GPS PDA - Welke kaarten?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
DiDoria
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 01 nov 2005 12:33
Rijdt met: Rockrider 9.1

GPS PDA - Welke kaarten?

Bericht door DiDoria »

Hoi,

Als ik een volledig werkend PDA met GPS systeem heb welke kaarten gebruik ik nu het best? Gewone tomtom ofzo is zinloos omdat je dan heel de tijd offroad bent... Kan je online geen topologische kaarten downloaden? Kan je dan instellen dat hij bijhoud hoe je bent gefietst?

Mijn doel is, om tochten te fietsen en deze dan op te slaan. Maar ik wil dan ook deftig kunnen zien waar ik fietste en niet alleen over een grijze strook... Allé MTB padjes zullen wel niet uitgestippeld zijn maar een topologische kaart zou wel handig zijn denk ik.

thx!
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Re: GPS PDA - Welke kaarten?

Bericht door JurgenG »

DiDoria schreef:Hoi,

Als ik een volledig werkend PDA met GPS systeem heb welke kaarten gebruik ik nu het best? Gewone tomtom ofzo is zinloos omdat je dan heel de tijd offroad bent... Kan je online geen topologische kaarten downloaden? Kan je dan instellen dat hij bijhoud hoe je bent gefietst?

Mijn doel is, om tochten te fietsen en deze dan op te slaan. Maar ik wil dan ook deftig kunnen zien waar ik fietste en niet alleen over een grijze strook... Allé MTB padjes zullen wel niet uitgestippeld zijn maar een topologische kaart zou wel handig zijn denk ik.

thx!
Met TomTom op de mtb kan je inderdaad weinig doen, en of een PDA ertegen kan om door het terrein te crossen is ook nog de vraag. Met Oziexplorer kan je in ieder geval wel kaarten gebruiken op de PDA, maar die moet je in principe dan wel zelf inscannen en calibreren.

Ikzelf gebruik een GPSMap 60Cx met onder andere de topo kaarten van België
DiDoria
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 01 nov 2005 12:33
Rijdt met: Rockrider 9.1

Re: GPS PDA - Welke kaarten?

Bericht door DiDoria »

JurgenG schreef:
DiDoria schreef:Hoi,

Als ik een volledig werkend PDA met GPS systeem heb welke kaarten gebruik ik nu het best? Gewone tomtom ofzo is zinloos omdat je dan heel de tijd offroad bent... Kan je online geen topologische kaarten downloaden? Kan je dan instellen dat hij bijhoud hoe je bent gefietst?

Mijn doel is, om tochten te fietsen en deze dan op te slaan. Maar ik wil dan ook deftig kunnen zien waar ik fietste en niet alleen over een grijze strook... Allé MTB padjes zullen wel niet uitgestippeld zijn maar een topologische kaart zou wel handig zijn denk ik.

thx!
Met TomTom op de mtb kan je inderdaad weinig doen, en of een PDA ertegen kan om door het terrein te crossen is ook nog de vraag. Met Oziexplorer kan je in ieder geval wel kaarten gebruiken op de PDA, maar die moet je in principe dan wel zelf inscannen en calibreren.

Ikzelf gebruik een GPSMap 60Cx met onder andere de topo kaarten van België
Weer haal je deze topo kaarten dan? Online, gratis ergens te downloaden?

thx
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Re: GPS PDA - Welke kaarten?

Bericht door JurgenG »

DiDoria schreef:
JurgenG schreef:Ikzelf gebruik een GPSMap 60Cx met onder andere de topo kaarten van België
Weer haal je deze topo kaarten dan? Online, gratis ergens te downloaden?

thx
Voor niks gaat spijtig genoeg de zon op, Topo België van Garmin kost als ik mij niet vergis iets van een € 99. Hierop heb je wel geen autorouting!
DiDoria
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 01 nov 2005 12:33
Rijdt met: Rockrider 9.1

Re: GPS PDA - Welke kaarten?

Bericht door DiDoria »

JurgenG schreef:
DiDoria schreef:
JurgenG schreef:Ikzelf gebruik een GPSMap 60Cx met onder andere de topo kaarten van België
Weer haal je deze topo kaarten dan? Online, gratis ergens te downloaden?

thx
Voor niks gaat spijtig genoeg de zon op, Topo België van Garmin kost als ik mij niet vergis iets van een € 99. Hierop heb je wel geen autorouting!
Een kaart is genoeg. Je stelt die dan gewoon zelf in en voila. Ik moet nog gewoon aan topografische kaarten in digitale vorm zien te raken die niet in formaat zijn dat enkel Tomtom of Garmir ofzo is.
Gebruikersavatar
gianni motta
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 15 mar 2007 22:48
Rijdt met: trek top fuel 9

Bericht door gianni motta »

voor op de pda gebruik ik een combinatie van tomtom voor in de auto en het programma oziexplorer CE met topografische kaarten om te wandelen. Pda op de fiets vind ik nogal fragiel [-X

www.oziexplorer.com =D> , een ontzettend uitgebreid programma.
Plaats reactie