Wegrit uitstippelen

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joriz
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex9 / Orbea Lanza

Wegrit uitstippelen

Bericht door Joriz »

Heb sinds kort een Garmin edge gps, werkt allemaal prima offroad maar nu wil ik een wegrit uitstippelen.
De mapsource software heb ik wel op pc staan maar is niet zo nauwkeurig en is nogal veel werk om lijntjes te gaan trekken over de wegen :-)

Bestaat er dus één of ander programma waarmee ik van punt a naar punt b een route kan plannen zoals de routeplanners die je op internet vind a la map24, route66,... die dan ook de route omzetten naar een verstaanbaar iets voor de egde omdat hij geen kaartmateriaal gebruikt...
Moozes
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 19:22
Rijdt met: tribe

Bericht door Moozes »

sinds kort bestaat er "speciale" kaart waarmee je fietsroutes kunt laten berekenen, ik heb hier zelf wel geen ervaring mee want bestaat nog maar net (sinds begin november)
meer info vind je op
http://www.groteroutepaden.be/grlf/wink ... scdrom.htm
Een nadeel is wel dat er soms zandwegen tussenzitten en de optie van mapsource om zandwegen te vermijden werkt niet op deze kaart....
Misschien heeft iemand anders op het forum al wel ervaring met deze kaart....
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ja, nogal simpel, lees blz. 1 van het kraksontracks topic eens :wink:
In mapsource kan je routes laten berekenen en uitzetten (van waypoint naar waypoint) als je een routeerbare kaart geladen hebt.
Deze route kan je met het (gratis) programma WinGdb-NL omzetten naar een track.
Deze track kan je dan met het programma Gpx2Crs omzetten naar een .crs course. Deze kan je dan inladen in je Edge (of direct de track in Mapsource opslaan als .gpx en dan overzetten naar de Edge).
Gebruikersavatar
Joriz
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex9 / Orbea Lanza

Bericht door Joriz »

Thx, een route automatisch laten berekenen in mapsource was al gelukt alleen het omzetten naar een track niet :-)
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Ik heb zelf een 3-daagse uitgestippeld via mapsource en topokaart België "Kortrijk-La Roche" en als je er zelf wat werk insteekt om die te tekenen kan je een veel mooier traject uitstippelen dan de GPS een route te laten berekenen. Het vraagt natuurlijk allemaal tijd.
Plaats reactie