Garmin 60csx Amerkaans model

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
JaBae
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 17:57
Rijdt met: Trek fuel 8 & Trek 8000

Garmin 60csx Amerkaans model

Bericht door JaBae »

Ik ben van plan een garmin 60csx te kopen.
Zoals iedereen weet is dit een duur speeltje maar ben er van overtuigd dat ik deze wil. Nu kan je online vaak americaans modellen kopen en deze zijn een pak goedkoper.
Heeft er iemand hiermee ervaring?
En wat de nadelen zijn of dit echt af te raden is...
Buiten de taal dat niet in het nederlands kan weet ik niet echt een verschil.

Ale merci, Jabae
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Er zijn 2 verschillen waarbij het eerste geen verschil uitmaakt en het 2de volledig voor eigen interpretatie vatbaar is.

1. Een US heeft geen Atlantic basiskaart maar een US basiskaart. Maakt niets uit gezien je toch bijkomende kaarten moet inladen om de GPS werkbaar te maken en de basiskaart dan toch verdwijnt naar de (niet zichtbare achtergrond). Je kan alleen soms in de problkemen komen als je wil routeren op de basiskaart op een plaats waarvan je zelf geen routeerbare kaarten hebt (en de kans dat je dat in levende lijve gaat tegenkomen is verwaarloosbaar).

2. Indien je toestel in garantie moet behandeld worden zal je het moeten opsturen naar de US of in het beste geval naar GB (maar 9 op 10 naar de US importeur). Je zal zelf moeten beslissen of je er dat voor over hebt.
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

De basiskaart is op een amerikaans model een kaart van Amerika (eigenlijk logisch hé :wink: ).
En wat belangrijker is, als je aanspraak wil maken op garantie (bij eventuele problemen met het toestel) zal je Garmin US moeten aanspreken hiervoor, en dus jouw toestel terug overzee moeten sturen (op eigen kosten).

Ik heb er ook even aan gedacht om mij zo een toestel aan te schaffen, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat het verschil in prijs niet opweegt tegenover de eventuele problemen (mijn mening hé).
Dus heb ik mij bij de plaatselijke dealer een Garmin map60csx gekocht, en ik heb hier nog geen seconde spijt van gehad.

Edit: blijkbaar was Ivo mij voor (en was hij ook iets grondiger in zijn uitleg :wink: )
JaBae
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 17:57
Rijdt met: Trek fuel 8 & Trek 8000

Bericht door JaBae »

over de garantie heb ik inderdaad niet nagedacht.
Maar als dat het enige is ga ik er toch eens goed over nadenken
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Als je iemand kent die geregeld op en neer reist naar ginder geen probleem zou ik zeggen.
Wanneer je het ding per post moet laten afkomen er ook rekening mee houden dat je normaal invoertaksen en btw moet betalen bovenop de totaalsom.
Gebruikersavatar
mcoen
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 04 mar 2003 09:16
Rijdt met: Cannondale Jekyll

Bericht door mcoen »

Ik heb zelf in februari een 60CSX laten meebrengen door een collega van mijn echtgenote uit Amerika. Ik heb hem 270 € betaald, en lig niet echt wakker voor de garantie gezien het prijsverschil.

Wat betreft de Basemap, standaard zit daar inderdaad de amerikaanse op. Alleen als je de bijgeleverde mapsource installeert, die bevat ook de Europese. En die zet je zo over. Dus dat is op zich geen probleem. Maar inderdaad deze bevat weinig of geen detail en is dus niet echt bruikbaar.

Ook de taal is geen issue, op het internet vind je een patch die je kan installeren welke ook de andere talen weergeeft. dezelfde website heeft ook een oplossing voor de basemap, maar dat heb je dus niet nodig. Ik heb de talen niet geïnstalleerd omdat ik toch het liefst in het Engels werk op al die dingen. ook mijn GSM en PDA staan in het Engels, niet het Nederlands.

Ik heb hem ondertussen al een paar keer gebruikt en ben er zeer tevreden van.

grtz,

Marc
Gebruikersavatar
gilbo
Mountainbiker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 18:40

Bericht door gilbo »

Heb intussen al drie gps toestellen uit de states en gebruik nu al meer dan twee jaar de GPSMAP60C zonder enig probleem. Heb er ook eentje voor een vriend meegebracht en die ging stuk.. Via de Europese importeur ( in UK) een nieuw toestel gekregen, weer stuk.. toen kreeg hij een nieuw belgisch toestel, een Cx :lol:
Niet twijfelen, gewoon doen
p.s. op mijn huidig toestel kon ik gewoon Nederlands kiezen, zoals je hier kan zien.
Gebruikersavatar
mcoen
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 04 mar 2003 09:16
Rijdt met: Cannondale Jekyll

Bericht door mcoen »

gilbo schreef: p.s. op mijn huidig toestel kon ik gewoon Nederlands kiezen, zoals je hier kan zien.
Klopt, op vroegere versies zat NL er inderdaad standaard op. Is onlangs gewijzigd. Kan nu niet meer
JaBae
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 17:57
Rijdt met: Trek fuel 8 & Trek 8000

Bericht door JaBae »

ok, dan toch amerikaans model.
Op ebay worden ze aan de lopende band verkocht en ze komen uit frankrijk. Dan zit ik toch al niet met die verschepings brol.

Ale, merci voor de tips
JaBae
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 17:57
Rijdt met: Trek fuel 8 & Trek 8000

Bericht door JaBae »

ok, dan toch amerikaans model.
Op ebay worden ze aan de lopende band verkocht en ze komen uit frankrijk. Dan zit ik toch al niet met die verschepings brol.

Ale, merci voor de tips
Plaats reactie