Welke GPS???

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Welke GPS???

Bericht door Wacko007 »

Alle toestellen zijn zo verschillende van mekaar. De prijs is dat ook...
Ik ben eigenlijk op zoek naar een toestel een toestel dat mij kan helpen om gemakkelijk mtb-routes te volgen, op te slagen en later ook nog eens opnieuw te rijden zonder teveel moeite. Zelfs misschien iemand anders dezelfde route te laten rijden zonder dat ie zich zorgen moet maken. Moet ik dan die route zelf intypen telkens, of kan je gewoon die route later nog op de kaart aanduiden en die dan rijden? Zijn de kaarten op een GPS ook incl. kleinere paden?

Een GPS die aan al die dingen voldoet en niet veel meer voor een goeie prijs... Waar kan ik zoiets vinden. Naar welke kenmerken moet ik kijken als ik een shop binnen ga. Dat kan me ook al helpen...


Greetz,

Julien.
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Ik vraag mij af of je al eens de moeite genomen hebt om hier in de topics te kijken.
Er is hier meer dan info genoeg te vinden om uw keuze wat in te kaderen. Heb je dan nog specifieke vragen. Dan staan hier heel wat mensen klaar om u daarbij te helpen.
Groeten,
Nebraz
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Flip FSR schreef:Een klein greepje uit de topics die al over dit onderwerp gingen:
Gevonden dankzij de zoekfunctie bovenaan deze pagina :drunk: :wink:
De zoekfunctie is mij ondertussen wel goed bekend... Daar had ik al een uurtje op rondgeneusd, maar heb mijn antwoord daar niet gevonden. Ik kom telkens maar op 1 type GPS tercht. De 60-reeks van Garmin. Tuurlijk is het een goeie... Het is ook meteen de duurste :-?

Ik zoek dus een deftig toestelletje dat doet wat ie moet doen (zie hierboven) en goe tegen de schokken kan (was ik vergeten)... EN een goeie prijs!!!


Greetz,

Julien.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Euh... Een tweedehands GPSmap60CSx 8)
Wat is uw budget??
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Tja, zelfs over een budget kan ik niet veel zeggen. Wat betaal je voor een degelijk toestel??? Geen idee! Ik weet wel dat de 60-reeks de duurste zijn en dat daaronder toch ook wel toestellen moeten bestaan die goed genoeg zijn. Maarja, dewelke... Tweedehands kan misschien ook, dat valt nog te bezien


Greetz,

Julien.
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Deze link niet tegengekomen dan? Op deze site staan zowat alle toestellen met uitgebreidde info erbij.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

We kunnen daar bijna een standaard antwoord op geven:
"Wat je zoekt bestaat niet".
1. En eenvoudig te bedienen
2. en een kaart hebben
3. en steeds een goede ontvangst
4. en tracks kunnen opslaan
5. en niet te veel kosten
6. ....
Als je 3 op 5 haalt mag je al blij zijn.
En zoals je zelf zegt kom je met je wensten telkens terug uit bij de 60CSx, tja er is momenteel gewoon geen alternatief maar je moet dan wel 1 en 5 schrappen.
Als je voor de Edge gaat moet je alleen punt 2 schrappen.
Duik je onder de 300€ zal je kunnen kiezen uit één of twee puntjes uit je lijst.
Wil je er echt alles van weten lees dan eerst dit eens door.
Heb je dan nog vragen stel ze dan gerust hier. :wink: (allez, tot binnen enkele maanden dan :-D )
Heb je uiteindelijk een besluit genomen dan kijk je voor een prijsreferentie best eens hier voor je tot een aankoop overgaat.
De hemel op aarde in gps land kost momenteel 873 euro.
Minder kan ook maar opgelet, weet waar je aan begint want voor je het weet kan je niet meer zonder en kost je gps speelgoed meer dan je fiets (kaarten kosten ook geld).
Laatst gewijzigd door ivo op do 23 nov 2006 15:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

"Hab"? Sprechen Sie deutsch Ivo? :P
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Niet zo in mijne nek zitten te blazen, gelieve me even de kans te geven mijn eigen browsels eerst door te lezen. :wink:
Plaats reactie