Sukkelen met GPS !!

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
luke
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: di 20 jul 2004 12:33
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR

Sukkelen met GPS !!

Bericht door luke »

Hallo mannen.
Ikheb een gps 60 van Garmin.
Ik wou vandaag een track van mijn pc opladen via mps maar als ik dat doe wordt die track steeds verdeeld en heb ik maar een gedeelte van de track.
Moet ik iets veranderen in mijn instellingen van mijn gps of in mps ?
Bedankt om deze leek te helpen :oops:
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Als je een track inlaadt mag deze maximum 500 punten bevatten.
Kan je filteren via mapsource (minder punten).
Geef max 500 punten in en je probleem is van de baan.:wink:
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Bericht door JurgenG »

In deze thread vind je dit en ik vermoed dat het een antwoord is op je vraag:
ivo schreef:Een active log kan tot 10.000 logs bevatten.
Je kan deze nu op 2 manieren 'in zijn geheel' opslaan op je pc.
1. De active log rechtstreeks downloaden in mapsource (dus niet eerst opslaan op het interne geheugen van je gps want dan filtert hij toch naar max. 500 logs).
2. Indien je iedere track toch wil opslaan op het interne geheugen van je gps kan je de optie selecteren in je gps dat hij alle tracks steeds automatisch moet opslaan op het SD kaartje van je gps (dit doet hij dan zonder verdere tussenkomst en als extra bovenop de active log en/of interne log).
Deze worden als .gpx file opgeslagen op je micro SD kaart en is in theorie slechts beperkt tot de vrije ruimte op je SD en in de praktijk dus eindeloos.
Deze data kan je vanuit je gps lezen en bewerken (kopiëren, knippen, plakken,....) als je de gps in 'mass storage device zet', je gps wordt dan als het ware een extra harde schijf voor je pc en de SD gegevens zijn als dusdanig toegankelijk.
Deze tracks worden per 24 uur opgeslagen in één .gpx file (met als naam de internationale datumnotatie). In dat datum file worden de verschillende tracks nog eens van elkaar gescheiden in onderscheiden tracks benoemd per tijdsnotatie (uu.mm.ss).

Eenmaal op je pc kan je dit in zijn geheel (max 10.000 logs) terug naar je gps laden (het 'foefje' waarvan sprake).
Dit door de track die je in zijn geheel wil overbrengen als "ACTIVE LOG" te benoemen. Je kan ook meerdere tracks zo overzetten (met een max. van in totaal 10.000 logs) dan noem je ze gewoon ACTIVE LOG 001 ...002, ...003, enz.
Hier bovenop kan je ook nog eens 20x500 tracks overbrengen naar het interne geheugen. Dus dit 'trucje' laat je ook toe 20.000 ipv 10.000 logs op je gps op te slaan (10.000 op het interne geheugen en 10.000 op het Active Log geheugen.)

errata: ik had de titel niet goed gelezen. Alle uitleg over de SD kaart vervalt natuurlijk gezien de CS geen SD kaart heeft.
luke
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: di 20 jul 2004 12:33
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR

Bericht door luke »

Probleem opgelost.
Bedankt voor uw snelle reactie =D>
Plaats reactie