Outdoor GPS

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Ed
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 05 nov 2005 20:37
Rijdt met: Cube LTD

Outdoor GPS

Bericht door Ed »

Hello,

ik heb een (relatief) oud pocketpeeceetje op de kop kunnen tikken waarop ik de gratis beschikbare http://www.outdoor-gps.de/odgps/ heb gienstalleerd... deze kan de hier beschikbare gpx maps inladen (na verwijderen van .xml extentie). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie 't kompas oa. ni bougeren...

Bestaan er nog zulk gratis alternatieven voor de occasionele mountainbiker?


Groetjes,

Ed
bitman
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: za 02 sep 2006 19:43
Rijdt met: TBD

Bericht door bitman »

Zit er een GPS ontvanger in?
Zoniet zal je niet veel ontvangst hebben denk ik...
Ed
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 05 nov 2005 20:37
Rijdt met: Cube LTD

Bericht door Ed »

bitman schreef:Zit er een GPS ontvanger in?
Zoniet zal je niet veel ontvangst hebben denk ik...
Misschien niet onbelangrijk, maar ja, d'r zit een gps ontvanger in (is een medion 895000 ofzo)

Desalniettemin doet het kompas het nu al in sommige omstandigheden... (lichtbruin vermoeden dat het in statische toestand gewoon niet werkt)

Neemt niet weg dat ik nog naar dit soort software op zoek ben ...

Gr.
Ed
formax
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: zo 21 jan 2007 17:50

Bericht door formax »

Ed schreef:(lichtbruin vermoeden dat het in statische toestand gewoon niet werkt)
PDA's uitgerust met een gps-ontvanger zijn 9 kansen op 10 niet uitgerust met een elektronisch kompas (de oudere versies althans). De heading wordt bepaald adhv een huidig en een vorig meetpunt. Terplekke de gps ronddraaien zal dan ook geen verschil uitmaken.
Ed
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 05 nov 2005 20:37
Rijdt met: Cube LTD

Bericht door Ed »

formax schreef:
Ed schreef:(lichtbruin vermoeden dat het in statische toestand gewoon niet werkt)
PDA's uitgerust met een gps-ontvanger zijn 9 kansen op 10 niet uitgerust met een elektronisch kompas (de oudere versies althans). De heading wordt bepaald adhv een huidig en een vorig meetpunt. Terplekke de gps ronddraaien zal dan ook geen verschil uitmaken.
Thanks! dat zal 't zijn.. 't is trouwens een medion95000... Ik ga die gewoon netjes in mijn camelbak duwen en just boven halen als ik boenk verloren gereden ben. :wink:
Plaats reactie