportracks 58 stijging

Verry strange niet?
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ach al die software programma's slaan er maar een slag naar. Als je je track overbrengt naar de NGI software krijg je weer een andere waarde en als je ze laat analyseren door een track analyser is het weer anders.
Zelfs tussen barometrische meettoestellen van verschillende merken is er verschil zij het weliswaar niet zo dramatisch als softwarematig.
WardriverQ
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: za 14 apr 2007 21:53
Rijdt met: Scott Scale 70

Bericht door WardriverQ »

OK verschil, maar zo groot???

En het is dat ze dan nog uit hetzelfde meettoestel komen......
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ja hoor. Neem de 100 van Oud Heverlee (Meerdael Classic). Volgens de gps track analyse 2500 Hm en volgens de NGI DVD 1435Hm. En een Polar of HAC zullen weer een ander resultaat geven.
WardriverQ
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: za 14 apr 2007 21:53
Rijdt met: Scott Scale 70

Bericht door WardriverQ »

Dus als ik stoer wil doen neem ik steeds die van de Garmin Trainings center....die is altijd het meeste :oops: :oops:
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Ik ben er zeker van dat een barometrische hm de correctste waarden heeft.
Je moet hem natuurlijk altijd eiken voor je vertrekt.

Meestal doe ik dit thuis als ik binnen een straal van 60km rij. Indien ik verder rij zoek ik een markant geodetisch punt nabij het vertrek en stel ik hem ter plaatse in.
De afwijking is dan eerder minimaal.

Let wel ! Laat uw GPS-toestel niet zelf de hoogte berekenen en aanpassen via telemetrie van de satelliet-positie want deze werkt voor geen meter. (sommige toestellen werken alleen met deze berekening en zijn daardoor onbetrouwbaar)

Als je gaat fietsen in het hooggebergte of bij langere tochten waar er grote luchtdrukschommelingen zijn door de weersomstandigheden is het aan te raden om enkele punten vooraf vast te leggen om uw hoogtemeter te kalibreren.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Dat is nu juist het probleem.
De barometrische hoogtemeter van een Garmin geeft correcte waarden aan maar deze zijn alleen te zien in de trip computer en niet overdraagbaar naar de pc via Mapsource. Een serieuze miskleun van Garmin volgens mij want dat is alleen een software probleem en geen hardware probleem.
Dus als je die waarden niet, zoals in de vorige eeuw, na je tocht op een papiertje schrijft ben je ze kwijt.
WardriverQ
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: za 14 apr 2007 21:53
Rijdt met: Scott Scale 70

Bericht door WardriverQ »

Vraagske, hoe doet ge dat die hoogtemeters bekijken onder NGI?
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

De gewenste track inladen in de NGI software via de gps (instelling Garmin-USB) of een bestand van op je computer (instelling GPX).
In de werkbalk het profiel van de track opvragen of gewoon rechts klikken op de track en dan profiel selecteren.
WardriverQ
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: za 14 apr 2007 21:53
Rijdt met: Scott Scale 70

Bericht door WardriverQ »

ok thanks
Plaats reactie