aankoop gps in de US of A

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
EasyDeluxe
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: di 07 nov 2006 01:37
Rijdt met: Cannondale Rush

Bericht door EasyDeluxe »

De europese garmin heeft een atlantic basemap en de amerikaanse garmin een amerikaanse.
op deze basemap staan alle hoofdwegen grenzen en waters voorgeprogrammeerd.
de basemap kan niet overgezet of veranderd worden.
dus als ge naar marokko gaat met een usa basemap dan hebt ge geen kaart...als ge naar de usa gaat met een europese ook niet.
dit is volgens mij het enige verschil.
Gebruikersavatar
EasyDeluxe
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: di 07 nov 2006 01:37
Rijdt met: Cannondale Rush

Bericht door EasyDeluxe »

per ongeluk 2 x zelfde bericht gepost
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Bericht door jervanheg »

ik moet giorgio gelijk geven : amerikaanse toestellen hebben geen nederlands als taalkeuze.

Maar, zoals ook al gezegd, er bestaat een "patch" om nederlands toch toe te voegen, en... die werkt ook nog.

Voor de rest; als je toch belgium topo en city navigator hebt : geen verschil!!! (wel, enkele minieme details zoals bij zoom op 50 km...)
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Bericht door jervanheg »

pfff... waarom niet eigenlijk... hier is ie :
http://www.garpatch.de.vu/
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Er zijn forums waar ze U daarvoor levenslang verbannen :-D
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Bericht door jervanheg »

oeps... is dat zo?
Op het forum van Europese Garmin verkopers misschien, ja, want zij hebben er uiteraard veel bij te verliezen als iedereen in de VS koopt....

Maar t'is volgens mij niet onwettelijk? Een beetje zoals het regiovrij maken van DVD-players : het mag best, omdat het niet een wet is die het regio-systeem bepaald heeft, maar wel de fabrikanten onderling.

Der is geen enkele technische reden waarom een GPS hier in Europa veel duurder is (de BTW niet te na gesproken). Als iedereen ze in de VS koopt, zal Garmin dat misschien ook snappen en de prijs hetzelfde maken.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

In de USA kopen is niets onwettelijks aan, de handel is immers vrij.
(zolang je natuurlijk de wettelijke voorziene taksen en ivoerrechten betaald).
Een crack of een patch van derden installeren en promoten is natuurlijk weer een ander verhaal. En de meeste fora (vooral gps fora) zijn niet zo onafhankelijk als ze op het eerste zicht lijken. Meestal zijn ze gebonden aan een verkooppunt dat er natuurlijk geen enkele baat bij heeft om een nationale verdeler tegen de haren in te strijken.
En waarom iets in het ene werelddeel goedkoper is dan in het andere (fietsen en sportgerief in het algemeen zijn in de US ook veel goedkoper) heeft in het algemeen niet zo zeer een economische achtergrond maar meer een politiek-sociale achtergrond.
Gebruikersavatar
O²biker
Mountainbiker
Berichten: 357
Lid geworden op: zo 24 sep 2006 21:52
Rijdt met: Scott Scale 50 2006
Contacteer:

Bericht door O²biker »

ik heb al een Mac gekocht in de USA , douanekosten ? JA , +- 190€ voor aankoop van een 700euro MAC, kost wel +- 2000hier :lol:
kdenk da ik mijn GPS daar zal kope (online) voor zo kleine pak geve ze geen koste :-D (kheb al kleinere dingens besteld en no douane !) dus voor de mense die douanekoste ni wille betale , normaal geen prob met GPS pak (wel bij een particulier kope) niet in een AM. webwinkel anders oei oei douane :wink:

groetjes

o2biker
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Om een produkt aan te kopen is er normaal nooit een probleem.
Het is daarna, als er iets voorvalt, dan moet je als particulier maar zien op te boksen tegen de industrie om uw garantievoorwaarden uitgevoerd te krijgen. Ze schermen hun thuismarkt zich gewoon af. Je kan als particulier wel het gelijk aan uw kant hebben maar zij hebben al de tijd van de wereld en het geld om U monddood te maken aan hun kant.
Ik heb mijn GPS in Nederland gekocht (toch niet het eind van de wereld) met een legaal aankoopfactuur en Europse garantie.
Na 8 maand heeft mijn toestel het al begeven. En de stennis begint al om de garantie uitgevoerd te krijgen. :roll:
Laatst gewijzigd door ivo op wo 03 jan 2007 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Marc G
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 03 jan 2007 16:55
Rijdt met: Andere

Bericht door Marc G »

Je kan de basemap niet veranderen en heb zelf een 276 c en daar zit een kaartje van 256mb in,daar kan ik zonder problemen heel belgie opladen.
Plaats reactie