tracks recorden en afspelen met een pda/gps

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Braby
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: do 14 jul 2005 09:27
Rijdt met: Kraftstoff E1, Syntace, Hope, DTSwiss, Shimano XT
Contacteer:

tracks recorden en afspelen met een pda/gps

Bericht door Braby »

Kan er mij iemand raad geven over hoe ik tracks kan "opnemen" of creeren met een Mio P550 (pda+gps combinatie)
Ook het afspelen hiervan lukt niet.

Ik heb al gezocht hier op de site maar niets echt op pda gevonden. Heb ook al easygps geprobeerd maar die vind de gps niet en kan dus niets laden.

Alvast bedankt voor de hulp.
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

Ik denk niet dat je daar een programma voor zal vinden voor PDA.
Ben ook al geruime tijd naar iets dergelijks op zoek, doch zonder resultaat.
Voorlopig werk ik dus nog altijd met stafkaarten (in afwachting tot ik genoeg gespaard heb voor een GPS :roll: ).
Gebruikersavatar
B.insane
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: zo 19 dec 2004 20:21
Rijdt met: Titanium mee grote wielen
Contacteer:

Bericht door B.insane »

Probeer NGI eens.
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

b.insane schreef:Probeer NGI eens.
Ik heb de cdrom van NGI, maar daar lukt het niet mee.
Misschien wel met de DVD-versie, dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Ik dacht wel dat je met de DVD-versie - tenminste als ik het goed begrepen heb - routes die je op pc gemaakt hebt wel kan overzetten naar pocketpc. Of je dan met PocketPC ook routes kan recorden, weet ik niet.

Misschien kan Rock Rider een kleine toelichting geven gezien hij volgens een andere topic met de DVD-versie werkt.
gian-claudio
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: za 10 aug 2002 02:00
Rijdt met: Giant

Bericht door gian-claudio »

Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Justin schreef:
b.insane schreef:Probeer NGI eens.
Misschien kan Rock Rider een kleine toelichting geven gezien hij volgens een andere topic met de DVD-versie werkt.
Ik weet niet of je met een zo een toestel rechtstreeks kan kaarten op je gps zetten via de ngi dvd rom...


dit gevonden op de helpdesk van de stafkaarten....

9. Hoe genereer ik een GPS-track op mijn PDA om deze te importeren in het programma 'NGI Topografische Kaarten'?

Indien uw PDA voorzien is van een GPS-functie of wanneer u een externe GPS aansluit kan u een track genereren op de PDA. U gaat als volgt te werk:
Open het programma NGIIGN2005 op uw PDA en gebruik de GPS om uw positie te lokaliseren op de kaart.
Selecteer het submenu Voorkeuren in het menu Bestand.
Zet de optie 'Volg track' op TRUE. De GPS volgt uw bewegingen en tekent deze op de kaart.
Selecteer het commando GPS-track integreren in het submenu Tekenen van het menu Bestand. De GPS-track wordt (tijdelijk) geïntegreerd als tocht. De weergavekleur wordt gewijzigd.
Wanneer u de track wil beëindigen, zet u de optie 'Volg track' op FALSE.
Selecteer het commando Exporteer als GPX in het submenu Tekenen van het menu Bestand.
Geef een herkenbare naam aan uw track en bewaar hem in een folder op uw PDA, bv. in de personal-folder. Let op, u mag uw track nooit in de folder van de kaartdataset plaatsen (*.GEO).
Wanneer u thuiskomt, sluit u de PDA aan op uw computer en synchroniseert u de PDA met de computer.
Start het PC-programma Topografische kaarten op en volg verder de instructies om bestanden te importeren.


. Hoe exporteer ik tracks, routes en waypoints samen met een kaartuittreksel naar mijn PDA?

Breng de te exporteren zone volledig in beeld (kaart verplaatsen, zoomen, ...).
Selecteer het commando Exporteer naar Pocket PC... in het menu Bestand.
De gegevens die op het scherm afgebeeld zijn, worden geëxporteerd.
Opgelet:
Indien de op het scherm afgebeelde zone groter is dan 20kmx20km, wordt een bericht weergegeven dat het niet aangeraden is de volledige zone te exporteren omwille van het benodigde geheugen.
Selecteer een map op de harde schijf van de PC of de hoofddirectory van de geheugenkaart van de PDA of de map "Mijn documenten" van de PDA. De map "Mijn documenten" van de PDA is meestal toegankelijk via een snelkoppeling die op het bureaublad aangemaakt wordt bij de verbinding met de PDA.
Kies een exportnaam
Een submap met de exportnaam gevolgd door ".GEO" wordt aangemaakt in de geslecteerde map. Deze submap bevat alle informatie voor de PDA.

Indien u niet rechtstreeks opgeslagen hebt in de map "Mijn documenten" van de PDA moet u de submap manueel kopiëren (in de hoofdmap van de geheugenkaart of in de map "Mijn documenten").


5. Welke pocket pc's (PDA's) zijn compatibel met de dvd-rom 'NGI Topografische Kaarten'?

Pocket pc's uitgerust met Windows mobile software (2000 of hoger) en uitgerust met een GPS-ontvanger. Palm wordt niet ondersteund.


dees is wel een goede hulppagina bij al zo'n vragen... FAQ DVD NGI Stafkaarten
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

gian-claudio schreef:Probeer compgps pocket land

http://www.compegps.com/2006/index.php? ... n&opcion=3
Amaai, dat ziet er niet slecht uit.
Nog nooit van gehoord.
Eens op mijn gemak de product specifications lezen.
Tnx.

PS: heb de link in ieder geval op het forum van pocketpc-club.nl gepost gezien daar een gelijkaardige topic loopt. :wink:
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

Rock Rider schreef:
Justin schreef:
b.insane schreef:Probeer NGI eens.
Misschien kan Rock Rider een kleine toelichting geven gezien hij volgens een andere topic met de DVD-versie werkt.
Ik weet niet of je met een zo een toestel rechtstreeks kan kaarten op je gps zetten via de ngi dvd rom...


dit gevonden op de helpdesk van de stafkaarten....

9. Hoe genereer ik een GPS-track op mijn PDA om deze te importeren in het programma 'NGI Topografische Kaarten'?

Indien uw PDA voorzien is van een GPS-functie of wanneer u een externe GPS aansluit kan u een track genereren op de PDA. U gaat als volgt te werk:
Open het programma NGIIGN2005 op uw PDA en gebruik de GPS om uw positie te lokaliseren op de kaart.
Selecteer het submenu Voorkeuren in het menu Bestand.
Zet de optie 'Volg track' op TRUE. De GPS volgt uw bewegingen en tekent deze op de kaart.
Selecteer het commando GPS-track integreren in het submenu Tekenen van het menu Bestand. De GPS-track wordt (tijdelijk) geïntegreerd als tocht. De weergavekleur wordt gewijzigd.
Wanneer u de track wil beëindigen, zet u de optie 'Volg track' op FALSE.
Selecteer het commando Exporteer als GPX in het submenu Tekenen van het menu Bestand.
Geef een herkenbare naam aan uw track en bewaar hem in een folder op uw PDA, bv. in de personal-folder. Let op, u mag uw track nooit in de folder van de kaartdataset plaatsen (*.GEO).
Wanneer u thuiskomt, sluit u de PDA aan op uw computer en synchroniseert u de PDA met de computer.
Start het PC-programma Topografische kaarten op en volg verder de instructies om bestanden te importeren.


. Hoe exporteer ik tracks, routes en waypoints samen met een kaartuittreksel naar mijn PDA?

Breng de te exporteren zone volledig in beeld (kaart verplaatsen, zoomen, ...).
Selecteer het commando Exporteer naar Pocket PC... in het menu Bestand.
De gegevens die op het scherm afgebeeld zijn, worden geëxporteerd.
Opgelet:
Indien de op het scherm afgebeelde zone groter is dan 20kmx20km, wordt een bericht weergegeven dat het niet aangeraden is de volledige zone te exporteren omwille van het benodigde geheugen.
Selecteer een map op de harde schijf van de PC of de hoofddirectory van de geheugenkaart van de PDA of de map "Mijn documenten" van de PDA. De map "Mijn documenten" van de PDA is meestal toegankelijk via een snelkoppeling die op het bureaublad aangemaakt wordt bij de verbinding met de PDA.
Kies een exportnaam
Een submap met de exportnaam gevolgd door ".GEO" wordt aangemaakt in de geslecteerde map. Deze submap bevat alle informatie voor de PDA.

Indien u niet rechtstreeks opgeslagen hebt in de map "Mijn documenten" van de PDA moet u de submap manueel kopiëren (in de hoofdmap van de geheugenkaart of in de map "Mijn documenten").


5. Welke pocket pc's (PDA's) zijn compatibel met de dvd-rom 'NGI Topografische Kaarten'?

Pocket pc's uitgerust met Windows mobile software (2000 of hoger) en uitgerust met een GPS-ontvanger. Palm wordt niet ondersteund.


dees is wel een goede hulppagina bij al zo'n vragen... FAQ DVD NGI Stafkaarten
Over een gedetailleerde uitleg gesproken ! =D> :wink: =D>
Braby
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: do 14 jul 2005 09:27
Rijdt met: Kraftstoff E1, Syntace, Hope, DTSwiss, Shimano XT
Contacteer:

Bericht door Braby »

Justin schreef:
b.insane schreef:Probeer NGI eens.
Ik heb de cdrom van NGI, maar daar lukt het niet mee.
Misschien wel met de DVD-versie, dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Ik dacht wel dat je met de DVD-versie - tenminste als ik het goed begrepen heb - routes die je op pc gemaakt hebt wel kan overzetten naar pocketpc. Of je dan met PocketPC ook routes kan recorden, weet ik niet.

Misschien kan Rock Rider een kleine toelichting geven gezien hij volgens een andere topic met de DVD-versie werkt.
Ik heb ook de cdrom versie en daar gaat het niet mee (rKLOTE)

Dan maar zoeken naar de dvd versie...
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

probleem aan die dvd's is da ge bijna verplicht zijt om ze te kopen... Ge kunt ze kopiëren, maar je hebt ze nodig bij het opstarten van het program en dan herkent hij de gecopiëerde niet...

Het enige wat er op zit is een image bestand maken en met een virtuele dvdrom hem afspelen... :wink:
Plaats reactie