GPS toertocht

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
The Raceface
Mountainbiker
Berichten: 340
Lid geworden op: za 28 dec 2002 17:15
Rijdt met: EDNINE

GPS toertocht

Bericht door The Raceface »

Al een tijdje loop ik met het volgende idee rond. Graag zou ik een TT willen organiseren enkel voor gebruikers van GPS. Met zou bij de start van de TT de nodige waypoints kunnen downloaden en dan de baan op. Dus iedere deelnemer kan zijn eigen TT samenstellen.
Nu heb ik volgende vragen :
1/ Zou er hiervoor interesse zijn
2/ Heeft iemand misschien andere ideeën.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

enkel voor gps gebruikers zal waarschijnlijk niet echt aanslaan...

Ik vroeg de keybikers uit Rekkem waarom ze dit jaar niet meer werkten met het opladen van tracks en routes naar gpstoestellen... Blijkbaar waren er maar een vijftal geïnteresseerd in dit systeem...

Je kan proberen hé, ik vind het alvast een tof initiatief... :wink:
Gebruikersavatar
The Raceface
Mountainbiker
Berichten: 340
Lid geworden op: za 28 dec 2002 17:15
Rijdt met: EDNINE

Bericht door The Raceface »

Ik verwacht geen honderden deelnemers. Zelfs met 5 man zou ik al content zijn. Ik het ook eventueel doen binnen de organisatie van een TT. Als "extra" en extra lus voor de GPS rijders. Ik denk maar iets.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

The Raceface schreef:Ik verwacht geen honderden deelnemers. Zelfs met 5 man zou ik al content zijn. Ik het ook eventueel doen binnen de organisatie van een TT. Als "extra" en extra lus voor de GPS rijders. Ik denk maar iets.
da van die extra lus is misschien haalbaarder... =D>
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Dus elke deelnemer met zijn eigen GPS op het stuur? Lijkt me toch een beetje teveel van het goede :drunk:
By the way: Een beetje GPS'er heeft tientallen, zoniet honderden tracks in zijn bezit, dus ik vrees dat het moeijlijk wordt deelnemers te vinden.
Maar toch succes gewenst :wink:
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

inderdaad, elke gps bezitter heeft waarschijnlijk honderden tracks

maar hier zou je een extra soort spel element moeten invoegen
heb hierover ook al zitten nadenken
bvb een soort orientatie parkoer op gps
waarbij je op elke post nieuwe coördinaten krijgt,
en op... naar de volgende

of een soort technische track gedownload krijgen
waarbij de single-tracks dikwijls zelfs niet op topokaarten staan
of kaarten gewoonweg verwijderen uit de toestellen
en waarbij moet gestreefd worden om zo nauwkeurig mogelijk de track te volgen
controle door nadien de eigen gereden route te downloaden en kijken hoeveel verkeerd er is gereden
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Bericht door jervanheg »

Leuk idee, vooral omdat het voor de deelnemers een "sprong in het onbekende" zou zijn.
De routes welke je eigenhandig, in onbekend gebied, op kaart uitstippelt zijn veelal de leukste - soms onverwacht saai, maar soms onverwacht mooi. (ik verwijs dan voornamelijk naar de Ardennen).

Misschien dat iemand op dit forum maar eens een telling moet organiseren hoeveel bikers nu eigenlijk zo'n ding hebben. Mijn schatting ligt op minder dan 1%.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Maar de toekomst ligt wel bij hen :wink:
Over enkele jaren zal het onbegrijpelijk zijn dat er in een (ver) verleden nog mensen waren die als mieren door elkaar, tegen betaling, op een vast tijdstip,weer of geen weer, over een slechts tijdelijk bewegwijzerd parcour, van opstopping naar file fietsten en onderweg op elkaar stonden te schelden omdat ze in elkaars weg liepen. #-o
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Bericht door JurgenG »

ivo schreef:Maar de toekomst ligt wel bij hen :wink:
Over enkele jaren zal het onbegrijpelijk zijn dat er in een (ver) verleden nog mensen waren die als mieren door elkaar, tegen betaling, op een vast tijdstip,weer of geen weer, over een slechts tijdelijk bewegwijzerd parcour, van opstopping naar file fietsten en onderweg op elkaar stonden te schelden omdat ze in elkaars weg liepen. #-o
Al van de eerste dag dat Bill Clinton beslist heeft om Selective Availability op te heffen (1 mei 2000) ga ik nooit meer het veld (te voet of met de bike) in zonder mijn GPS. Net als een GSM is dit voor mij standaarduitrusting geworden.

Wie organiseert de eerste pure GPS-TT?
=> € 2,5 storten op de rekening van de organisator
=> track ontvangen via email
=> drankbonneke(s) voor de start en ravitaillering op een terrasje onderweg ook via email

en we kunnen rijden zonder dat er pijlkes verdwenen zijn :bounce:
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Die 2,5 € is er wel te veel aan. Moet dat nu weer geld kosten?
Als ik geld moest vragen voor iedere uur dat ik in de kraksdatabase stak was ik nu al binnen :bounce: .
Kan men tegenwoordig dan niets meer doen uit liefhebberij of gewoon om een ander te plezieren? #-o

Ik wil zelfs tochten rijden met liefhebbers zonder gps (ze zijn dan wel verplicht achter mij te blijven :^o ).

ps. er zijn momenteel 92 (al dan niet actieve) leden van kraksontracks, dus al minstens 92 gps bezitters op het forum).
Plaats reactie