aankoop gps in de US of A

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Rollo
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 07 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube XC Pro & Trek 8500 & noname op de tacx

aankoop gps in de US of A

Bericht door Rollo »

Als ik nu een GPS (Garmin) zou kopen in de States; kan ik daar hier alles mee doen alsof ik die hier gekocht zou hebben?
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Behalve een NL menu instellen en een Europese basiskaart raadplegen.
En natuurlijk geen beroep doen op de Europese garantiewetgeving.
Gebruikersavatar
gilbo
Mountainbiker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 18:40

Bericht door gilbo »

Ik heb zelf nu al m'n derde us model en ben nog altijd maar even veel geld kwijt als wanneer ik er hier 1 zou gekocht hebben.
Bezit momenteel een gpsmap60c en die werkt al meer dan twee jaar perfect, gebruik de Cityselect7 en de topomaps van België en Nederland en kan er dus alle kanten mee uit. vb. vorig jaar vanuit Beerse naar de Mont Ventoux gereden in 7 etappe's, vooraf de routes uitgestippeld en ...........onderweg geen landkaart vastgehad. Als je iemand kent die regelmatig in de VS komt, gewoon laten meebrengen van ginder. En laat je niet bang maken door lokale garminverdelers ivm de garantie, m'n vriend(niet verkeerd begrijpen he!) heeft z'n defecte us model hier kostenloos kunnen laten herstellen bij de europese invoerder.
Kijk voor zeer goede prijzen eens bij GPScity.com daar heb ik al m'n toestellen al gekocht. Als je die prijzen ziet ga je jezelf ook afvragen wie er hier in europa eigenlijk zijn zakken aan het vullen is :cry:
@ Ivo je kan wel degelijk je Garmin instellen in de Nederlandse taal hoor.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Wat op het Garmin forum dan weer tegengesproken wordt.
Op Duitse sites, die US modellen invoeren, staat trouwens een duidelijke waarschuwing dat je die toestellen niet (legaal) naar een Duitstalig menu kan omschakelen.
En met dat zakken vullen valt het nogal mee. In de US betaal je veel minder taksen en belastingen en BTW bestaat er niet. Niet alleen GPS'en zijn er veel goedkoper, bijna alles. Maar sociale voorzieningen zijn er dan ook niet. Maar dat is weer een ander verhaal.
Gebruikersavatar
gilbo
Mountainbiker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 18:40

Bericht door gilbo »

heb juist is ff gekeken. onder ==> instellen==>systeem==>taaltekst; keuze uit 16 talen waaronder dus nederlands.
Ik denk persoonlijk dat er veel indianenverhalen worden rondgestuurd om de mensen af te schrikken. Ik heb alleen maar positieve ervaringen met grijze import, zeg nu zelf, toen ik m'n huidige garmin kocht betaalde ik juistgeteld
318euro met een fietssteun en autosteun inbegrepen. toen koste de gpsmap60c in BeNe >750 eur. zonder enige optie!!!
Gebruikersavatar
Giorgio
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: za 15 apr 2006 20:13
Rijdt met: Scott Scale (XT) & Scott Racing Pro Limited 2004 (XT 2006/XTR 2007)

Bericht door Giorgio »

gilbo schreef:heb juist is ff gekeken. onder ==> instellen==>systeem==>taaltekst; keuze uit 16 talen waaronder dus nederlands.
Ik heb een (recente) GPSmap 60CSx Amerikaanse versie, de enige talen die je daarop kan instellen zijn: Engels, Frans, Spaans en Portugees. Voor mij geen probleem omdat ik zulke dingen toch altijd in het Engels zet. Maar als je Nederlandse tekst wil en langs de grijze import gaat dan moet je dus toch wel even opletten en goed bevragen vooraleer je koopt.
Gebruikersavatar
Rollo
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 07 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube XC Pro & Trek 8500 & noname op de tacx

Bericht door Rollo »

gilbo schreef:Ik heb zelf nu al m'n derde us model en ben nog altijd maar even veel geld kwijt als wanneer ik er hier 1 zou gekocht hebben.
Bezit momenteel een gpsmap60c en die werkt al meer dan twee jaar perfect, gebruik de Cityselect7 en de topomaps van België en Nederland en kan er dus alle kanten mee uit. vb. vorig jaar vanuit Beerse naar de Mont Ventoux gereden in 7 etappe's, vooraf de routes uitgestippeld en ...........onderweg geen landkaart vastgehad. Als je iemand kent die regelmatig in de VS komt, gewoon laten meebrengen van ginder. En laat je niet bang maken door lokale garminverdelers ivm de garantie, m'n vriend(niet verkeerd begrijpen he!) heeft z'n defecte us model hier kostenloos kunnen laten herstellen bij de europese invoerder.
Kijk voor zeer goede prijzen eens bij GPScity.com daar heb ik al m'n toestellen al gekocht. Als je die prijzen ziet ga je jezelf ook afvragen wie er hier in europa eigenlijk zijn zakken aan het vullen is :cry:
@ Ivo je kan wel degelijk je Garmin instellen in de Nederlandse taal hoor.
Ik neem aan dat je jouw gps online gekocht hebt? Zo ja, wat met douane enzo? Niets moeten bijbetalen?
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

gilbo schreef:heb juist is ff gekeken. onder ==> instellen==>systeem==>taaltekst; keuze uit 16 talen waaronder dus nederlands.
Ik denk persoonlijk dat er veel indianenverhalen worden rondgestuurd om de mensen af te schrikken. Ik heb alleen maar positieve ervaringen met grijze import, zeg nu zelf, toen ik m'n huidige garmin kocht betaalde ik juistgeteld
318euro met een fietssteun en autosteun inbegrepen. toen koste de gpsmap60c in BeNe >750 eur. zonder enige optie!!!
Ja idd, TOEN, maar nu is de situatie wel enigzins anders. Gezien de massale grijze import hebben ze ingegrepen om hun eigen Europese markt af te schermen.
Maar idd als je goed met de Engelse termen overweg kan (eerlijk gezegd de 6OCSx is nu ook weer niet het meest gebruiksvriendelijke apparaat, het duurt even voor je alle trucs doorhebt, zelfs in het NL) en iemand kent die het voor je wil meebrengen (anders moet je nog verzend- en importkosten betalen en BTW op de aankoop- en kosten) kan het de moeite lonen.
Gebruikersavatar
gilbo
Mountainbiker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 18:40

Bericht door gilbo »

Rollo schreef:
Ik neem aan dat je jouw gps online gekocht hebt? Zo ja, wat met douane enzo? Niets moeten bijbetalen?
Ik heb het geluk dat er familie over 't watere woont, en die komen af en toe eens terug naar hier om lekker te eten, iets wat ge daar niet kunt :-?


Om niet als een leugenaar te worden bestempeld heb ik zojuist ff een paar screenshots gemaakt van m'n gps, zoals jullie zien met een NEDERLANDSTALIGE menu. foto's hier te bekijken http://gilbo.fotopic.net/
kun je ook nog wat fotokes zien van de Black Forest Ultra Bike :wink:
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Een gat in de markt :-D
We nodigen wat Amerikanen uit (liefst Democraten, we moeten ook niet overdrijven) en als ze wat leuke spulletjes meebrengen mogen ze blijven eten :bounce:
Plaats reactie