garmin 60csr

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cieske
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 03 feb 2006 14:35
Rijdt met: spezialized epic

garmin 60csr

Bericht door cieske »

heeft er iemand info over deze gps is hij goed valt hij uit en hoe lang gaat hij mee op batterijen alleen
[-o< [-o<
Greets
cieske
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Je bedoelt waarschijnlijk de GPSmap 60CSx? Het model dat jij noemt ken ik niet.
In het geval van de 60csx:
Top wat outdoor gebeuren betreft.
Batterijverbruik hangt af van wat je er mee van plan bent: tussen de 12 en 20 uur in reële outdoor omstandigheden.
Hij valt alleen maar uit op een racefiets. Dat is wel te verhelpen en heeft niets met de ontvangst te maken maar met de batterijen.
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Bericht door JurgenG »

ivo schreef:Hij valt alleen maar uit op een racefiets. Dat is wel te verhelpen en heeft niets met de ontvangst te maken maar met de batterijen.
Zal ook wel op te lossen zijn door ofwel een betere houder die de trillingen dempt en/of de batterijen door wat mousse wat steviger in de houder te steken.

Voor mij is de 60Cx in ieder geval een toptoestel!
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ik heb ook gezegd dat het een toptoestel is maar het is niet perfect (niets is perfect zelfs ik niet :wink: ).
Een mousse steken helpt niet (in de laatste generatie 60csx is dat al van fabriekswege toegepast) en een betere houder ook niet (ik gebruik een Touratech, veel veiliger vind je al niet).
Voor alle duidelijkheid, op de mtb (ook al is het terrein ruwer) heb je dat probleem niet door de dikkere banden die de trillingen niet doorlaten.
Het is de hoge druk in de banden van een racefiets die het euvel veroorzaakt (gecombineerd met de hoge snelheid op slecht asfalt).
Het euvel treedt ook pas op na een tijdje. De enige oplossing is het batterij compartiment doorsolderen. Gezien het een zeer algemeen probleem is kan je wel stelen dat het inherent is aan het toestel en niet aan de rijder of de houder. Maar zoals gezegd, ook hier is een oplossing voor.
loco
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 09:44
Rijdt met: TREK

Bericht door loco »

Ik heb mijn 60CSx een half jaar en heb geen problemen op de racefiets met een gewone fietsklem. Alleen is de fietsklem niet muurvast gezet en kan de gps nog rond het stuur draaien als je wat kracht uitoefend met je hand. Alleen bij zware schokken durft de gps bewegen en daarmee de zware schokken opvangen. En dat lijkt in mijn geval voldoende. Ook met mijn vorig model geen problemen gekend, nadat ik de batterijen met een zacht stukje karton er bovenop een beetje klemde.
Ik gebruik momenteel 2700 mA batterijen en die laten je nooit meer in de steek.
Plaats reactie